Zou de lockdown makkelijker geweest zijn voor jullie in de winter?
Nee. Mijn emmertje zit zoals het nu is al snel vol, maar ik ben heel blij dat ik nog even een ommetje kan maken of met mijn smoel in de zon kan zitten.
Als het druilerig, grijs en koud rotweer zou zijn, zou ik nu echt een hoopje ellende zijn.
Ik zie ook opeens rustig ā#coronakingsdayā-selfies van vriendengroepen voorbij komen (zijn geen huisgenoten van elkaar).
Makkelijker maar ook deprimerender. Ben nu steeds heel erg blij met stukjes wandelen, soms met een vriendin samen (op 1.5 meter) en buiten in de zon op mān balkon zitten. Aan de andere kant maakt het mooie weer het ook moeilijker omdat je normaal gesproken in de zomermaanden zoveel leuke en sociale dingen doet: BBQen met vrienden, festivals, op vakantie, etc. En nu zit ik steeds alleen binnen, met uitzondering van de wandel en balkonmomentjes. Maar zonder die momentjes zou ik het wel zwaarder vinden.
Is temperatuur afhankelijk. Bij zeer warme zomers zit ik sowieso binnen en bij ijskoude winters ook zo goed.
Mijn Instagram loopt ook steeds voller met mensen die de regels niet opvolgen. De ene dag een BBQ met 4 vrienden, de volgende dag een drankje met 3 andere vriendinnen en hun aanhang en ga zo maar door. En zie ook steeds meer complottheorieƫn voorbij komen. Ik zou er nog wat begrip voor kunnen opbrengen als de personen waarvan ik het zie alleen zijn. Maar het zijn gewoon meiden die een gezin hebben. Ben echt ontzettend bang dat er een tweede piek komt door dit domme gedrag.
Politie bellen en kijken hoe leuk dat feest wordt 

bakkie popcorn erbij en je hebt nog wat mee gemaakt op woningsdag
Nee, veel moeilijker. Ik ben juist veel in mijn tuin nu.
Hier had iedereen feest op daken die niet eens daarvoor bedoeld waren. Op mijn huis, de buren, overburen. Was omringd door illegale feestmakers met veel herrie en ik ben nog steeds te pissig om te kunnen slapen.
Dit gevoel heb ik helemaal nietā¦
Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen! Had je de politie niet kunnen bellen?
Ik ook niet! In Amsterdam vond ik het echt heel druk. Wij namen even een kijkje in onze straat en de straat erachter (we wonen bij het water), en de straten waren op zich wel vrij rustig. Maar op letterlijk elke vierkante meter van elk stukje gras lag een persoon. Waarschijnlijk dan wel in kleine groepjes en op anderhalve meter, maar van een afstandje zag het er echt mƩga druk uit, ook aan de overkant van het water. Ook zo apart; normaal ligt er op dit gras echt nooit iemand. Ook in de Amstel waren allemaal bootjes samengekomen met keiharde muziek. Wij zijn meteen weer ons huis in gevlucht.
Ik vond het hier juist opvallend goed gaan buiten. In de meeste parkjes waren wel wat kleine groepjes jongeren buiten, maar iedereen hield zich echt heel netjes aan die 1,5 meter. Heb zelf ook even buiten gezeten op een grasveldje met 2 vriendinnen (op 1,5 meter afstand en zelf glazen/bakjes eten meegenomen), maar waar wij zaten was het echt helemaal leeg. Het waren onderweg vooral de ouderen op de fiets die de 1,5 meter afstand niet helemaal leken te begrijpenā¦
Al had ik wel het idee dat het hier in het dorp vooral binnenshuis was allemaal. Zag wel regelmatig stories voorbij komen op Instagram met 4 mensen op dezelfde tuinbank die echt geen huisgenoten van elkaar zijn.
Ik ook niet. Had wel het idee dat ze vooral in/op eigen huis feestjes hadden ipv in het openbaar.
@Plukkies ja had ik aan gedacht maar ik vond het lastig aan te geven waar aangezien de huizen naast mij niet de voordeur aan dezelfde straat hebben⦠ik wist dus niet welk adres.
Een van die nachtschreeuwers zat over de hele straat haar 06 nummer te schreeuwen voor iemand aan de overkant en nu heb ik haar als wraak vanaf 7 uur een paar keer anoniem gebeld omdat ik petty ben.
Dit was zo erg te verwachten natuurlijk 
Hier hetzelfde en ik woon in een stad. Het was misschien net wat drukker in de binnenstad dan op een rustige doordeweekse ochtend en iedereen hield gewoon afstand. Zag ook op de grasveldjes geen grote groepen.
Op die foto zie ik ook gewoon nergens ook maar 1 meter afstand laat staan 1.5?
Maar ja hoe dom ben je. Dat je al denkt ik ga het proberen (kan ik niet helemaal inkomen want ze hebben bestelservice), maar dat je dan dus ook niet omkeert als je dit tafereel ziet?
Maar ze gaan ook niet de voorbeelden noemen van mensen die verhuisd zijn en nu geen meubels hebben, het is helemaal niet boeiend om iets te lezen dat je begrijpt.
Neemt niet weg dat je best zonder afzuigkap/vliegengordijn kan, maar ik denk dat ik een deel vd klanten wel begrijp.