Coronavirus #4

Als het een ziekte was waar je ook acute diarree van zou krijgen zou iedereen wel thuisblijven.

17 likes

daarom moet het gewoon een luizen pandemie zijn, niemand die bij elkaar in de buurt wil komen dan

4 likes

Dit is zoals het er bij mij om de hoek ook uit ziet. Vind het ook wel ironisch dat het toch voornamelijk de yuppen (hier in de wijk flink in de minderheid) zijn die momenteel vinden dat ze echt wel met een biertje, bitterballetje en 4 vrienden (want hey, drie is bijna vier) massaal in het gras mogen gaan liggen. Het is momenteel gewoon drukker dan dat het normaal op een goede zomerdag is. Mijn vriend inclusief: die wil steeds lange wandelingen en fietstochten want BINnnEnZ1tTen 1s 0nGEzonD.

Wel pluspuntje: de politie is volgens mij flink aan het controleren want ik heb er in een halfuur al drie voorbij zien rijden.

5 likes

Echt? Wat vreselijk. Heel veel sterkte!

1 like

Ja snap ik, helemaal gelijk heb je! Hopelijk word je nergens gecontroleerd of tegengehouden.

Ik zag vanochtend wel dit: https://twitter.com/bhautikj/status/1254507153043283968?s=21

Het kan op een foto makkelijk erger lijken dan het is. Om het even te nuanceren.

1 like

IWow wat bizar @Slaapmuts en @morale… ā€œgelukkigā€ heb je een excuus om de grens over te komen @Slaapmuts, veel sterkte!

1 like

Veel sterke bij de begrafenis. Nu verleen je jezelf eigenlijk de beste zorg om gewoon op een gebruikelijke manier afscheid te kunnen nemen van een dierbare.

1 like

Ik ben heel benieuwd wat Koningsdag voor Corona betekend. Als ik mijn instagram moet geloven is gewoon iedereen lekker bij elkaar en ook zonder 1,5m afstand of veel meer dan 3-4 personen. Sommige wel met afstand hoor. Maar ook zo druk hier op straat en ik hoor ergens een erg drukke tuin etc.

9 likes

Zou de lockdown makkelijker geweest zijn voor jullie in de winter?

Nee. Mijn emmertje zit zoals het nu is al snel vol, maar ik ben heel blij dat ik nog even een ommetje kan maken of met mijn smoel in de zon kan zitten.

Als het druilerig, grijs en koud rotweer zou zijn, zou ik nu echt een hoopje ellende zijn.

9 likes

Ik zie ook opeens rustig ā€˜#coronakingsday’-selfies van vriendengroepen voorbij komen (zijn geen huisgenoten van elkaar).

Makkelijker maar ook deprimerender. Ben nu steeds heel erg blij met stukjes wandelen, soms met een vriendin samen (op 1.5 meter) en buiten in de zon op m’n balkon zitten. Aan de andere kant maakt het mooie weer het ook moeilijker omdat je normaal gesproken in de zomermaanden zoveel leuke en sociale dingen doet: BBQen met vrienden, festivals, op vakantie, etc. En nu zit ik steeds alleen binnen, met uitzondering van de wandel en balkonmomentjes. Maar zonder die momentjes zou ik het wel zwaarder vinden.

Is temperatuur afhankelijk. Bij zeer warme zomers zit ik sowieso binnen en bij ijskoude winters ook zo goed.

Voor mij niet. Want nu chill ik in de tuin in de zon. Ik ben geen fan van drukke plekken of mensen in het algemeen dus had sowieso geen festivals of wat dan ook gepland.

6 likes

Mijn Instagram loopt ook steeds voller met mensen die de regels niet opvolgen. De ene dag een BBQ met 4 vrienden, de volgende dag een drankje met 3 andere vriendinnen en hun aanhang en ga zo maar door. En zie ook steeds meer complottheorieƫn voorbij komen. Ik zou er nog wat begrip voor kunnen opbrengen als de personen waarvan ik het zie alleen zijn. Maar het zijn gewoon meiden die een gezin hebben. Ben echt ontzettend bang dat er een tweede piek komt door dit domme gedrag.

Politie bellen en kijken hoe leuk dat feest wordt :wink::see_no_evil:

12 likes

bakkie popcorn erbij en je hebt nog wat mee gemaakt op woningsdag

7 likes

Nee, veel moeilijker. Ik ben juist veel in mijn tuin nu.

Hier had iedereen feest op daken die niet eens daarvoor bedoeld waren. Op mijn huis, de buren, overburen. Was omringd door illegale feestmakers met veel herrie en ik ben nog steeds te pissig om te kunnen slapen.

3 likes