Coronavirus #4

En wit en privileged. Maar in het buitenland zijn mensen tenminste nog zooo authentiek en dat hebben ze echt nodig na deze moeilijke tijd in Europa.

8 likes

Forever young
 want als je eenmaal jezelf hebt gevonden op zo’n reis dan is dat eigenlijk een soort wedergeboorte.

13 likes
Niet relevante gedachte over vorige crisis

Ik moet nu met de waarschijnlijk aankomende economische crisis opeens denken aan hoeveel mensen tegen mij zeiden tijdens de vorige crisis van ja je hoeft je echt geen zorgen te maken over je baan dat is als je bent afgestudeerd wel weer bij getrokken.

1. Nooit echt bij getrokken in mijn beoogde sector
  2. De volgende staat alweer voor de deur
2 likes

Ook op gevoel maar ik denk dat het doemdenken nou ook niet altijd het meeste oplevert. Ik zou alleen geen vakantie in december naar Vietnam boeken hahaha.

Sorry maar een reis is echt heel wat anders dan een vakantie hoor.

32 likes

Tijdens een reis ViNd je JeZelf en tijdens een vakantie kom je tot rust.

@SuperCoolePinda tegenwoordig staat er geen paard in de gang maar een crisis en die moet je wel in de bek kijken. En verder is het net een Mario-spelletje en hindernissen nemen tot je game over bent.

crisis | corona | wij

13 likes

Ik identificeer me sterker met de laatste groep, vrees ik

2 likes

Ik heb soms het nummer Barcelona in mijn hoofd van Queen maar dan Corona.

3 likes

Mensen moeten gewoon dat nummer gaan zingen als ze gaan revalideren misschien wel goed voor de longen.

Ja, dit doe ik eigenlijk ook al een tijdje. Of Cooo-rooonaaa op de toon van Volare. Het is ook heel irritant

5 likes

Waarom heet het eigenlijk Corona? Ik vind het ook een veel te mooi woord voor een ziekte eigenlijk. Klinkt veel te lekker.

*lmgtfy: https://www.youtube.com/watch?v=euGvbEX8wtw

Is Latijns voor kroon en als je het virus onder de microscoop legt lijkt het op een kroontje

5 likes

Same here :sob:

Hahaha ja dit, elke keer coronaVIRUS

3 likes

Heeft er iemand voor mij een duidelijk (Boomer proof?) pagina waar staat dat er feitelijk niks is veranderd?
Mijn vader heef tot 2u ‘s nachts opinie programma’s zitten kijken om tot de conclusies te komen dat:

1. onderwijzers boven de 65 gewoon mogen werken idem voor kdv
  2. het advies geen kleinkinderen over de vloer te krijgen alleen geldt voor 70+’ers of mensen met slechte gezondheid
  3. ook de vrijwillige overblijfjuf van 69 gewoon mag komen vanaf 11/5
  4. er dus geen enkele reden is dat hij niet met kleinzoon mag knuffelen en oppassen (69.5jr is m’n pa)

En dan there is us. Voor mijn gevoel is er niks veranderd aan de maatregelen? Onderwijs en kdv is open straks maar we twijfelen zelfs om hem daar heen te brengen. De kans is “kleiner” dat kinderen het overdragen, maar niet 0, anders zouden kinderen ook wel weer naar die 70+’ers mogen right?

Er is toch BUITEN ONDERWIJS, niks veranderd? Kinderen moeten (behalve onderling) toch nog altijd 1.5m afstand houden ook
?

Ik ben gewoon als de dood dat hem iets over komt, en daarmee geen ouders meer heb.
En, als mijn vader “mag” willen m’n schoonouders natuurlijk ook (en die zijn maar iets boven de 50). Maar m’n schoonmoeder werkt nog, retail sector, en hebben gewoon nog het vriendje van m’n schoonzusje over de vloer etc. :weary:

En om nog maar even wat geschiedenis te delen, het eerste ontdekte coronavirus werd ontdekt/in beeld gebracht door een vrouwelijke schoolverlater in 1964 maar werd niet geloofd door reviewers (want t zou gewoon een slechte foto van een griepvirus zijn)

26 likes

Meanwhile in Murica:

Een protest tegen COVID, denk ik? Unclear.

1 like

Ik heb afwisselend My corona en Corona VIRUS in m’n hoofd, maar nu het eruit ziet dat de zomer een coronatje gaat doen, heb ik ook cruel summer in m’n hoofd (toepasselijk refreintje ook)

It’s a cruel, (cruel), cruel summer
(Leaving me) leaving me here on my own
It’s a cruel, (it’s a cruel), cruel summer

Dit doen wij ook al weken :face_with_hand_over_mouth:

En sinds een weekje deze, en dan vooral het Tangled deel. Dat zing ik elke ochtend (maar dan met 06.00 opstaan erin verwerkt)

OH en nu ik dit toch deel, dan ook:

Want eigenlijk moet iedereen het Gaston deel zingen als we schoonmaken.

6 likes

Jaaa ik ga zo goed op deze hits! Maar uhm ik denk dat je om 6 uur niet op staat om te netflixen :p?

1 like