Ik weet niet natuurlijk niet hoe lang dit allemaal gaat duren, maar ik heb toen ik 20 was ook eens een longontsteking gehad (zonder Corona) en daar was ik wel echt minimaal 6 weken zoet mee, en daarna nog een periode dat mijn conditie echt nul was. Volgens mij heeft een longontsteking sowieso een lange hersteltijd.
Oh shit, ja ik snap je wel.
Ik werk iedere dag van 9 tot 1, en in principe zou ik in 2 dagen al mn werk kunnen doen, maar ik ben bang dat ik dan idd geen ritme meer overhoud.
Ik vind het zo typisch dat veel Amerikanen normaal al doen alsof het hebben van astma een doodvonnis is en nu al helemaal.
Ben benieuwd hoe het na 20 mei gaat met bezoek en sociale contacten.
Hier staan de maatregelen op een rij: https://nos.nl/artikel/2331272-dit-zijn-de-nieuwe-coronamaatregelen-op-een-rij.html. Weet niet of dit al helpt?
Vind het zo bizar dat fysio dicht blijven
Ja ik ook (en stom), valt toch onder reguliere zorg zou je denken
Ik heb naar aanleiding hiervan de noodverordening van onze gemeente bekeken en wat de gemeente op hun site heeft gezet. Het verbaasd mij echt dat degene die het stuk op de site heeft gezet gewoon niet goed een verordening kan lezen. In de verordening van onze veiligheidsregio staat duidelijk dat je wel met meer dan 2 buiten mag zijn mits afstand, maar op de gemeentesite staat van niet. Als zelfs gemeentes niet goed lezen snap ik wel dat er verwarring komt.
Ja het is zo belangrijk! Vind het echt heel schadelijk
Maar fysio’s en tandartsen bijvoorbeeld hoefde helemaal niet dicht. Die vallen onder zorgverlenende contactberoepen en mochten doorgaan als er een medische indicatie is. Die konden natuurlijk wel zelf besluiten om dicht te gaan of alleen spoed te doen oid.
Oh dat wist ik niet, kreeg te horen dat hij dicht moest
Ook alle fysios van mijn werk zijn dicht maar dat hebben ze dan denk ik met zijn allen besloten?
Hopen dat alles weer snel open is, ben er net zoals iedereen zo klaar mee
Ik vind dat hier in de gemeente soms zeer heftige maatregelen worden toegepast (strafbeschikking, geen waarschuwing) terwijl mensen duidelijk wel hun best doen maar niemand de regels meer snapt. (Zoals jij volgens mij ook al eerder zei bijv.: ben je als huisgenoten nu wel of geen huishouden. RIVM stelt van wel, veel APV’s stellen van niet.)
(Nu vind ik dat strafbeschikkingen sowieso echt afgeschaft moeten worden maar goed dat is weer een hele andere discussie.)
Was het bij tandartsen niet zo dat de brancheorganisatie o.i.d. had besloten dat ze dicht gingen? Ik weet in ieder geval dat mijn tandarts onvrijwillig dicht is nu.
Ik ben met ff zoeken uitgekomen op de site van de KNGF en die hebben wel als uitgangspunt genomen dat alle behandelingen digitaal zijn. Dat kan natuurlijk wel worden opgevat als dicht ‘moeten’
@Flamoes @traveljunkie Ik snap het niet meer, mogen wij nu wel of niet met meer dan twee in totaal buiten zijn? Kan ik maandag kdag ‘vieren’ met drie vriendinnen in mijn tuin die groot genoeg is voor afstand tussen alle vier?
Ik ben officieel een andere gemeente dan jij. Hier mag het niet.*
*oh jawel. Het mag wel maar op 1,5 meter afstand uiteraard. Alleen heb je altijd het risico dat je als samenkomst wordt aangemerkt en dat kunnen ook spontane samenkomsten zijn en dat mag ook weer niet.
Haha ja i know maar dacht dat je je miss ook ingelezen had in mijne
Ja helemaal mee eens, het wordt zo onoverzichtelijk allemaal! Strafbeschikkingen vind ik inderdaad heel heftige sancties. Al geloof ik dat veel boa’s wel eerst waarschuwen. Maar je hebt er maar net een te pakken die je meteen een boete geeft en je hebt gewoon een strafblad…
@Banananana in de verordening van Amsterdam-Amstelland staat dit:
Artikel 2.2. Niet in acht nemen veilige afstand
- Het is verboden zich in een groep van drie of meer personen op te houden zonder tot de dichtstbijzijnde persoon in die groep en andere personen een afstand te houden van ten minste
1,5 meter. - Dit verbod is niet van toepassing op:
personen die een gezamenlijke huishouding vormen;
kinderen tot en met 12 jaar die samenspelen onder toezicht van een of meer van hun oudersof voogden die daarbij onderling een afstand van 1,5 meter in acht nemen.
En Halsema heeft het nog even uitgelegd: Groepsvorming van drie of meer mensen is niet toegestaan, tenzij u met elkaar een huishouden vormt. Met een groep bedoelt het kabinet drie of meer personen die daarbij geen afstand van 1,5 meter houden.
Edit: zoals Flamoes zegt zijn samenkomsten ook verboden om bijvoorbeeld coronafeestjes te voorkomen. Ik denk zelf niet dat met een paar vriendinnen in de tuin op 1,5 meter zitten daaronder valt, maar ik kan me ook voorstellen dat sommige alle boa’s en agenten daar toch boetes voor geven. Zou trouwens op Koningsdag wel blijven opletten of er nieuwe maatregelen worden afgekondigd, omdat het te druk op straat wordt!
Edit2: Ik ga hier altijd te veel over nadenken, maar goed nog even de site van de politie https://www.politie.nl/themas/coronavirus-en-politiewerk.html. “Dat is alleen strafbaar als drie of meer mensen de onderlinge afstand van 1,5 meter niet aanhouden.” “Samenkomsten zijn verboden, ook als men 1,5 meter afstand houdt. Het gaat dan vooral om samenkomsten die georganiseerd worden of waarbij men afspreekt om bijeen te komen. Maar spontane samenkomsten kunnen hier ook toe gerekend worden. Bijvoorbeeld: samenkomsten van een groep teamsporters in een park of een samenkomst van yogabeoefenaars, een fietsclub die erop uit trekt.”
Ok dus het mag wel
Ik heb hem deze tekst van de Rijksoverheid gestuurd.
Mogen opa en oma (rond 60 jaar) op de kleinkinderen passen als de kinderen gezond zijn? Want kunnen kinderen nu wel of niet corona doorgeven zonder symptomen te hebben?
Samenvatting
Opa en oma (jonger dan 70) kunnen op bezoek komen als iedereen gezond is en 1,5 meter afstand houdt. Bij oppassen is afstand houden lastig (afhankelijk van de leeftijd van de kinderen). Daarom wordt het dringend afgeraden, omdat ouderen kwetsbaarder zijn.
De grens voor ouderen is weliswaar gelegd bij een leeftijd boven de 70 jaar, maar ook andere mensen zijn kwetsbaar, bijvoorbeeld mensen met een long- of hartziekte. Om deze mensen te beschermen, wordt iedereen opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te blijven en contacten buiten het eigen huishouden zo veel mogelijk te beperken. Dat betekent ook met opa en oma.
Kinderen lijken minder klachten te hebben van het virus en op basis van de beschikbare gegevens lijken ze een kleine rol te spelen bij de verspreiding van het virus. Dat blijkt onder meer uit Chinese data. Er wordt nu in Nederland onderzoek gedaan naar de rol van kinderen bij de verspreiding.
Deze tekst wordt verborgen
Ik laat me deze week testen op Corona, ik hoop zo dat het negatief is! Maar ik heb oprecht zere longen er van.