Toen luisterden we ook naar de RIVM
Die zei dat het niet in NL kwam en niet van mens op mens overdraagbaar was haha
Hoe dacht het rivm toen eigk dat meerdere mensen het hadden gekregen dan? Allemaal hetzelfde besmette vlees gegeten? (dit weet je ws ook niet maar vraag ik me nu af)
Edit dat nieuwsbericht er nog maar eens bij want dat voelt zo onwerkelijk nu
Bizar hoe snel iets kan veranderen.
Maar ik weet nou niet of de kids én naar de opvang én. naar oppas oma- en opa mogen of alleen dat eerste.
Mijn werkgever gaat uit van en en want die mailde net al meteen “ en dus verwacht ik van de werknemers met jonge kinderen dat ze per 11 mei weer volledig inzetbaar zijn”.
Ja uhh en die dagen dat ze bij opa en oma zijn ( vallen in de kwetsbare groep)?!
Tuurlijk kan het en ik vind het ook een zwak excuus, maar ik kreeg last van FOMO als ik zag dat anderen veel deden. En ik vond mezelf raar als ik een weekendje rustig thuis wilde blijven en alleen naar buiten ging om te wandelen en boodschappen te doen (zoals nu). Ik vreesde de maandag dat iedereen vroeg hoe was je weekend? En dan hoorde ik wat iedereen had gedaan en ik dacht ik houd wel mijn mond. Je werd ook raar aangekeken als je zei dat je niet zoveel had gedaan.
Verder vind ik het natuurlijk verschrikkelijk voor alle theaters, festivalgangers, ouderen, zorgmedewerkers, horecamedewerkers. Ik denk dat er zoveel financieel en emotioneel verlies is en ik vraag mij af hoe we dit te boven komen.
En ik schrok ervan toen ik hoorde dat er 50% minder kankerdiagnoses worden gesteld, ben bang dat zoveel mensen thuis blijven en dat ze in september in een late stadium ziekte pas naar de arts gaan.
Ik dacht toen aan het Zika-virus en Ebola, die werden ook niet heel groot in Nederland.
Ja precies! Dat dacht ik ook. Vervolgens dacht ik aan de MKZ crisis en dat het van dat soort maatregelen gingen worden. Alleen dat de hele wereld zo zou veranderen had ik echt niet zien aankomen.
Ook het besef dat het waarschijnlijk de komende jaren niet normaal gaat worden. Ik zat in mijn dagboek te kijken en dan schrijf ik in december een lijstje van plekken die ik wil bezoeken. Maar reizen is ook niet meer veilig. Ik weet ook niet wanneer we weer naar concerten mogen en een drukke trein inkunnen.
Ja klopt! Ik zou ook voor het eerst in jaren op zomervakantie. Maar tja als dat het ergste is voelt het ook wel weer een beetje als first world problems. Volgens mij ziet de wereld er anders uit na covid-19, maar desalniettemin blijft de wereld nog steeds mooi.
Je eerste zin is wel heel speculatief, waar haal je dat uit?
Horror!!! Ik voel het gewoon al gebeuren
Ik denk dat op ten duur gewoon de meeste dingen weer zoals vanouds worden. Hooguit dat handen schudden uit den boze is en dat mensen gevraagd wordt iets beter op hun hygiene te letten. En op het gebied van werk dat mensen vaker thuis mogen werken omdat de digitale infrastructuur er nu ook naar is. Oké en periode van enkele jaren waarin het financieel wat lastiger zal gaan in Nederland inclusief meer werkelozen. Maar ik denk dat sommige mensen zich nu helemaal gek maken.
Hier sloeg ik ook op aan maar na kritischer geluisterd te hebben hoorde ik dat hij zei ‘ een van de’. Daar heeft ie wrs wel gelijk in.
Over of je nu wel of niet met meer dan drie mensen buiten mag zijn: veel gemeenten houden er strengere regels op na dan het RIVM dus ik zou dat even checken. Een strafbeschikking is geen bitterbal. Het lijkt op een boete maar als je hem betaalt, heb je een strafblad.
Haha hij is van zo’n vader bij vier handen op 1 buik. Het leven is geen bittterbal en ook geen ponypark.
ironisch ook dat carnaval zowat het enige event is dit jaar wat wel door is gegaan haha
Maar jij baseert je nu op een gevoel en/of eventueel enkele artikelen toch? Want dat doen de mensen die hier plaatsen dat ze verwachten dat het nog een jaar duurt ook.
Zijn er over het algemeen trouwens veel complicaties bij corona? Als ik mijn HA en omgeving spreek, lijk ik best uniek met mijn 22 jaar en verdere gezondheid en dat ik toch een longontsteking heb gekregen (waar ik nog steeeeeeeds niet vanaf ben, na meer dan een maand). Maar als ik het nieuws kijk, lijken complicaties toch best wel veel op te treden.
Ik vind het een beetje wazig allemaal en wil vooral weten hoe snel ik beter word haha.
Het zou me eigenlijk niet verbazen als deze crisis zo’n kleine wist je dat alinea wordt die je dan niet hoeft te leren maar gewoon een “leuk” feitje is. Zo van wist je dat tijdens deze crisis de olieprijs voor het eerst negatief was en nog wat random dingetjes over bijvoorbeeld met de kennis van nu zouden we zo’n crisis anders aanpakken maar ja ze wisten niet beter. Soort van net zoals de Spaanse griep nu in de middelbare schoolboeken.
Over het algemeen niet, bij een kleine groep wel (als je bijv. kijkt naar cijfers uit Zuid-Korea waar veel getest si waren er maar heel weinig jongeren die flink ziek waren). Maar helaas zeggen dat soort statistieken weinig over individuele gevallen, dus kun jij net diegene zijn die er wel meer/langer last van heeft :(. Echt rot wel, hoop dat je je snel beter voelt!
Maar opzich vind ik de sceptische houding van dat moment eigenlijk nog wel logisch. Van alle nieuwe ziektes of ziektes in het nieuws die er zijn geweest de afgelopen tijd die ik me kan herinneren is het op een paar gevallen na niet echt in Nederland geweest (Ebola, Mexicaanse griep etc.). Niet dat ze vergelijkbaar zijn maar meer van de vorige keer ging het ook “goed” dus waarom zou dat nu niet gebeuren dan. Achteraf is alles zeg maar super logisch en had iedereen het al aan zien komen en zo. Maar op experts, mensen die het zelf echt zagen of een paar gevoelens/ideeën na had niemand het aan zien komen.