Coronavirus #4

Een of andere Heini (Duitssprekend iemand) is bij de lokale friettent met het hele fucking gezin met 4 koters om friet te halen? Duitsland is vanuit hier wel 10/15 min met de auto dus het is niet voor af te halen en thuis te eten. Tenzij je van kleffe koude friet houdt. Tiefstraal een eind op?!

Eeeen iemand anders loopt net gewoon binnen terwijl iedereen buiten netjes wacht en er gewoon nog mensen voor hem waren. Goed fatsoen is dus ook de deur uit :woman_shrugging: aso’s…

4 likes

Ok ik schrok gewoon hoe achterlijk druk het vanmiddag bij mij in de stad was :open_mouth: leek serieus wel een normale zaterdag waar de salarissen gestort zijn , dus iedereen gaat lekker shoppen! En niemand hield ook afstand.
Mijn werk is ook sinds vd week weer open maar wel verkorte tijden.
Komt er een of andere debiel klagen over dat de tijden zo kort zijn en dat ze dacht’ even gezellig naar de stad te gaan ā€˜
Moest echt moeite doen om netjes te blijven!
Ten eerste wees blij dat we überhaupt weer open zijn en dat ik en me collega’s er staan ondanks de hele Corona crisis en zelf dus meer risico lopen! Buiten dat is van 10 tot 17 nou ook niet echt kort…
En het is niet bedoeld om ā€˜gezellig samen te gaan shoppen ā€˜
Werd er echt een beetje verdrietig en moedeloos van. Maar goed als er geen klanten komen heb je ook weer geen omzet dus dubbel

7 likes

Nou ja, dat maakt het voor sommige mensen schijnbaar ingewikkeld want een tuincentrum is sowieso niet noodzakelijk maar ze zijn wel open. Ik bedoel, voor mij is het duidelijk maar zulke dingen creƫren blijkbaar verwarring.

16 likes

Een tuincentrum is meestal open omdat ze dierenvoeding verkopen. Dus essentieel zijn, volgens de regels.

Ik weet niet of je in Nederland of Belgiƫ woont maar in Nederland is alles in principe open tenzij door de eigenaar anders besloten. We hebben geen onderscheid in essentiƫle winkels.

1 like

Hahaha sorry ik moet hier ook wel een beetje om lachen, gewoon om hoe debiel sommige mensen dus blijkbaar zijn :see_no_evil:
Dus je gaat naar een tuincentrum want oh gezellig uitje! Vervolgen lapt iedereen (of heel veel mensen ) de regels aan de laars en dan ga je vervolgens bellen om te klagen dat het druk was ? Oh lord echt.

Moet wel nog zeggen trouwens dat ondanks me ā€˜geklaag’ net heel veel klanten oprecht blij zijn dat we weer open zijn en echt super netjes zich aan de regels houden en gezellig zijn. Dus dat maakt veel goed wel weer.
En scheelt dat ik oa de door bitch ben dus bij de ingang mensen instructies moet geven hoe ze de winkel mogen betreden en anders mag ik ze dus weigeren. Is zo heerlijk haha.
Vd week ook 2 van die jochies terecht gewezen omdat ze en via de verkeerde ingang naar binnen wilde en mega dicht tegen een man aan gingen staan die me wat wilde vragen. Toen dropen ze af :joy:

6 likes

Ik las net dit artikel. Mega heftig om te lezen hoe het is om Corona gehad te hebben en aan de beademing te moeten.

21 likes

Ja mensen zijn echt te dom om te poepen hoor. Winkelstraten lopen in arnhem iig weer helemaal vol.

Maar de meeste winkels zijn ook weer open dus dan krijgen waarschijnlijk veel mensen de indruk dat het weer kan…? Ongeacht de intelligente lockdown.

3 likes

Ik las net dit stukje in een artikel ivm een tweede opflakkering in de herst/winter en ik snap eigenlijk niet goed wat er hier gezegd wordt.

ā€œAls we het virus de gelegenheid geven om in de zomer homogeen te verspreiden, zetten we het in poleposition voor de winter. Dan zal het met veel grotere kracht opzetten. Dat is dus de afweging: als het te veel circuleert in de zomer, kunnen we het wel eens heel lastig krijgen in de herfst of winter. Dus is er maar ƩƩn optie: er toch de rem op zetten.

Je kan toch niet iemand besmetten in juli, die dan pas ziek wordt in november?

Hij heeft ook blogs geschreven https://www.medischcontact.nl/opinie/blogs-columns/bloggers-columnisten/bloggercolumnist/coen-feron-1.htm
Wel heftig hoor, het komt goed binnen.

Dat stuk van die arts van 28 kwam bij mij ook echt binnen. En dan vergezeld door nieuws dat de winkelstraten en parken te druk zijn en er niet tegenop te handhaven valt, ik voel me daar zo machteloos en moedeloos over :frowning: :pensive:

7 likes

Ja joh, zo komen we toch nooit van deze situatie af? Ik snap mensen echt niet. Dit is gewoon een verscherping van de maatregelen uitlokken of in elk geval een uitstel van enige versoepeling. Maar ja, niet dat het die mensen wat uitmaakt want ze hebben er nu ook al lak aan. Triest dit.

Ik snap ook echt niet wat mensen nu denken. In de tram zie ik ook steeds meer mensen die zijn gaan winkelen. Terwijl ik op mijn werk er juist nu meer mee te maken krijg. Ik werk in een apotheek en wij leveren ook aan tehuizen. In steeds meer tehuizen komen er gevallen bij. En dat doet mij echt wel wat. Kan dan ook echt pissig worden om al die mensen de gewoon lekker gaan winkelen enzo. Ik vind het al rot genoeg dat ik echt afhankelijk ben van het ov. Maar verder blijf ik echt thuis. Zeker om mijn collega’s en patiĆ«nten te beschermen.

1 like

LOL, dit kun je echt geen intelligente lockdown meer noemen nu. Echt zin in, om door al dit volk mijn baan mogelijk te verliezen omdat we wellicht straks weer allemaal binnen opgesloten zitten, niks meer mogen en er weer bezuinigingen volgen op mijn werk :+1:t4:

7 likes

m’n oma zit op het moment in een opvang centrum voor mensen die ervan verdacht worden corona te hebben, want ze woont in een verzorgingstehuis maar ze vind het maar belachelijk dat ze daar moet zijn en als ik dan zeg dat het wel logisch is omdat ze natuurlijk niet willen dat het zich verspreid dan hangt ze zuur op hahah. het zit ook in een kerk dus ja, er is geen tv dus nu belt ze iedereen op. ze was al getest en die kwam negatief terug, dag erna had ze koorts en werd dit in gang gezet, nu is ze daar en zegt ze nergens last van te hebben maar daar word ze alsnog getest en als het negatief is mag ze pas een paar dagen later weer terug. dus ik bereid me al voor op nog een paar van dit soort telefoontjes. hou echt van m’n oma maar ze kan wel zeuren (en dan vooral op de mensen die voor haar zorgen) :grimacing:. denk ook niet dat ze het heeft, maar je weet maar nooit. vind het wel goed geregeld zo om de verspreiding tegen te komen in zulke kwetsbare instellingen (al is m’n oma het er niet mee eens dat ze daar zit)

edit: ze is Inmiddels weer negatief getest dus hopelijk ook de laatste keer :’)

3 likes

Ik denk dat bedoeld wordt dat als het virus zich de hele zomer rustig blijft verspreiden er in de winter weer een piek zal komen. En het daarom beter is het virus nu helemaal uit te bannen.

Ja maar dat snap ik dus niet. Hoezo komt die piek er dan in de winter en niet in de zomer, wanneer het virus zich verspreidt?

(Ik heb hier geen verstand van maar dit is wat ik denk) Misschien om dezelfde redenen dat er in de winter veel meer griep is, temperatuur, lagere weerstand. Dus als er nog een klein beetje virus is in november, zal het door de lage temperatuur en verminderde weerstand weer heel snel gaan verspreiden.

2 likes

Huh nu weer op het nieuws politieagenten die tegen een groepje van 3 zeggen dat ze niet met drie mensen bij elkaar mogen zijn, terwijl ze wel afstand houden. Zelfs de politie kent de regels niet…

1 like

Ik kan het niet meer aan hoor… Het was hier druk in de binnenstad dit weekend en de gemeente plaatste online oproepen om thuis te blijven. Zie ik reacties dat mensen woest zijn want ā€œde regering ontneemt hen hun vrijheid.ā€ Wat een fucking aanstellers.

5 likes