Sorry voor de dubbelpost maar indd die dingen zei ik ook: die jongens werken nog/zien mensen/wie maakt het eten/hoe goed maken zij schoon/volgen zij de richtlijnen etc etc. Mijn ouders zijn al 6 weken binnen op frisse neus/boodschappen na.
Helemaal niet onredelijk, denk dat voor velen (ook mijzelf) het toch een dilemma is; je ouders ontzettend missen maar ook doodsbang zijn ze te besmetten met iets
Zou zeggen dat je vriend beter niet kan gaan eten (vooral omdat ie t dus echt aan je voorlegt). Dan kun je met een gerust hart met je ouders op veilige afstand wandelen. Vind dat jullie t heel goed aanpakken! Ook netjes dat je vriend overlegt. Zou normaal moeten zijn maar heb om me heen al veel ruzies hierover gezien.
jeetje gecondoleerd
Ik heb de allerallerdomste collegaās ooit. Ze zijn nu bezig om een bbq te plannen voor volgende week vrijdag. Zegt de organisator dat ze meer dan genoeg ruimte heeft op haar boerderij om 1,5 m afstand te houden. De meesten reageerden positief via de app en 1 (ƩƩn. ĆĆN!!) collega zei dat het tegen de regels van het rivm/Den Haag was en ze daarom niet kwam. Ik heb gezegd dat ik het daar mee eens ben, niet kom en ben uit de app gegaan.
Hihaho we werken op de cohort met corona-patiĆ«nten en gaan lekker met zān allen bbqen
Ik heb hooikoorts en ben daardoor veel aan het niezen en heb een loopneus. Volgens het RIVM zou ik dan niet mogen werken, maar nu gaan ze op mān werk (basisschool) overleggen wat ze met deze collegaās gaan doen⦠Mij lijkt het dat ik niet voor de klas mag op basis van de klachten, maar ik ben benieuwd of er bronnen zijn die dat bevestigen of ontkrachten met hooikoorts.
Ik heb medicatie (tabletten), maar ik merk dat het dit jaar heftiger is dan andere jaren. Voorheen had ik er vrijwel geen last van, behalve een beetje niezen en een lichte loopneus. Ik zal anders mān dokter bellen voor sterkere medicatie.
Ik weet zelf ook dat mān klachten hierdoor komen, maar ik weet niet hoe ouders hierover gaan denken. Ben benieuwd wat er wordt besloten vanmiddag of morgen.
Niet dat ik wat jij zegt in twijfel wilt trekken, want je weet er een stuk meer van dan ik.
Maar de reden dat je met klachten als niesen en hoesten niet mag werken was toch omdat je ook al drager van corona kan zijn zonder dat je ziekteverschijnselen hebt? Of is dat wat jij ook zegt en lees ik je post verkeerd?
Ik had direct na de persconferentie een school gemaild waar ik graag wil werken en ik mag als alles goed gaat na de meivakantie beginnen, zodat een zwangere collega die het eng vindt thuis kan blijven!
Ja maar als je je medicijnen goed neemt is er minder kans op een loopneus/niezen van hoorkoorts en zo minder kans op overbrengen. Dacht ik.
Ooooh & @Banananana
Ja het ging in kleuterwereld enzo er ook al over of die leerkrachten dan kunnen werken, maar ik snap nu dat het niet per se een gegeven is dat je de hele dag door niest en snottert.
Ik weet niet of het al besproken is, maar dit weten we in de ziekenhuizen wel. Het Radboud heeft net een artikel gepubliceerd (of het komt eraan, het is in ieder geval al onderling verspreid) over de optimale beademingsinstellingen bij covid. Deze ziekte gedraagt zich heel anders dan alle andere ziektes die we kennen in de longen, en de beademingsinstellingen instellen gaat dus ook net anders dan bij andere ziektes.
Bij alle ziektes geldt dat de beademingsmachine ook schade kan maken, maar dat is een risico dat je soms voor lief moet nemen om de dood te voorkomen.
Ik zou echt die kut zijn die ze dan vertelt dat als ze het niet afzeggen, ik de politie op ze afstuur. Kijken of de organisator dan nog steeds denkt dat haar argument stand houdtā¦
Verschrikkelijk! Heel veel sterkte en kracht voor deze moeilijke tijdā„ļø
Ik ben net ge AFSTAND!!! door een boomer
dat doet me direct denken aan deze foto
van een boomer die flipt omdat hij er niet door mag
lekker bezig pik
Ik ben in het begin van het hele gebeuren de bakkerszaak uitgestuurd door een oudere vrouw want ik was snotverkouden āJij moet buiten wachten want je bent snotverkouden!!!ā (dat was ik niet, dat was degene achter me in de rij). Maargoed, zij vreesde natuurlijk echt voor dr gezondheid dus prima dan wacht ik wel buiten.
Maar dan kom je toch nooit aan de beurt??
Haha nee er was een rij buiten, en zij stond voor me. En dan mochten er steeds 2 mensen de winkel in, dus toen zij mocht bestellen mocht ik ook al naar binnen toe. Maar dat wilde ze dus niet. Dus ben naar binnen gegaan toen zij weg was. (winkelpersoneel keek ook zo )
Hey, toch nog even terugkomen op je kunstwerk. Wat voor punchneedle heb jij? Ik had deze maar die werkt niet. Hij schuift telkens in en de lussen blijven niet zittenā¦
Omg ik dacht even dat dit iets met de behandeling tegen/testen van corona te maken had en ik zag al helemaal voor me dat je jezelf hiermee ging prikkenā¦