Coronavirus #4

Bizar!

Ik vroeg me trouwens af hoe jouw tijdsbesef is in deze Corona tijd. Zijn je dagen/weken eindeloos of gaan ze snel voorbij? Voor mijn gevoel leven we nu al eeuwen zo, terwijl het sinds het eerste Corona geval in nl eigenlijk pas 7/8 weken geleden is (toch?) en als ik dat dan bedenk dan kan mijn hoofd het niet meer verwerken dat we ‘pas’ zo ‘kort’ op deze manier leven.

Ja joh de fases vanaf begin van dit jaar zijn ook zo gek om op terug te kijken. Dat ik op kantoor met collega’s zat, allemaal “hahaha het is maar een griepje” te doen. Of dat een collega zei jaa LET MAAR OP HET IS STRAKS OOK IN NEDERLAND en ik dacht doe ff rustig.

6 likes

ze waren niet transparant en zijn het nog steeds niet. Vind de WHO daarin ook niet altijd betrouwbaar. Ze vinden dat China het heel goed heeft aangepakt. Maar goed dat is altijd achteraf.

2 likes

En je werd voor paniekzaaier uitgemaakt als je iets daarvan hier zei :o
Of als je vraagtekens zetten bij GGD die dus zo strikt hield aan nood Italië rode kaartje @Krabsalade

5 likes

Zie je nou wel dat carnaval en wintersport niet goed voor je is.

23 likes

39 likes

Dacht dat al bekend was, dat dat niet patiënt nul geweest is

Ja dit bedoel ik dus ja :joy: Gek eigenlijk hoe snel we aan een andere omgangsvorm gewend kunnen raken.

@Krabsalade
Mijn eigen huisarts woont 3 huizen verderop en ik zag die man (gaat altijd op de fiets naar z’n werk) ook echt rond 20-25 maart met de dag aftakelen als hij voorbij kwam. En dat is dan nu alweer een maand geleden en hij fietst nog steeds elke dag voorbij maar niet meer zo verrot (lijkt het) als toen.
Het was voor jullie natuurlijk ook wel echt BAM jongens hier zijn we met de hele Corona shitzooi, maak er wat van hè! Diep respect voor jou iig :kissing_heart:

6 likes

Ik zat laatst in mijn app te kijken naar een berichtje van een vriendin die mij iets stuurde van nu.nl over een gekke virus in China. Niet te geloven dat we inmiddels een paar maanden later in deze situatie zitten.

Het klinkt gek maar ik was best wel opgelucht toen ik hoorde dat de maatregelen werden verlengd (ondanks dat ik het supererg vind voor ondernemers en vrienden die elkaar niet kunnen zien). Maar deze slow life bevalt mij wel en ik heb minder last van fomo omdat ik weet dat anderen ook simpel leven. Ondanks dat ik zin heb om leuke dingen te gaan doen denk ik ook wat deden wij hiervoor veel en wat hadden we een druk leven. Ik was bang dat we te snel gingen opstarten en dat de overgang naar het harde werken met veel vergaderingen en je weekend vol moeten plannen te stressvol zou zijn.

16 likes

Wauw, ja dat lijkt me heel raar. Soort crisis modus van je lijf, compleet ingesteld op nóg meer ellende.
Beetje hetzelfde idee als mensen die op de automatische piloot gaan in zeer traumatische omstandigheden.

Ik heb nog een vraag (als je geen zin hebt om te antwoorden, hoeft natuurlijk niet)
Je bent natuurlijk de hele dag in de Corona ellende aanwezig, maar toch kom je hier op het forum het wéér over Corona hebben. Los van je eigen familie en vrienden die natuurlijk ook bij je informeren enz. Word je niet helemaal gek inmiddels of is dit meer een fijne plek om gewoon even te ventileren tegen ‘vreemden’ ?

Beetje een rare vraag misschien, maar ik zou denk ik in jouw geval helemaal debiel worden en gewoon een hersenloze serie op de bank willen kijken in m’n eigen tijd :sweat_smile:

1 like

Maar je hebt toch zelf in de hand om straks je tijd minder vol in te plannen? Als je merkt dat meer thuis zijn je goed doer, waarom zou je dat niet voortzetten? Daar heb je toch geen externe maatregelen voor nodig? (Ik voel me nooit gedwongen om veel in te plannen oid. Ook zonder corona heb ik genoeg vrije niksdoentijd).

6 likes

Ik weet ook nog dat er hier op het forum een poll was met de vraag: komt Corona in Nederland? Of zoiets dergelijks. En de meerderheid had volgens mij ‘nee’ gestemd.
Ik kan het alleen niet terugvinden en weet dus ook niet meer wanneer het was. Ik denk eind januari-half februari ergens?

Begin ineens aan mezelf te twijfelen of ik dit niet gedroomd heb oid! Iemand die zich deze poll ook herinnerd??

3 likes

Volgensmij was dit in het 1e coronatopic! Veel keken er toen echt sceptisch tegen aan ja.

4 likes

Maar toen was het ook nog de vraag of we wel een apart coronatopic nodig hadden :sweat_smile:

10 likes

ja! gaf mn zwangerschapshormonen toen nog de schuld :joy:

1 like

Ik riep dankzij Reddit en dit forum eind januari op mijn werk al dat dit wel eens verkeerd kon gaan. Ik was ook aan het paniek zaaien. Zelfs op de dag van de lock down riep iedereen daar nog tot volgende week hè! Behalve als je moet hoesten hi hoe ha :expressionless:

4 likes

Zie nu ook berichten van @Merel in de week van die poll dat er in China maar 1600 doden waren van de 100.000 besmette personen. Dat kan toch nooit? Ik heb die getallen nooit bijgehouden dus ga nu vast schrikken als ik opzoek hoeveel mensen er in NL alleen al aan zijn overleden.
Edit: bijna 4.000. Het zegt mij weinig zo’n getal. Wel benieuwd naar de realiteit in China.

Ik dacht gelijk “wacht maar op de klimaatcrisis Markie!”

5 likes

Ergens is het natuurlijk ook onze coping om te denken dat alles wel meevalt. Als we ons constant zorgen zouden maken over alles wat zou kunnen gebeuren, hebben we geen leven. Daarbij kwam natuurlijk ook dat de aanvankelijke info heel geruststellend was (wat achteraf niet helemaal waar bleek te zijn) maar we konden ook niet veel anders dan de experts vertrouwen denk ik. Constant wantrouwen is geen doen en voor je het weet steek je zendmasten in de fik (dat begrijp ik echt nog steeds niet)

9 likes