Wat heftig. Ontzettend veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Gecondoleerd, wat naar
Gecondoleerd
Wat verschrikkelijk…heel veel sterkte
Wat verdrietig, Sterkte!
Zo verdrietig. Heel veel sterkte
Gecondoleerd en sterkte! Best lang op de ic ook…
@Krabsalade en andere artsen: zouden er nu ook verdachte gevallen uit januari/februari of zelfs eerder getest kunnen worden op antilichamen?
Ben ook wel naar de verspreiding van het virus binnen de vitale beroepen. Voor zorgpersoneel is het soort van logisch dat ze het krijgen, omdat ze mensen met corona verzorgen, maar hoe zit het met politieagenten en handhaving? Die houden geen 1,5 meter afstand, maar er wordt in die groep ook geen onderzoek gedaan naar verspreiding, of wel? Weet iemand dat?
Heel veel sterkte en gecondoleerd
Wat verdrietig, veel sterkte
Als er nog geen goede antistoffentest is hoe zit het met wat er dan gisteren door het RIVM werd gezegd (geloof met dat PIENTER), die kijken toch ook hoeveel % er al antistoffen heeft van die groep, via bloed? Of is zo’n bloedtest weer iets anders dan een antistoffentest?
Niet quoten aub, wil het misschien zo weghalen.
Mijn vriend en ik houden ons al sinds de sluiting van de scholen (allebei docent) goed aan de richtlijnen: alleen supermarkt bezoek, allebei een paar keer op werk geweest omdat het moest met inachtneming van de regels, voor de rest vanuit huis gewerkt en verder alleen frisse neus/boodschappen een keer per week. Mijn vriend heeft 2 keer in de tuin op afstand bij zijn ouders koffie gedronken en 1 keer met een vriend op afstand gewandeld. Ik heb niemand gezien los van die 2 keer op werk.
Nu is mijn vriend morgen door een vriend van hem uitgenodigd om in de tuin te komen eten met afstand (heeft een grote tuin) met nog 2 vrienden, dus in totaal 4. Volgens de richtlijnen mag dit, behalve dat dit natuurlijk niet noodzakelijk is. Hij legde het me net voor en wilde weten wat ik vond en ik merk dat ik het gewoon heel lastig vind omdat ik mijn ouders (68 en 70, allebei gezond) al 6 weken niet heb gezien en ze waarschijnlijk volgende week langs willen komen en dan samen willen wandelen op afstand om elkaar toch even te zien. Ik kan door de afstand waarop ze wonen niet even bij ze in de tuin langs ofzo en ik mis ze vreselijk. Ik heb het idee dat ik ze door het eventuele etentje van mijn vriend niet meer veilig kan zien, ofzo?
Ik vraag me alleen af of ik door mijn angsten dingen nog wel in perspectief zie ofzo? Wat vinden jullie ervan? Kan hij gewoon gaan?
Ik vind je ouders zien op gepaste afstand of met vrienden gaan eten ook nogal een verschil. Wie heeft het eten gemaakt? Heeft die zn handen gewassen? Is het bestel/bord wel echt goed schoon etc.
Oh ik vind dit weer dan best fel. Dat hij sowieso niet gaat en anders zijn spullen kan pakken, weet niet of het @SelenaGomez helpt om het goed in te zien, juist omdat haar vriend haar netjes haar mening vraagt. Al zal iedereen er wel anders over nadenken dus geen idee of je dan hoort wat je moet horen in dit topic. Je zal het toch zelf moeten beslissen samen met je vriend @SelenaGomez Wat vindt hij van jouw overwegingen/angst mbt je ouders?
Ik zou het ook niet noodzakelijk vinden, maar op zich snap ik je vriend wel als dit al weken aan de gang is en ook nog gaat duren. Dat hij dan vrienden wil zien op afstand. Maar wel lastig, want eten betekent ook in aanraking komen met andermans eten.
Maar als jij verder je ouders wel op goede afstand ziet, dan zou het geen kwaad aanrichten om hun te zien.
(ik heb mijn pa/zijn vriendin ook op afstand gezien in de tuin en was nog iemand bij, noodzakelijk, nee niet geheel, maar voor mijn mentale gezondheid wel. Nu moet ik wel zeggen dat ik dit niet snel met 3 vriendinnen zou doen… Hoewel zij weer minder risico opleveren eigenlijk qua leeftijd, maar het voelt als iets dat ik langer zou uitstellen dan mijn vader willen zien. Voor hetzelfde geld is hij volgend jaar dood aan iets anders. Als ik hem nu kan zien, en goed op afstand en hygiënemaatregelen uiterst serieus neem, dan nemen wij als familie dat risico).
Vind dit niet heel gek gedacht hoor snap dat gevoel wel en jullie zijn nu redelijk veilig, gaat je vriend eten met vrienden dan zijn jullie toch een pietsje minder veilig. Ik vind het dan niet heel gek om aan je vriend dit aan te geven dat jij jezelf daardoor minder veilig vindt, maar wel heel graag je ouders wilt zien hoe eng je dat ook vindt. Misschien dat hij dat etentje wel over Kan slaan of later doen
@FISSA @Suikerklontje @ellegirltalk ja hij overlegt het echt met me gelukkig en vindt het zelf ook lastig. Mijn strijd is ook een beetje dat ik hem die dingen niet wil verbieden en zijn wens ook snap, hij dringt het totaal niet op gelukkig. Maar ik wilde weten of ik nu onredelijk of redelijk dacht want dat kan ik soms niet meer helemaal beoordelen, maar jullie meningen waren daarbij wel heel fijn, Thanks <3. Ik denk ook dat hij het niet gaat doen op basis van dat het mij veel doet én dat hij het zelf ook wel lastig vindt qua richtlijnen voor zichzelf.