Een Belgische vriendin van mij woont in NL en heeft iets vreselijks meegemaakt en haar moeder kreeg een attest om naar een persoon in nood te gaan en mocht dus wel de grens over. Weet niet welk slecht nieuws je gekregen hebt, maar misschien heb je hier recht op?
Hmm misschien toch eens opzoeken want die vriendin van mij had ook iets medisch maar geen overlijden. Je kan altijd proberen, toch? Veel sterkte in ieder geval!!
Daar had ik t over idd, kon m alleen zo snel niet vinden. Dank voor de aanvulling!
Ik heb gezien de vele post en zoveelste Corona topic is alles even vluchtig doorgelezen.
Maar ik vroeg me af in andere woonplaatsen ook zoveel bejaarden buiten rond lopen en zitten op bankjes (zonder afstand) met bijv hun rollator? Ik verbaas mij elke keer weer over als ik boodschappen ga doen. En dan zie je op het plein bij de winkels de jongeren in groepjes wel netjes op ander halve meter afstand staan of zitten.

Snap dat je je er rot overvoelt!
Waar bekijk je dit?
Maar kan het dan ook zijn dat je bijv. 6 dagen veel en ernstige klachten hebt maar dan 24u geen klachten mag je dan wel weer naar buiten? Ook al zijn de 14 dagen nog niet verstreken. Of is het 14 dagen, indien dan nog klachten - wachten tot 24u klachten vrij?
Nee, 24 uur geheel klachtenvrij en dan mag je naar buiten. Het staat er volgens mij vrij duidelijk. Die 14 dagen is alleen van toepassing bij bewezen Corona.
Een of andere Heini (Duitssprekend iemand) is bij de lokale friettent met het hele fucking gezin met 4 koters om friet te halen? Duitsland is vanuit hier wel 10/15 min met de auto dus het is niet voor af te halen en thuis te eten. Tenzij je van kleffe koude friet houdt. Tiefstraal een eind op?!
Eeeen iemand anders loopt net gewoon binnen terwijl iedereen buiten netjes wacht en er gewoon nog mensen voor hem waren. Goed fatsoen is dus ook de deur uit
aso’s…
Ok ik schrok gewoon hoe achterlijk druk het vanmiddag bij mij in de stad was
leek serieus wel een normale zaterdag waar de salarissen gestort zijn , dus iedereen gaat lekker shoppen! En niemand hield ook afstand.
Mijn werk is ook sinds vd week weer open maar wel verkorte tijden.
Komt er een of andere debiel klagen over dat de tijden zo kort zijn en dat ze dacht’ even gezellig naar de stad te gaan ‘
Moest echt moeite doen om netjes te blijven!
Ten eerste wees blij dat we überhaupt weer open zijn en dat ik en me collega’s er staan ondanks de hele Corona crisis en zelf dus meer risico lopen! Buiten dat is van 10 tot 17 nou ook niet echt kort…
En het is niet bedoeld om ‘gezellig samen te gaan shoppen ‘
Werd er echt een beetje verdrietig en moedeloos van. Maar goed als er geen klanten komen heb je ook weer geen omzet dus dubbel
Een tuincentrum is meestal open omdat ze dierenvoeding verkopen. Dus essentieel zijn, volgens de regels.
Ik weet niet of je in Nederland of België woont maar in Nederland is alles in principe open tenzij door de eigenaar anders besloten. We hebben geen onderscheid in essentiële winkels.
Hahaha sorry ik moet hier ook wel een beetje om lachen, gewoon om hoe debiel sommige mensen dus blijkbaar zijn 
Dus je gaat naar een tuincentrum want oh gezellig uitje! Vervolgen lapt iedereen (of heel veel mensen ) de regels aan de laars en dan ga je vervolgens bellen om te klagen dat het druk was ? Oh lord echt.
Moet wel nog zeggen trouwens dat ondanks me ‘geklaag’ net heel veel klanten oprecht blij zijn dat we weer open zijn en echt super netjes zich aan de regels houden en gezellig zijn. Dus dat maakt veel goed wel weer.
En scheelt dat ik oa de door bitch ben dus bij de ingang mensen instructies moet geven hoe ze de winkel mogen betreden en anders mag ik ze dus weigeren. Is zo heerlijk haha.
Vd week ook 2 van die jochies terecht gewezen omdat ze en via de verkeerde ingang naar binnen wilde en mega dicht tegen een man aan gingen staan die me wat wilde vragen. Toen dropen ze af 
Ik las net dit artikel. Mega heftig om te lezen hoe het is om Corona gehad te hebben en aan de beademing te moeten.
Ja mensen zijn echt te dom om te poepen hoor. Winkelstraten lopen in arnhem iig weer helemaal vol.
Maar de meeste winkels zijn ook weer open dus dan krijgen waarschijnlijk veel mensen de indruk dat het weer kan…? Ongeacht de intelligente lockdown.
Ik las net dit stukje in een artikel ivm een tweede opflakkering in de herst/winter en ik snap eigenlijk niet goed wat er hier gezegd wordt.
“Als we het virus de gelegenheid geven om in de zomer homogeen te verspreiden, zetten we het in poleposition voor de winter. Dan zal het met veel grotere kracht opzetten. Dat is dus de afweging: als het te veel circuleert in de zomer, kunnen we het wel eens heel lastig krijgen in de herfst of winter. Dus is er maar één optie: er toch de rem op zetten.
Je kan toch niet iemand besmetten in juli, die dan pas ziek wordt in november?
Hij heeft ook blogs geschreven https://www.medischcontact.nl/opinie/blogs-columns/bloggers-columnisten/bloggercolumnist/coen-feron-1.htm
Wel heftig hoor, het komt goed binnen.
Dat stuk van die arts van 28 kwam bij mij ook echt binnen. En dan vergezeld door nieuws dat de winkelstraten en parken te druk zijn en er niet tegenop te handhaven valt, ik voel me daar zo machteloos en moedeloos over

Ja joh, zo komen we toch nooit van deze situatie af? Ik snap mensen echt niet. Dit is gewoon een verscherping van de maatregelen uitlokken of in elk geval een uitstel van enige versoepeling. Maar ja, niet dat het die mensen wat uitmaakt want ze hebben er nu ook al lak aan. Triest dit.