Ja, valt altijd tussen wal en schip. Hoop voor de kids (en ouders!) dat ze ook gewoon open mogen.
Lichaamssappen en huidhonger. Ik vind die woorden kwalijker dan LatijnSSSSSSS.
Ik heb maar 1 jaar Latijn gehad en ik denk dat ik juist tijdens mijn studie meer heb opgedaan van die dode taal omdat t ik zo veel hoogdravende teksten moest lezen. Al denk ik niet dat Thierry mijn Latijn zal goedkeuren.
Ik vond het trouwens wel frappant, want er werd dus sbo gezegd, en dat is toch ook speciaal onderwijs zonder cluster? Volgens mij werkt @Howth op een SBO. En ik dacht dat die klassen dus wel weer groter waren (rond de 20?), terwijl die vriendin die dus op clusteronderwijs werkt er idd max 10 per klas heeft.
@June
Hahahaha. Ik ben het 100000% met je eens maar hoe anders 
Als ik kijk hoevaak ik zo’n natte kwijl zoen (beetje honden stijl) op m’n gezicht heb gekregen en dacht: “ah. Ja. Lekker. Lichaamssappen… Kuch.” Of snot, ze dan afvegen aan hun hand en dan zo in je gezicht duwen. Luiers… maar ook gebeten worden… Niet voor niks allemaal HepB ingeënt 

Hadden jullie al gegeten allemaal 

Maar dat is een vorm van speciaal onderwijs? Ik heb het iig opgevat dat alle vormen van speciaal onderwijs open mogen, niet alleen het sbo. Maar misschien heb ik dat mis.
Edit: speciaal onderwijs en speciaal basisonderwijs.
Edit 2: sorryyyy, je had het over de grootte van de klassen.
Ik ga weer eerst lezen en dan blaten.
Kwijlen
Natte zoenen
Lichaamssappen
Lebberen
Zouden deze woorden in het Latijn aangenamer klinken? Vast wel.
Ik denk dat dat volk te beschaafd was om hier woorden voor te maken 

Ik kan me we voorstellen dat leerkrachten zoveel mogelijk afstand proberen te houden? Is inderdaad lastig uit te leggen aan die leeftijd, maar ik heb meerdere vriendinnen in het basisonderwijs werken (groep 3 - 4-5 en 1 voor 8) en die gaven gisteren in de groepsapp aan dat ze dat wel gaan proberen te mijden, voor zover dat kan.
nee je had alleen mij persoonlijk een verbod op lijkvocht opgelegd
orgaanvloeistof
lijfvocht
gesteljus
Zeg buur wilt u ook een glaasje lijfvocht, maar dan wel op 1,5 meter afstand?
Nee dank u, doe mij maar gewoon appelsap.
Ja maar in hoeverre dit haalbaar is in de praktijk… ach we gaan het zien

Die vlag past er ook echt bij
Net iets heel kuts gehoord wat coronagerelateerd is dan ook nog een vaag mailtje krijgen waar ik niks mee kan. Dit is gelukkig mijn laatste echte werkdag van de week maar ik trek het even niet met dat nieuws van net 
Wij hebben dit zelfde probleem. Mijn moeder riep gisteren ja ik mag weer oppassen woehooe!!
Maar wij hebben er nee op gezegd ze is boven de 60 en heeft ook al vaker gezondheidsproblemen gehad. Ik vind het heel moeilijk maar als haar iets overkomt omdat we niet een paar maanden konden wachten dan vergeef ik het mezelf nooit. Liever een paar maanden niet en dat ze dan nog jaren van elkaar kunnen genieten. Ze zien elkaar wel van een paar meter afstand af en toe.
Ik ben nu onderweg naar mijn opa. Het is 2 uur rijden maar hij gaat erg slecht (geen corona). Wordt ook steeds meer dement. Hij woont gelukkig nog met mijn oma samen en dat gaat ok. Maar hij is vandaag 85 geworden en dat hadden we eigenlijk niet verwacht. We blijven op heel veel meters afstand en ook maar 10 minuten maar ik ben zo blij dat ik hem even kan zien!
(ook wel een beetje bang dat het misschien wel de laatste keer is)
Ah kut zeg! Heb je iemand waarmee je het er over kan hebben? Sterkte in ieder geval!
Ja en nee. Ik heb wel met iemand daarover gepraat maar niet zoals ik zou willen omdat het onderwerp voor sommige mensen te zwaar beladen is. (Generatieverschilletje ‘daar praat je niet over’).
Ik ga om een uur of 10 wel buiten wandelen. Nu zou ik dat niet trekken en ik moet zo nog even een halfuurtje met collega’s de dag nabespreken.
Pff heftig… als je het er over wilt hebben (al is het met een vreemde) dan mag je me altijd PBen. Sterkte nogmaals!
Ja dat is precies mijn gedachten. Maar het werd gisteren (& nog?) niet heel duidelijk gebracht waarom de leerkracht van 62 geen risico loopt en de opa/oma wel.
En vooral omdat die vraag toen nog gesteld werd door de pers en het antwoord werd; dat moet ik even nakijken welke leeftijd dat is. Daarmee werd Sws impliceert dat er dus een leeftijdsgrens is, en dat onder die leeftijdsgrens (anders dan 12), een kind kennelijk geknuffeld enzo kan worden door een volwassenen zonder risico…
Dankjewel. Ik ga om half 4 even iemand bellen en morgen niks doen. Dan kan ik psychologisch die situatie wel weer aan en er hopelijk voor anderen zijn. 
Soms heb je echt van die dagen dat het universum je lijkt te testen.
“Hoe lastig kunnen wij het maken op één dag voordat X gillend gek wordt”