Coronavirus #4

In Italië of Frankrijk had je tenminste nog een wapenstok in je nek gekregen.

3 likes

Ughhh kan me zo ergeren aan m’n achterburen. Jonge mensen (studenten of net werkenden gok ik) en ze zitten constant met 4/5 mensen op hun kleine balkon. Volgens mij wonen ze daar met 2 of 3. Gisteren hadden ze een huisfeestje. Het was binnen, discolampen aan, muziek hard maar ik kon niet zien met hoeveel want ze hadden de gordijnen dicht. Om half 3 liep die meid wel keihard te schreeuwen op het balkon. Nu zitten ze uit te brakken met z’n 5en op een balkon van 6m2.

Zouden jullie hier een melding van maken? Ik weet niet zeker met hoeveel mensen ze wonen en of ze zich dus niet aan de regels houden (ik weet wel dat ik me kapot aan ze erger).

Of (dat hoorde ik bij de man op kantoor), dat de ene helft maandag-dinsdag mag komen en de andere helft donderdag-vrijdag, en dat er soort afspraken kalender komt zodat mensen die elkaar “moeten” zien (of handig zou zijn als) bij elkaar ingedeeld zijn. En de woensdag vrij blijft voor vergaderingen ofzo.

En dan heb je maar de helft van de ruimte nodig. Zij zitten ook heel krap in ruimte. Er is altijd wel een groot deel buiten de deur voor afspraken, en daT moet ook want als iedereen zou komen past het niet :joy::joy::joy:

1 like

Man van een collega van mij werkt ergens bij de overheid. Daar hebben ze al tegen de werknemers gezegd reken er maar op dat je tot het einde van het jaar thuis moet werken

Ik vond het vooral grappig dat ze nu ineens over problemen met de indeling beginnen. Die was er altijd al :joy: Thuiswerken is ook besproken, alleen daar zit best wat logistiek achter bij ons want het is een ziekenhuis. Voor mij is het gelukkig geen enorm probleem want ik heb geen patiënten, maar ik heb wel vaak vergaderingen dus die zou ik dan allemaal in een paar dagen moeten proppen. Wat dat betreft zijn die online meetings wel een uitkomst.

1 like

Ik zou eigenlijk gewoon even mijn buren erop aanspreken of ze minder lawaai willen maken of in een kussen kunnen skreeuwe straks ofzo.
Politie bellen vind ik eigenlijk echt heftig, net als het massale gebruik van de kliklijn.

14 likes

Ik ben nu zo aan het thuiswerken gewend dat ik echt niet meer begrijp hoe ik deze uren + lange reistijd vol hield? Ik ben nu al doodop na een werkdag, laat staan met 3u per dag reizen erbij :open_mouth:.

8 likes

Ik hoop dat veel mensen nu ook wel meer thuis gaan werken, en dat bedrijven dat ook goed vinden. Zodat het ov goed beschikbaar blijft voor mensen die echt niet anders kunnen.

5 likes

Ja, inderdaad. Ik mag gelukkig gewoon blijven thuiswerken de komende tijd.

1 like

Ik zie als groot voordeel wel van het thuiswerken, dat het sommige bedrijven nu meer gewoon wordt en dat kan best makkelijk zijn.

Mijn man ging voorheen bijv wel eens periodes 3 dagen per week naar een klant, die 150km verder op zit. Nu alles remote is ingericht, zou het best kunnen dat hij dan bijv nog 1 dag gaat en de twee andere dagen thuis of vanaf kantoor kan werken. Dat soort veranderingen lijken me echt heel chill.

5 likes

Ja dat is ook wel zo, thanks voor je antwoord. Ik hoorde wel wat buren al over het balkon vragen of het wat zachter kon, maar er werd niet naar geluisterd.

Heb ook geen zin om er een drama van te maken, maar vind het gewoon frustrerend dat mensen er zo mee om gaan.

1 like

Ik zou ze aanspreken op de geluidsoverlast. En als ze daar na meerdere malen aangeven niks mee doen dan zou ik inederdaad op een gegeven moment als het weer is wel de politie bellen, naar vanwege de geluidsoverlast dus.

Edit: oh spuit 11 zie ik🙈

2 likes

Ik ben eerst van zowat alleen op bed kunnen liggen naar 32 uur per week werken met dagelijks minstens 3 uur reistijd gegaan zonder op te bouwen en gek genoeg ging dat toen best oké. Was wel zwaar de eerste weken en ook gewoon wennen dagelijks weer mensen om je heen. Maar nu maak ik mij niet meer zoveel zorgen als ik weer moet omschakelen naar werken op locatie met vaste uren en reistijd :stuck_out_tongue:

1 like

Ahw ik belde net mijn oma (zit in een verzorgingshuis dus kunnen niet op bezoek). Ze is best wel dement maar had denk ik op tv ofzo over het virus gehoord. Ze was in tranen dat wij niet langs moesten komen, want straks werden wij ziek door haar en ze wilde niet dat wij dood gingen. Zo zielig. Gelukkig vrolijkte ze gaandeweg het gesprek wat op. Merk echt dat ze achteruit gaat sinds ze geen bezoek meer krijgt, ook al kunnen we nu bellen en skypen, is toch niet hetzelfde. Hoop dat we snel weer (op een veilige manier) langs kunnen bij haar. Vond dit echt heel moeilijk.

9 likes

Woon in de binnenstad, vanochtemd moest ik werken (9.00 uur), toen was het nog rustig. Reed terug om 14 uur, rétedruk op de weg. Retedruk bij de supermarkt in de stad vooral met jongeren (tassen vol drank). Veel mensen op pad. Hield mn hart vast. Loop net een rondje met de hond door het park, niet normaal druk. Hele groepen (wel op 1,5m meestal), gezinnen, echt alsof alles en iedereen op straat is nu. Mega veel bootjes. Echt het leek bijna wel (in het park vooral) een gewone koningsdag holy shit. En vanochtend vroeg zag ik vet veel politie in het park en nu niks meer?

Ik ging net brood halen en moet dan altijd langs het park. Wat een drukte daar! Ben het park niet in geweest, maar stonden heel veel fietsen en bij de ingang allemaal mensen met tassen vol eten / drank.
Op zich wordt er in het park altijd wel gecontroleerd en houdt (bijna) iedereen wel afstand, maar heb het de afgelopen weken niet eerder zo druk gezien.

Ik vond de politie hier de afgelopen tijd nu niet echt redelijk maar toen zei iemand op onze buurtfacebook dat hij uit Mexico komt en dat wij echt niks te klagen hebben betreft politie en dat is ook wel echt zo. :joy: Ik kan me ook voorstellen dat veel agenten het gewoon een beetje zat zijn nu met iedereen die maar de randjes van de regels opzoekt en dat Nederlanders snel schrikken als een agent alleen al zijn stem verheft.

Ik vind dit wel een véél logischere (en menselijke) vorm van versoepelen: eerst naar familie, dan winkels open. In België is het eerst winkels en dan pas familie. Ik snap dat onze economie weer moet draaien maar mensen gaan toch gewoon met hun familie in een winkel afspreken dan? Totaal niet logisch vind ik.

Het wordt de rest van de week schijtweer. Baal daar wel best van, heb me best opgetrokken aan mijn wandelstukken enzo en het feit dat je dan toch even iemand ziet (op afstand). :no_mouth:

Ohhh en vrijdag vertelde een vriendin dat ze zwanger is, live want we gingen wandelen. Voor het eerst dat ik een oergevoel om iemand te knuffelen moest onderdrukken. Echt rot!

3 likes

ik zie dit net op iemands insta…

8 likes