Ja hele mooie uitzending. Maar ik kom uit uden dus ben misschien wat emotioneler hierover
Maar volgens mij vermeldt de site van de politie het verkeerd want in de verordening staat geen algeheel verbod op samenkomsten (althans niet wat jij citeert). Ik lees ook in de verordening dat je gewoon met meer dan 3 samen mag zijn, mits je afstand houdt. Of het verstandig is is vraag twee haha.
Mocht het algeheel verbod op samenkomsten ergens anders staan dan hoor ik het graag want had hier eerder deze week al een discussie hierover met iemand in het kader van Koningsdag die ik graag wil afmaken haha
Ik vind het wel raar dat diezelfde opa en oma van 65 wel voor een klas mogen staan en kinderen aanraken en knuffelen (want vertel een gemiddelde 4/5/6 jarige maar eens dat ze de juf niet mogen knuffelen als ze dat voorheen wel deden), maar niet hun eigen kleinkinderen mogen aanraken. En ik snap de maatregelen helemaal en ook dat we ergens moeten beginnen met opbouwen en ik ben 100% eens dat we dat doen bij de scholen. En dat we ergens de grens moeten trekken, maar soms zijn dingen wel krom (wat niet wil zeggen dat het niet goed is hoe het nu gaat en dat ik het eens ben met de maatregelen he)
Ja en je mag toch 3 mensen op bezoek hebben, als je afstand neemt. Dus met 3 vrienden op afstand in de tuin zitten, mag.
Er staat ook een algeheel verbod op samenkomsten!
Uit modelverordening
Artikel 2.1. Verboden samenkomsten en evenementen
- Het is verboden om samenkomsten te laten plaatsvinden, te (laten) organiseren of te laten ontstaan, dan wel aan dergelijke samenkomsten deel te nemen.
Toelichting: Dit artikel bevat het in de aanwijzing van 24 maart 2020 opgenomen verbod op evenementen (tot 1 juni 2020) en een verbod op alle overige samenkomsten in de publieke ruimte (in elk geval tot en met 6 april 2020). Ook samenkomsten buiten de publieke ruimte vallen onder dit artikel. Zo kan worden opgetreden tegen bijvoorbeeld ācoronafeestjesā in studentenhuizen, garages, loodsen en dergelijke.
Geheel irrelevant, maar ben benieuwd:
las even bij en direct Triggerede dit mij, die wel een volle anderhalf jaar gymnasium heeft gedaan, diep in mān ziel.
Echt knap dat ze me dat in die tijd zo hard in me hebben gestampt. Hebben jullie dat ook?
- Ja, en ik ben gymnasiast
- Ja, maar geen gymnasium
- Nee en ben gymnasiast
- Nee, maar geen gymnasium
- Waar heb je het over joh?
0 stemmers
ik ben aan het wachten op mān omaās corona test resultaten terwijl ik aan het werk ben zweet komt me uit alle gaten
Ik ken iemand in nabije omgeving die in december dus ook alle klachten had, hartstikke ziek thuis. Voor die mensen zouden er toch eigenlijk ook een mogelijkheid moeten zijn om achteraf te testen, om te zien of ze het virus hebben gehad of heeft dat geen zin?
En wat gebeurt er nu met jouw patiƫnt?
Ik weet er heel weinig vanaf, maar dit is echt iets wat ik me afvroeg
Heb ik wat ook? Dat ik weet dat corona latijns is voor kroon en dat het virus daarom zo heet?
LATIJN
nooit een S!!!
Ja ik erger mij ook altijd aan mensen die zeggen kijk nieuwe tattoo blahblah is Latijns voor vier het leven
Ja ik heb dus geen gymnasiums gedaan. Maar wat is nou je vraag
Huh wat? Is het Latijn ipv Latijns?
Haha ja! Niks tegen jou hoor, maar ik kan dus geen latijnS lezen zonder de stem van mijn docent latijn van 37 jaar geleden te horen bulderen door mān gedachten.
Ohhh whoops dat wist ik niet hahaha sorry voor de flashback
Jaa ik snap de conclusie van mān vader dus ook wel!!
Die hoort en leest: mensen van 65 mogen voor de klas! De overblijf juf van 70 mag gewoon komen! De gastouder van 59 mag werken!
En op kdv en jonge Kindergroepen op school wordt de 1.5m ook los gelaten omdat ze beseffen dat t niet anders kan.
En dan kom ik en ik zeg: nee je mag je kleinkind niet knuffelen. Ehhh error ja. Snap ikā¦
Ik ben semi gymnast! Wij hadden de optie om Latijn te volgen, maar geen Grieks. Dat was dus een vrijwillig bijvak! En dat heb ik gedaan 6jr haha
Als ik latijnS hoor cringe ik ook een beetje. Tegelijkertijd vond ik het altijd wel fijn om een beetje te stangen door consequent āschoolā en ālesā te blijven zeggen in plaats van ~college~
(Dit valt wel in dezelfde categorie elitair gezeik voor mij)
Ben zo benieuwd hoe het met speciaal onderwijs gaat, vooral omdat die kinderen vaak met busjes worden opgehaald
Ja precies, maar het is jouw kind dus jij bepaalt. Langsgaan op 1,5 m afstand geen optie? (Of gaat ie je kindje dan sowieso meteen knuffelen). Lastig hoor, je doet het nooit voor iedereen goed