Coronavirus #4

Volgens mij gaat dat volledig open, ik neem aan dan ook de busjes etc.

2 likes

Die mochten toch weer volledig open alle dagen vd week?
Ik ben vooral benieuwd hoe het met de bezetting daar gaat.
Vriendin van me werkt op een school voor doven/slechthorenden en zij en nog 1 collega zijn als enige niet ziek/met ontslag. (dat is bij elkaar 1,5 fte), terwijl ze 4 klassen hebben (en veel vd ziekte is dus ook langeretermijn).
Edit: en normaal staat er per klas dus 2 fte, en daarnaast nog logopedisten (en ib) voor in totaal 2 fte op 4 klassen.

4 likes

Gaan volledig open! Zijn vaak natuurlijk ook maar kleine clubjes (7-8 kids).
Hier worden ouders zoveel mogelijk gevraagd zelf te halen en brengen maar gaan de busjes wel weer rijden. Dat is voor veel ouders wel te doen, omdat ze toch nog thuis moeten werken
 Maar omdat het VSO nog niet open gaat en deze vaak in dezelfde bus / route zaten, is het Sws rustiger.

Wel heb ik al twijfels gehoord
 er is wel meer eh, “lichaamssappen deling” zegmaar. Kwijlen enzo, en moeilijk uit te leggen dat ze in de elleboog moeten niezen. En meer kinderen met zwakke gezondheid. Maar anderzijds zitten deze ouders ook met handen in t haar omdat het pittig (nog pittiger dan met normaal ontwikkelende kinderen) is thuis

3 likes

Hm, dat vraag ik me af. Kan me ook voorstellen dat school wel open gaat, maar met eigen vervoer van ouders.

Ben benieuwd wat er op mijn werk gaat gebeuren. Kinderdagcentrum voor kinderen met een beperking. Geen school en geen kdv, kinderen van 0-18 bij elkaar en afhankelijk van vervoer.
Maar ik heb zwangerschapsverlof, dus heb er nu niet zelf mee te maken

1 like

:joy: :nauseated_face:

1 like

Jaa ben ik ook benieuwd naar. Zou de druk bij ons enorm weghalen
 wij vangen nu veel kindjes op die niet naar school/opvang/zaterdag opvang kunnen.
Echt weer zo’n tussen groep hù!

Ja, valt altijd tussen wal en schip. Hoop voor de kids (en ouders!) dat ze ook gewoon open mogen.

2 likes

Lichaamssappen en huidhonger. Ik vind die woorden kwalijker dan LatijnSSSSSSS.

Ik heb maar 1 jaar Latijn gehad en ik denk dat ik juist tijdens mijn studie meer heb opgedaan van die dode taal omdat t ik zo veel hoogdravende teksten moest lezen. Al denk ik niet dat Thierry mijn Latijn zal goedkeuren.

8 likes

Ik vond het trouwens wel frappant, want er werd dus sbo gezegd, en dat is toch ook speciaal onderwijs zonder cluster? Volgens mij werkt @Howth op een SBO. En ik dacht dat die klassen dus wel weer groter waren (rond de 20?), terwijl die vriendin die dus op clusteronderwijs werkt er idd max 10 per klas heeft.

@June
Hahahaha. Ik ben het 100000% met je eens maar hoe anders :joy:

Als ik kijk hoevaak ik zo’n natte kwijl zoen (beetje honden stijl) op m’n gezicht heb gekregen en dacht: “ah. Ja. Lekker. Lichaamssappen
 Kuch.” Of snot, ze dan afvegen aan hun hand en dan zo in je gezicht duwen. Luiers
 maar ook gebeten worden
 Niet voor niks allemaal HepB ingeĂ«nt :crazy_face::joy:

Hadden jullie al gegeten allemaal :upside_down_face::joy:

3 likes

Maar dat is een vorm van speciaal onderwijs? Ik heb het iig opgevat dat alle vormen van speciaal onderwijs open mogen, niet alleen het sbo. Maar misschien heb ik dat mis.

Edit: speciaal onderwijs en speciaal basisonderwijs.

Edit 2: sorryyyy, je had het over de grootte van de klassen.

Ik ga weer eerst lezen en dan blaten.

1 like

Kwijlen
Natte zoenen
Lichaamssappen
Lebberen

Zouden deze woorden in het Latijn aangenamer klinken? Vast wel.

1 like

Ik denk dat dat volk te beschaafd was om hier woorden voor te maken :joy::joy:

1 like

Ik kan me we voorstellen dat leerkrachten zoveel mogelijk afstand proberen te houden? Is inderdaad lastig uit te leggen aan die leeftijd, maar ik heb meerdere vriendinnen in het basisonderwijs werken (groep 3 - 4-5 en 1 voor 8) en die gaven gisteren in de groepsapp aan dat ze dat wel gaan proberen te mijden, voor zover dat kan.

nee je had alleen mij persoonlijk een verbod op lijkvocht opgelegd

13 likes

orgaanvloeistof
lijfvocht
gesteljus

Zeg buur wilt u ook een glaasje lijfvocht, maar dan wel op 1,5 meter afstand?
Nee dank u, doe mij maar gewoon appelsap.

3 likes

Ja maar in hoeverre dit haalbaar is in de praktijk
 ach we gaan het zien

:cautious:
afbeelding

7 likes

Die vlag past er ook echt bij

Net iets heel kuts gehoord wat coronagerelateerd is dan ook nog een vaag mailtje krijgen waar ik niks mee kan. Dit is gelukkig mijn laatste echte werkdag van de week maar ik trek het even niet met dat nieuws van net :confused: