Coronavirus #4

Sorry :frowning: Het stond in dit topic en ik wist even niet zo goed hoe ik het anders moest doen :joy:

2 likes

Huh wow ik was dit topic kwijt. We raken er met z’n allen toch wel aan gewend denk ik.

Maar wat ik eigenlijk kwam melden, dit weekend is het 2 weken geleden dat het Pasen was, ben benieuwd of we daar iets van gaan terugzien in de cijfers.

6 likes

O jongens, dit filmpje gaat echt van kwaad tot erger :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

5 likes

Ik huil en lach tegelijkertijd

3 likes

Ja dat was ook ongeveer mijn reactie :sweat_smile::crazy_face:

1 like

Zou dat dan van die specifieke gemeente zijn? Want ik dacht dat kinderen onder 12 jaar wel gewoon met elkaar konden spelen zonder de 3 personen restrictie.

Maar als dat ene oudere kind dan 12 is krijgt die dus die boete :(. Vind het ook wel heftig, juist bij een kind zou waarschuwen toch moeten voldoen? (en met waarschuwen bedoel ik aanspreken, niet bang maken voor de politie)

1 like

Merken jullie ook dat het drukker wordt op de weg? Het is nog niet zo dat ik in de file sta maar het scheelt niet veel

13 likes

Sorry late reactie! Dankjewel dat je dat zegt, ik vind het ook heel fijn hoe we daarover praten en samen een beslissing kunnen maken indd!

Ja ik vond t ook al drukker, heb vandaag n stuk onder de maximum snelheid gereden door de drukte. In de stad zie ik ook steeds meer mensen lopen (bijna alle winkels zijn ook weer open).

Misschien naïef van mij maar ik dacht dat een rondje fietsen wel zou gaan. Nou nee, fietsers denken dat zij geen 1.5 meter afstand moeten houden?
Ik begin echt lethargisch te worden van het niet bewegen, ben ook best wat aangekomen.

2 likes

Ja heel erg heb deze week al eventjes in de file gestaan
Vond het stiekem erg fijn! Alsof het normale leven weer was begonnen

1 like

Ik vond het rustige verkeer juist een van de voordelen aan de hele situatie, haha

1 like

Absoluut ik ook hoor maar het voelde soms wel erg spooky. Dus ik genoot stiekem wel even van de drukte
Alsof er niets was gebeurd en we ons oude leven weer terug hadden

1 like

Mijn moeder speelt piano en speelt ook vaak samen met andere mensen, maar dat kan nu uiteraard niet. Nu heeft een van haar muziekpartners een muziekstuk opgenomen en zij heeft dan weer opgenomen dat ze daarbij meespeelt en mijn vader heeft die opnames nu samengevoegd (met special effects hahaha). Ik vind het vooral heel schattig maar ook wel echt leuk dat dat soort dingen nu gewoon nog mogelijk zijn. :smiley:

59 likes

Misschien kun je 's ochtends gaan? Op zo’n mooie dag als vandaag wordt het volgens mij in de middag wel druk op sommige plekken, maar 's ochtends is het naar mijn idee altijd rustig.

1 like

Ik moet gewoon werken om half 9. Ik ga dan vaak een stukje wandelen maar ik wil graag een uurtje fietsen. Misschien ga ik voortaan rond 8 uur fietsen, dan is het bijna donker.

Ja ik ga vaak voor mijn werkdag begint even naar buiten om te hardlopen/fietsen/wandelen, maar ik begin meestal pas om 9 dus dat scheelt. Denk inderdaad dat het 's avonds ook wel meevalt! En vandaag was ook wel een hele mooie dag, dus denk ik ook wel drukker dan normaal.

1 like

Ik nam de metro rond half 5 en die was best vol, ik kon iig geen 1.5m afstand houden. Blij om te horen dat er weer meer gaan rijden.

Mijn schoonvader snapt niet waarom we zo moeilijk doen, want “hij kan volgende week weer naar de kapper, de scholen gaan weer open. De economie moet gewoon draaien, waarom ga jij niet werken dan? Jij hebt toch geen contact beroep.” (Ben zang docent, en geef nu nog een beetje online les) Maar ja waarom ga ik niet lekker tussen rond vliegend speeksel staan werken :joy: of zingen met een mondkapje…oh wacht al mijn locaties zijn nog gesloten want horeca…
We hebben weken alleen video contact gehad en vandaag even in de tuin gezeten op afstand met de baby. Helaas blijkt dat ze nu dus denken dat we dit weekend gezellig komen barbequen met mijn schoonzus erbij en dat alles weer back to normal is. En wanneer de baby komt slapen, want het bedje staat er en de opvang gaan toch ook weer open. Ik trek die mensen eeeeeecht niet zo.

1 like