Coronavirus #4

Ik vind mijn vriendinnen zo dom. Wil mijn telefoon nu echt uit het raam gooien :sweat_smile:

Nou ik heb nu ook een discussie met iemand waar mijn broek echt van af zakt :joy: ga maar slapen denk ik.

1 like

27 likes

Sterkte!!

1 like

:heart:

Ik kreeg gisteravond een mail van de basisschool van mijn jongste. Ze hebben al een schema gemaakt. Na de meivakantie is haar klas gesplitst in 2 groepen van 10 en zij gaat elke dinsdag en vrijdag naar school en om de week de woensdag.
Ze hebben zelfs rekening gehouden met broertjes en zusjes zodat die op dezelfde dagen naar school moeten. Vind het goed geregeld. Ze zijn met het afstandsonderwijs ook al zo goed bezig.

43 likes

@Krabsalade :heart:

Oh dat is ook vreselijk. Snap je emotie! Ze hebben echt geen idee waar ze het precies voor doen. Wij verder eigenlijk allemaal niet. Het vraagt iets van inlevingsvermogen (wat als we allemaal er gewoon op uit gaan etc, hoe is dat voor de zorg) en ik weet van mezelf dat ik me er goed aan houd. Gelukkig nog veel meer mensen met mij.
Jij kunt het als geen ander vertellen, de redenen waarom ze thuis moeten blijven. Want jij zat er middenin. Als ze dan niet luisteren kun je er niets meer aan doen vrees ik. (Cirkel van invloed/Covey, zag hem nog ergens staan op corona gericht)

Ik heb hoop dat we niet meer in die situatie van maart komen hoor want dat was het gevolg van vakantie plus carnaval en alle grote evenementen zijn afgelast.
Dus misschien brengt dat iets van rust…
(Zegt de leek)

1 like

Mijn moeder, bij wie ik nu ivm deze crisis tijdelijk inwoon zodat ik niet compleet in eenzaamheid wegkwijn, stelde net voor om als ‘uitje voor de ontspanning’ samen naar de stad te gaan om te zien hoe het daar nu uitziet. Maar het wordt toch nog steeds aangeraden om alleen boodschappen te doen, en dus ook om alleen te ‘shoppen’? Of begrijp ik dat verkeerd en wordt dat alleen in bouwmarkten en de supermarkt aangeraden? Zouden jullie in mijn geval meegaan?

Ik ga overigens sowieso niet, vind het niet heel ontspannen en ook niet verstandig om nu ‘lekker’ te gaan winkelen op een waarschijnlijk toch wel drukkere zaterdag.

*mijn moeder loopt nu te mokken dat ze mij overdreven vindt

1 like

Je hebt die afbeelding, ik kan m niet vinden nu maar misschien een van de google wonders hier, over hoe om te gaan met de crisis qua mentale gezondheid. De focus ligt op dingen die je zelf kunt veranderen. Wat je niet kunt veranderen onder andere is het gedrag van mensen om je heen.

Deze!

Misschien helpt het je soms om dingen eerder van je af te zetten, accepteren dat sommige dingen buiten jouw bereik liggen

10 likes

Ja een wandeling mag, maar als binnenstadbewoner kan ik je vertellen dat er niks chills is aan kijken hoe het eruitziet.
Is ze geïnteresseerd in welke winkels er nog open zijn (dat was ik in 't begin heel erg) dan kan ze mss na openingstijden gaan om de briefjes te lezen. Het voordeel aan de binnenstad is meestal wel dat de wegen heel breed zijn dus als het niet druk is is afstand houden goed te doen.

3 likes

Wow wat maf, België is wel eerder dan NL in lockdown gegaan maar wist niet dat zij al zo ver waren.
Het klinkt nu trouwens alsof iedereen 1 mondkapje thuis krijgt die ze iedere x weer moeten gebruiken :confused:

3 likes

Maar bij jullie zijn de winkels toch nog open?

1 like

Ja klopt, nu ik het bericht van @tuula lees klinkt het beter doordacht dan wat ik uit de screenshot haalde, ik ga even het bericht van @Eddie lezen en neem dan ws m’n woorden terug haha.

1 like

Ahh dat lijkt me heel dubbel voor jou inderdaad… Hoop met je mee voor 8 juni!

Vind het trouwens ook zo raar weer dat de Vlaamse scholen opengaan op 15 mei en de Waalse op 18 mei. Wat met Brussel? Het is al best complex allemaal, maar ze maken het allemaal ingewikkelder door dit soort dingen. Het gaat om 3 dagen, kom gewoon even overeen?

@tuula @Eddie @Enim
Oké ja dit stuk is veel genuanceerder. Voor mijn gevoel gaat het nog voor eeuwig duren voor de kappers enzo weer open mogen, zelfde voor restaurants maar het is bij jullie dus ook heel erg onder voorbehoud lees ik eruit.
Uit dat stuk vd nos haalde ik dat iedereen weer naar kantoor kon komen maar thuiswerken blijft de norm.
Klinkt ook als een overwogen keuze welke groepen weer open gaan.

En zomerkampen worden genoemd. Nou is dat in België volgens mij ook meer een ding. Maar ik ben vrijwilliger voor een zomerkamp (zit in het bestuur) en tis zo kut om alles te plannen en dan zelf moeten beslissen of het door kan gaan omdat her kabinet niet eens lijkt te weten dat zomerkampen bestaan (dat is mijn gevoel, wie weet noemen ze 't ooit nog)

1 like

Oh ik had niet verwacht dat België eerder zou versoepelen, ik dacht dat het daar juist nog wat minder onder controle was. Wel fijn!

Ik ben ook benieuwd wat ze met de grenzen gaan doen. Het voelt zo krom dat in Nederland en België mensen steeds meer het normale leven weer op gaan pakken, maar wij onze familie niet mogen zien. En ze hun kleinkind/neefje ook niet kunnen zien.

1 like

Ja is ook stom! Vind eigenlijk dat de overheid dit wel in de hand werkt door in Wallonië X te doen en in Vlaanderen Y. Doe gewoon hetzelfde, dan heb je die verdeling niet zo hard?

1 like

Hebben jullie in België allemaal de mondkapjes al ontvangen?
Ik las dat het in Duitsland vanaf maandag ook verplicht is maar dat mensen er wel zelf voor moeten zorgen. En drogisterijen krijgen ze al weken niet meer geleverd, zo krom.
Dan staan ze gewoon stoffen of papieren kapjes ook toe, maar dat is toch vrijwel zinloos? Voelt echt als schijnveiligheid ofzo

1 like