Coronavirus #4

Ik snap ook echt niet wat mensen nu denken. In de tram zie ik ook steeds meer mensen die zijn gaan winkelen. Terwijl ik op mijn werk er juist nu meer mee te maken krijg. Ik werk in een apotheek en wij leveren ook aan tehuizen. In steeds meer tehuizen komen er gevallen bij. En dat doet mij echt wel wat. Kan dan ook echt pissig worden om al die mensen de gewoon lekker gaan winkelen enzo. Ik vind het al rot genoeg dat ik echt afhankelijk ben van het ov. Maar verder blijf ik echt thuis. Zeker om mijn collega’s en patiĂ«nten te beschermen.

1 like

m’n oma zit op het moment in een opvang centrum voor mensen die ervan verdacht worden corona te hebben, want ze woont in een verzorgingstehuis maar ze vind het maar belachelijk dat ze daar moet zijn en als ik dan zeg dat het wel logisch is omdat ze natuurlijk niet willen dat het zich verspreid dan hangt ze zuur op hahah. het zit ook in een kerk dus ja, er is geen tv dus nu belt ze iedereen op. ze was al getest en die kwam negatief terug, dag erna had ze koorts en werd dit in gang gezet, nu is ze daar en zegt ze nergens last van te hebben maar daar word ze alsnog getest en als het negatief is mag ze pas een paar dagen later weer terug. dus ik bereid me al voor op nog een paar van dit soort telefoontjes. hou echt van m’n oma maar ze kan wel zeuren (en dan vooral op de mensen die voor haar zorgen) :grimacing:. denk ook niet dat ze het heeft, maar je weet maar nooit. vind het wel goed geregeld zo om de verspreiding tegen te komen in zulke kwetsbare instellingen (al is m’n oma het er niet mee eens dat ze daar zit)

edit: ze is Inmiddels weer negatief getest dus hopelijk ook de laatste keer :’)

3 likes

Ik denk dat bedoeld wordt dat als het virus zich de hele zomer rustig blijft verspreiden er in de winter weer een piek zal komen. En het daarom beter is het virus nu helemaal uit te bannen.

Ja maar dat snap ik dus niet. Hoezo komt die piek er dan in de winter en niet in de zomer, wanneer het virus zich verspreidt?

(Ik heb hier geen verstand van maar dit is wat ik denk) Misschien om dezelfde redenen dat er in de winter veel meer griep is, temperatuur, lagere weerstand. Dus als er nog een klein beetje virus is in november, zal het door de lage temperatuur en verminderde weerstand weer heel snel gaan verspreiden.

2 likes

Huh nu weer op het nieuws politieagenten die tegen een groepje van 3 zeggen dat ze niet met drie mensen bij elkaar mogen zijn, terwijl ze wel afstand houden. Zelfs de politie kent de regels niet

1 like

Nee dat was al zo. Denk dat veel mensen het verwarren met Max 3 mensen op bezoek. Maar met Max twee tegelijk op straat was al. Behalve indien samenwonend gezin.

In die noodverordening die laatste gedeeld werd stond dat een groep van meer dan twee alleen als groep gezien werd als er geen afstand gehouden werd gehouden

1 like

Beneden buren hebben best wel veel mensen op bezoek en op het balkon :sweat_smile:

Mijn vriend wilt morgen naar een andere stad en ik vind dat raar. Hij vindt dat weer raar

Even mezelf geciteerd

Deze tekst wordt verborgen

1 like

Kreeg een email van een supermarkt over corona met “inmiddels zijn we al weer zes weken
” ZES WEKEN, ZES WEKEN? Drie jaar bedoel je.

11 likes

Ik zag net een programma over corona op tv. Zag een verpleegkundige haar pakt uitrekken zonder handschoenen aan en wel het bak aan de buitenkant aanraken. Ze was op een corona afdeling geweest. Lijkt mij niet de juiste methode?

Haha lekker makkelijk bedacht; en de mensen die wel met OV naar hun werk moeten (geen auto/parkeerplek) en niet thuis mogen/kunnen werken hebben dan maar gewoon pech ? :woman_shrugging:

2 likes

Dit zijn maar 3 zinnetjes over een vaag plan in de krant, daar zal heus wel over nagedacht worden. Het plan is er nog niet eens.

3 likes

Dat gaat over alle luchtwegvirussen he, niet specifiek over corona, dat is nog niet bekend. “Of de overdracht bij het coronavirus door de lucht plaatsvindt via druppels, aerosolen of door beide weten de Rotterdamse onderzoekers nog niet.”

2 likes

Dat is wel de bedoeling, de handschoenen zijn het meest besmet, die doe je als eerst uit, omdat je anders met die vieze handschoenen aan je oren/achterkant van je kleding/je nek/etc zit, dan desinfecteer je je handen, doe je met schone handen het pak uit, bij ons desinfecteer je dan weer je handen, dan doe je je bril/muts/mondkapje af, dan desinfecteer je weer je handen, dan maak je de bril schoon met speciale alcoholdoekjes, dan desinfecteer je weer je handen.
Zie ook dit filmpje, bij ons zit er dus nog 1 handendesinfectiestap meer tussen.

12 likes

Oké dank voor je uitleg!
Ik dacht eerder dat er een constructie is om je pak uit te trekken en dan je handschoenen mee uit te doen. dat je echt alleen de binnenkant zou aanraken.
Dit verduidelijkt wel!

Geeft ook wel aan wat voor schijnveiligheid er is als mensen gewoon random handschoenen dragen op straat.

1 like

Haha dat snap ik, maar het is sowieso geen realistische oplossing. Het OV zit op een gewone (pre-Corona) werkdag al vol met mensen die naar hun werk moeten en daar weinig in te kiezen hebben. Als ik het forum lees ook genoeg werkgevers die zo snel mogelijk weer over willen op de orde van de dag en die thuiswerken helemaal niet zo zien zitten. Dus vraag me dan af hoe ze dat voor zich zien “voorrang geven aan vitale beroepen”. Ik denk dan, zorg voor meer capaciteit cq. ruimte in het OV, extra trein/buslijnen, langere treinen/bussen, you name it, maar gek genoeg wordt daar geen woord over gezegd ?

1 like

Ik kap dat af ivm werk (zorg), dat ik dat niet verantwoord vind naar mijn cliënten toe

4 likes

Het meest ironische hieraan is dat de overheid zelf het ov dusdanig stimuleert dat ze geen parkeerplekken bieden en geen autokosten vergoeden, terwijl ze wel slecht bereikbaar met het ov zijn (vast niet bij iedere instantie, vriendin die bij de belastingdienst werkte had hier iig last van)

Verder zag ik vandaag iemand fietsen met een mondkapje op, maar het zat vast niet lekker dus hij had 'm op z’n kin gedaan. Ik snap echt niet waarom mensen zonder enige verdieping erin besluiten zo’n ding te dragen.

7 likes