Coronavirus #4

Godver mijn moeders tempel (De Bijenkorf) gaat weer open. Ook net als ze een week vrij is.

7 likes

Even lokken met iets glimmends. Haar oven is ook nog eens stuk dus haar andere hobby (5 miljoen cakes en koekjes bakken die ik moet opeten) valt ook nog eens weg.

8 likes

Maar wat is noodzakelijk? Slecht slapen van de pijn en steunend op je aanrecht eten staan te maken, er tegen op zien om naar de wc te gaan, alles kost 1000x meer energie omdat je rug al maanden pijn doet en steeds erger wordt is erg vervelend (vind ik) maar is volgens mij niet medisch noodzakelijk. Maar ik zou het toch jammer vinden als ik aan zwaardere pijnstilling zou moeten omdat ik niet naar de fysio kan.
Waar ligt de grens?

Ik ben wel benieuwd naar de Bijenkorf in Corona tijd (niet dat ik er nu heen ga).

Hoe doen andere winkels het eigenlijk met kleding passen in de winkel. Mag dat nog gewoon?

9 likes

Rotterdam zelfde verhaal

Waarom? :(. Ik heb nu weer even zo’n momentje dat ik daar verdrietig van word.

Kan iemand Mark Rutte even op de hoogte brengen?

1 like

In Zuid-Afrika toont de president even hoe je een mondmasker opdoet tijdens een persconferentie :joy:

11 likes

Ik denk dat de reactie van @Lentex vooral slaat op het feit dat botoxklinieken open zijn. Want let’s be honest, dat is toch totaal niet noodzakelijk nu.

@Wonderland dank voor de uitleg. Ik vind het wel echt bizar eigenlijk. 9 vd 10 ingrepen daar zijn in het gezicht :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ja, ik had er nog niet bij stil gestaan, maar het is erg egoistisch ook. Ze gaan er alleen van uit dat zij besmet worden, niet wie zij evt kunnen besmetten. Ik ben overigens maar snel weggelopen.

Sorry voor de dubbele reactie

1 like

Oke wat is het adres :joy:

1 like

Echt idioot dat ze bij de Belgische persconferentie het belang van 1.5 m benadrukken terwijl die tolken op 40 cm van elkaar staan

3 likes

Wat bizar ze weten dat ze het mega druk gaan krijgen
Overigens merk ik weinig van een corona leven. Het was overal mega druk

Volgens mij zijn het 2 beelden die naast elkaar geplakt zijn. Als je goed kijkt, zie je een grijze lijn op de achtergrond. Denk ik?

Fourniturewinkels trouwens in die powerpoint, mooi Nederlands :joy:

Ja, maar na het passen stoom ik wel alle kleding (met handschoentjes aan. Na het stomen gooi uiteraard de handschoentjes weg. Ook vraag ik de klant bij binnenkomst om haar handen te desinfecteren met handgel.

1 like

En zo klein geschreven!

1 like

Ik heb echt moeite met aandacht houden.

2 likes

Ik snapte al niet dat ze elkaar zo goed konden negeren haha
Wel een heel onduidelijke en langdradige persconferentie zeg, gelukkig was zoveel al uitgelekt anders was het helemaal niet te volgen

2 likes

Ik heb de persconferentie niet gezien (ik moet eigenlijk heel vroeg werken morgen), maar ik lees dat in bepaalde situaties mondmaskers zullen verplicht zijn, maar dat sjaals en bandana’s zijn toegestaan als alternatief? Dat is toch helemaal niet effectief, volgens mij? Ik geloof ook helemaal niet dat die genoeg gewassen zullen worden.

Ik ben sowieso niet voor die hele mondmaskers. Als het verplicht wordt en iedereen gebruikt ze correct, oké. Alleen zie ik dat ze héél dikwijls verkeerd gebruikt worden. Op mijn werk worden ze voorzien, dus wie wil kan er dragen, maar dan gaan mensen juist veel vaker aan hun gezicht zitten, zetten ze die maskers af als ze willen praten of denken ze dat ze geen afstand meer moeten houden (of hun handen minder moeten wassen). Echt, ik krijg het op m’n heupen met hoe ermee omgegaan wordt :roll_eyes:.

1 like

Hahaha heee daar zeg ik niets over (ik heb zelf botox voor cosmetische redenen, maar heb oprecht amper hoofdpijn sinds ik het heb en daarvoor bijna dagelijks. #sorry) :joy: maar eerlijk; ik vind het echt belachelijk dat dergelijke klinieken open mogen :woman_shrugging:

Ik kreeg het btw niet van Soap, maar van injectable kliniek amsterdam

4 likes