Coronavirus #4

ik ben aan het wachten op m’n oma’s corona test resultaten terwijl ik aan het werk ben :upside_down_face: zweet komt me uit alle gaten

Ik ken iemand in nabije omgeving die in december dus ook alle klachten had, hartstikke ziek thuis. Voor die mensen zouden er toch eigenlijk ook een mogelijkheid moeten zijn om achteraf te testen, om te zien of ze het virus hebben gehad of heeft dat geen zin?
En wat gebeurt er nu met jouw patiënt?

Ik weet er heel weinig vanaf, maar dit is echt iets wat ik me afvroeg

Heb ik wat ook? Dat ik weet dat corona latijns is voor kroon en dat het virus daarom zo heet?

LATIJN

nooit een S!!!

55 likes

Ja ik erger mij ook altijd aan mensen die zeggen kijk nieuwe tattoo blahblah is Latijns voor vier het leven

3 likes

Ja ik heb dus geen gymnasiums gedaan. Maar wat is nou je vraag

2 likes

Huh wat? Is het Latijn ipv Latijns?

Haha ja! Niks tegen jou hoor, maar ik kan dus geen latijnS lezen zonder de stem van mijn docent latijn van 37 jaar geleden te horen bulderen door m’n gedachten.

14 likes

Ohhh whoops dat wist ik niet hahaha sorry voor de flashback

1 like

Jaa ik snap de conclusie van m’n vader dus ook wel!!
Die hoort en leest: mensen van 65 mogen voor de klas! De overblijf juf van 70 mag gewoon komen! De gastouder van 59 mag werken!

En op kdv en jonge Kindergroepen op school wordt de 1.5m ook los gelaten omdat ze beseffen dat t niet anders kan.

En dan kom ik en ik zeg: nee je mag je kleinkind niet knuffelen. Ehhh error ja. Snap ik…

1 like

Ik ben semi gymnast! Wij hadden de optie om Latijn te volgen, maar geen Grieks. Dat was dus een vrijwillig bijvak! En dat heb ik gedaan 6jr haha :see_no_evil:

1 like

Als ik latijnS hoor cringe ik ook een beetje. Tegelijkertijd vond ik het altijd wel fijn om een beetje te stangen door consequent “school” en “les” te blijven zeggen in plaats van ~college~

(Dit valt wel in dezelfde categorie elitair gezeik voor mij)

8 likes

Ben zo benieuwd hoe het met speciaal onderwijs gaat, vooral omdat die kinderen vaak met busjes worden opgehaald

Ja precies, maar het is jouw kind dus jij bepaalt. Langsgaan op 1,5 m afstand geen optie? (Of gaat ie je kindje dan sowieso meteen knuffelen). Lastig hoor, je doet het nooit voor iedereen goed

1 like

Volgens mij gaat dat volledig open, ik neem aan dan ook de busjes etc.

2 likes

Die mochten toch weer volledig open alle dagen vd week?
Ik ben vooral benieuwd hoe het met de bezetting daar gaat.
Vriendin van me werkt op een school voor doven/slechthorenden en zij en nog 1 collega zijn als enige niet ziek/met ontslag. (dat is bij elkaar 1,5 fte), terwijl ze 4 klassen hebben (en veel vd ziekte is dus ook langeretermijn).
Edit: en normaal staat er per klas dus 2 fte, en daarnaast nog logopedisten (en ib) voor in totaal 2 fte op 4 klassen.

4 likes

Gaan volledig open! Zijn vaak natuurlijk ook maar kleine clubjes (7-8 kids).
Hier worden ouders zoveel mogelijk gevraagd zelf te halen en brengen maar gaan de busjes wel weer rijden. Dat is voor veel ouders wel te doen, omdat ze toch nog thuis moeten werken… Maar omdat het VSO nog niet open gaat en deze vaak in dezelfde bus / route zaten, is het Sws rustiger.

Wel heb ik al twijfels gehoord… er is wel meer eh, “lichaamssappen deling” zegmaar. Kwijlen enzo, en moeilijk uit te leggen dat ze in de elleboog moeten niezen. En meer kinderen met zwakke gezondheid. Maar anderzijds zitten deze ouders ook met handen in t haar omdat het pittig (nog pittiger dan met normaal ontwikkelende kinderen) is thuis…

3 likes

Hm, dat vraag ik me af. Kan me ook voorstellen dat school wel open gaat, maar met eigen vervoer van ouders.

Ben benieuwd wat er op mijn werk gaat gebeuren. Kinderdagcentrum voor kinderen met een beperking. Geen school en geen kdv, kinderen van 0-18 bij elkaar en afhankelijk van vervoer.
Maar ik heb zwangerschapsverlof, dus heb er nu niet zelf mee te maken…

1 like

:joy: :nauseated_face:

1 like

Jaa ben ik ook benieuwd naar. Zou de druk bij ons enorm weghalen… wij vangen nu veel kindjes op die niet naar school/opvang/zaterdag opvang kunnen.
Echt weer zo’n tussen groep hè!