Coronavirus #4

Wij hebben dit zelfde probleem. Mijn moeder riep gisteren ja ik mag weer oppassen woehooe!!
Maar wij hebben er nee op gezegd ze is boven de 60 en heeft ook al vaker gezondheidsproblemen gehad. Ik vind het heel moeilijk maar als haar iets overkomt omdat we niet een paar maanden konden wachten dan vergeef ik het mezelf nooit. Liever een paar maanden niet en dat ze dan nog jaren van elkaar kunnen genieten. Ze zien elkaar wel van een paar meter afstand af en toe.

Ik ben nu onderweg naar mijn opa. Het is 2 uur rijden maar hij gaat erg slecht (geen corona). Wordt ook steeds meer dement. Hij woont gelukkig nog met mijn oma samen en dat gaat ok. Maar hij is vandaag 85 geworden en dat hadden we eigenlijk niet verwacht. We blijven op heel veel meters afstand en ook maar 10 minuten maar ik ben zo blij dat ik hem even kan zien!:heart: (ook wel een beetje bang dat het misschien wel de laatste keer is)

3 likes

Ah kut zeg! Heb je iemand waarmee je het er over kan hebben? Sterkte in ieder geval!:kissing_heart:

1 like

Ja en nee. Ik heb wel met iemand daarover gepraat maar niet zoals ik zou willen omdat het onderwerp voor sommige mensen te zwaar beladen is. (Generatieverschilletje ‘daar praat je niet over’).

Ik ga om een uur of 10 wel buiten wandelen. Nu zou ik dat niet trekken en ik moet zo nog even een halfuurtje met collega’s de dag nabespreken.

2 likes

Pff heftig… als je het er over wilt hebben (al is het met een vreemde) dan mag je me altijd PBen. Sterkte nogmaals!

Ja dat is precies mijn gedachten. Maar het werd gisteren (& nog?) niet heel duidelijk gebracht waarom de leerkracht van 62 geen risico loopt en de opa/oma wel.

En vooral omdat die vraag toen nog gesteld werd door de pers en het antwoord werd; dat moet ik even nakijken welke leeftijd dat is. Daarmee werd Sws impliceert dat er dus een leeftijdsgrens is, en dat onder die leeftijdsgrens (anders dan 12), een kind kennelijk geknuffeld enzo kan worden door een volwassenen zonder risico…

1 like

Dankjewel. Ik ga om half 4 even iemand bellen en morgen niks doen. Dan kan ik psychologisch die situatie wel weer aan en er hopelijk voor anderen zijn. :slight_smile:

Soms heb je echt van die dagen dat het universum je lijkt te testen.
“Hoe lastig kunnen wij het maken op één dag voordat X gillend gek wordt” :upside_down_face:

1 like

Maar als jij het niet ziet zitten, dan is dat toch jouw beslissing? Hij heeft toch geen inspraak over je kind? Als jij het niet vertrouwt, zou ik dat gewoon zo uitleggen en nog een tijdje afwachten.

3 likes

:joy:

Er onder staat; persconferentie voortaan aangepast aan het niveau van de vragen.

69 likes

De vraag is alleen welke news outlet mag plaatsnemen op de Winnie de Pooh stoel.

2 likes

Ik vond deze cartoon erg toepasselijk

42 likes

Ja goeie god ik was aan het werk en had de radio aan staan voor de persconferentie, raakte oprecht ZO geirriteerd van die vraag dat ik bijna m’n labwerk van tafel veegde :") Kon me gelukkig net inhouden

3 likes

Ik hoop dat ze volgende keer gewoon om iedereen te fucken echt zo’n Speld powerpoint erbij maken. Of een Jip en Janneke of Nijntje verhaaltje erbij laten tekenen.

1 like

Die ene journalist was toch die vrouw van rtl waar we ons ook allemaal aan ergerden bij De slimste mens?!

Absoluut!! Maar ik word echt GEK van dat ie nogsteeds aan het appen is. Ik ben ook echt een emotioneel hormonale zwangere walvis die dit niet trekt nu… want ik zie en weet ook hoe erg ze elkaar missen

• zelfs 70’jarigen mogen nu bezoek hè!!
  • ja pap, op 1.5m…
  • nou dat is een breed begrip, is dat in hoogte diepte diagonaal?
  • ja ik ben toch geen 70?! Niet kwetsbaar ook. Dit is toch hartstikke vervelend voor T ook?

Toen heb ik gestuurd:

Samenvatting

Pap, iedereen moet nog steeds 1.5m afstand houden. iedereen behalve kinderen onderling <12 en beroepsgroepen waarbij het echt niet anders kan.

Als straks het kdv weer open gaat, moet je je kind nog steeds afzetten bij de deur, of de maxicosi in de deuropening zetten. Ook zij proberen nog altijd afstand te houden… Op ons kdv hebben ze alle 50+ medewerkers, zwangeren en longpatienten (astma enzo) dringend verzocht niet te komen werken… Het is echt niet zo dat die allemaal met de kindjes knuffelen… echt niet.
Ook juffen en meesters proberen afstand te houden als dat kan… En… nee soms kan dat niet helaas.

Ik vind het ook heel vervelend. Maar ik vergeef het mezelf toch ook niet als er wél iemand ziek wordt. En we jou of Broertje (die met astma ook niet 100% geen risico groep is), naar de ic kunnen brengen en je daar alleen ligt? Of erger nog, alleen sterft daar.

Ik wil eerst zien wat er 2-3wkn na de opening van de kdv’s en scholen gebeurd… ze hebben onderzoek gedaan onder 137 kinderen in een tijd dat de scholen/kdv’s dicht waren. Dat aantal is voor mijn studie niet eens genoeg om een master diploma op te krijgen, maar gaan we nu ineens beslissingen op landelijk niveau over nemen. Dat is toch gek?

Ik ben ook niet van plan tot die tijd dreumes naar het kdv te brengen…

11 likes

Nu word ik toch heel erg paranoïde. Vorige week had ik dat smaakverlies, waardoor ik een paar dagen maar thuis wat ben gaan werken. De dokter zei dat het niet hoefde, maar heb het uit voorzorg toch naar even gedaan. Alleen toen dat verdwenen leek te zijn, heb ik mijn leven weer opgepakt en ben ik gaan werken. Nu heb ik sinds het weekend eigenlijk last van extreme vermoeidheid. Alles lijkt super veel energie te kosten, en ik krijg ook bij vlagen last van koude rillingen, en ook zwakke rare bibberige benen. Nu heb ik eindelijk een normale thermometer en ik had al die keren geen koorts, maar wel een lichte verhoging van 37.5 graden (blijkbaar ben ik normaal in de 36 graden, want vandaag voelde ik me beter en was ik 36.9 graden). Verder heb ik soms een ‘raar’ gevoel in de borst. Ik kan het niet echt als kortademigheid beschrijven, maar het lijkt alsof ik telkens wat licht in mijn hoofd/misselijkheid voel wanneer ik dit krijg. De dokter zegt dat ik het pas heb als ik koorts heb en ga hoesten, en zei ook dat extreme vermoeidheid geen symptoom is. Nu vond ik dat een beetje raar, want ik heb toch echt meerdere malen gelezen dat dit wel degelijk een symptoom van corona is. Op zijn advies zou ik dus gewoon kunnen werken, maar toch voel ik me er niet goed bij. Het is wel kut omdat ik echt nodig ben op mijn werk, maar ik ben serieus bang dat ik het misschien heb. Wat denken jullie? Heeft de dokter gelijk en stel ik me waarschijnlijk aan? Of is dit echt zon stiekem gevalletje van corona?

1 like

Irma’s eerste #spon. Wel leuk!

9 likes

Ah wat een lastige situatie zeg. Hopelijk kunnen jullie elkaar na de volgende versoepeling weer zien.

Dat stuk wat je schrijft over dat onderzoek onder 137 kinderen begrijp ik niet helemaal. Uit de persconferentie begreep ik dat dit 1 van de testen is geweest maar dat ze met veel meer bezig zijn en dat alles wat betreft zo’n beetje dezelfde de conclusie heeft.

Ja die! Kon niet meer op de naam komen

1 like

Over het afstand houden in het PO en het (vervoer in het) SO/SBO

1 like

Heeft iemand iets gezien/gelezen over het hervatten van stages? Een vriendin van me had ergens iets gezien maar wist het niet zeker. Ik kan me voorstellen dat er zo min mogelijk volwassenen in een school mogen zijn dus geen stagiaires.