Nee dat was al zo. Denk dat veel mensen het verwarren met Max 3 mensen op bezoek. Maar met Max twee tegelijk op straat was al. Behalve indien samenwonend gezin.
Wat mij betreft delen ze overal boetes uit. Zal mij in ieder geval niet in mijn portemonnee raken. Serieus, wat ik hierboven al zei, als door dit kutgedrag de maatregelen weer aangescherpt worden en eventueel langer gaan duren, staat mijn baan op het spel en dat zal voor heel veel meer mensen gelden. Ondertussen zijn de keren dat ik in 8 weken buiten ben geweest op twee handen te tellen. Ik kom niet eens aan 10. (Ik betrek het nu even op mezelf, zit uiteraard ook niet te wachten op ICâs die weer vollopen)
In die noodverordening die laatste gedeeld werd stond dat een groep van meer dan twee alleen als groep gezien werd als er geen afstand gehouden werd gehouden
Beneden buren hebben best wel veel mensen op bezoek en op het balkon
Mijn vriend wilt morgen naar een andere stad en ik vind dat raar. Hij vindt dat weer raar
Even mezelf geciteerd
Deze tekst wordt verborgen
Kreeg een email van een supermarkt over corona met âinmiddels zijn we al weer zes wekenâŠâ ZES WEKEN, ZES WEKEN? Drie jaar bedoel je.
Ik zag net een programma over corona op tv. Zag een verpleegkundige haar pakt uitrekken zonder handschoenen aan en wel het bak aan de buitenkant aanraken. Ze was op een corona afdeling geweest. Lijkt mij niet de juiste methode?
Haha lekker makkelijk bedacht; en de mensen die wel met OV naar hun werk moeten (geen auto/parkeerplek) en niet thuis mogen/kunnen werken hebben dan maar gewoon pech ?
Dit zijn maar 3 zinnetjes over een vaag plan in de krant, daar zal heus wel over nagedacht worden. Het plan is er nog niet eens.
Dat gaat over alle luchtwegvirussen he, niet specifiek over corona, dat is nog niet bekend. âOf de overdracht bij het coronavirus door de lucht plaatsvindt via druppels, aerosolen of door beide weten de Rotterdamse onderzoekers nog niet.â
Dat is wel de bedoeling, de handschoenen zijn het meest besmet, die doe je als eerst uit, omdat je anders met die vieze handschoenen aan je oren/achterkant van je kleding/je nek/etc zit, dan desinfecteer je je handen, doe je met schone handen het pak uit, bij ons desinfecteer je dan weer je handen, dan doe je je bril/muts/mondkapje af, dan desinfecteer je weer je handen, dan maak je de bril schoon met speciale alcoholdoekjes, dan desinfecteer je weer je handen.
Zie ook dit filmpje, bij ons zit er dus nog 1 handendesinfectiestap meer tussen.
Oké dank voor je uitleg!
Ik dacht eerder dat er een constructie is om je pak uit te trekken en dan je handschoenen mee uit te doen. dat je echt alleen de binnenkant zou aanraken.
Dit verduidelijkt wel!
Geeft ook wel aan wat voor schijnveiligheid er is als mensen gewoon random handschoenen dragen op straat.
Haha dat snap ik, maar het is sowieso geen realistische oplossing. Het OV zit op een gewone (pre-Corona) werkdag al vol met mensen die naar hun werk moeten en daar weinig in te kiezen hebben. Als ik het forum lees ook genoeg werkgevers die zo snel mogelijk weer over willen op de orde van de dag en die thuiswerken helemaal niet zo zien zitten. Dus vraag me dan af hoe ze dat voor zich zien âvoorrang geven aan vitale beroepenâ. Ik denk dan, zorg voor meer capaciteit cq. ruimte in het OV, extra trein/buslijnen, langere treinen/bussen, you name it, maar gek genoeg wordt daar geen woord over gezegd ?
Ik kap dat af ivm werk (zorg), dat ik dat niet verantwoord vind naar mijn cliĂ«nten toeâŠ
Het meest ironische hieraan is dat de overheid zelf het ov dusdanig stimuleert dat ze geen parkeerplekken bieden en geen autokosten vergoeden, terwijl ze wel slecht bereikbaar met het ov zijn (vast niet bij iedere instantie, vriendin die bij de belastingdienst werkte had hier iig last van)
Verder zag ik vandaag iemand fietsen met een mondkapje op, maar het zat vast niet lekker dus hij had 'm op zân kin gedaan. Ik snap echt niet waarom mensen zonder enige verdieping erin besluiten zoân ding te dragen.
Nvm ik reageerde op iemand maar iedereen maakt eigen keuzes
Mijn moeder kijkt iedere dag alle Italiaanse nieuwsprogrammaâs en zij gaf aan dat ook daar heel veel mensen lak hadden aan de regels en stiekem af gingen spreken. Ik denk dat dat er wellicht ook wel mee te maken hebben? De burgemeesters zijn ook âgefliptâ tegenover de bewoners, dit vind ik wel een grappig (ook schrijnend) filmpje: https://youtu.be/KxtGJsnLgSc
Er zullen daar vast, net als hier, mensen denken dat het niet hun probleem is, maar dat de kwetsbaren maar hun volledige leven moeten opgeven. Of een Italiaanse J/ensenâŠ
Waarom verwijder je je bericht niet gewoon? Ik snap het nut van je bericht bewerken en er âlaat maarâ voor in de plaats te zetten echt niet
Ik zou het wel melden afhankelijk van hoe druk het is. Als je allerlei oudjes ongeveer op elkaar ziet staan zou ik het gewoon melden. Zoân markt mag niet en het is ook voor hun eigen veiligheid.
Geeft niet wil ik je best uitleggen!
Omdat degene op wie gereageerd was het dan nog wel ziet in de meldingem en dan in de war raakt over waarom het weg is.