Coronavirus #4

Dit gevoel heb ik helemaal niet…

11 likes

Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen! Had je de politie niet kunnen bellen?

Ik ook niet! In Amsterdam vond ik het echt heel druk. Wij namen even een kijkje in onze straat en de straat erachter (we wonen bij het water), en de straten waren op zich wel vrij rustig. Maar op letterlijk elke vierkante meter van elk stukje gras lag een persoon. Waarschijnlijk dan wel in kleine groepjes en op anderhalve meter, maar van een afstandje zag het er echt méga druk uit, ook aan de overkant van het water. Ook zo apart; normaal ligt er op dit gras echt nooit iemand. Ook in de Amstel waren allemaal bootjes samengekomen met keiharde muziek. Wij zijn meteen weer ons huis in gevlucht.

Ik vond het hier juist opvallend goed gaan buiten. In de meeste parkjes waren wel wat kleine groepjes jongeren buiten, maar iedereen hield zich echt heel netjes aan die 1,5 meter. Heb zelf ook even buiten gezeten op een grasveldje met 2 vriendinnen (op 1,5 meter afstand en zelf glazen/bakjes eten meegenomen), maar waar wij zaten was het echt helemaal leeg. Het waren onderweg vooral de ouderen op de fiets die de 1,5 meter afstand niet helemaal leken te begrijpen…

Al had ik wel het idee dat het hier in het dorp vooral binnenshuis was allemaal. Zag wel regelmatig stories voorbij komen op Instagram met 4 mensen op dezelfde tuinbank die echt geen huisgenoten van elkaar zijn.

3 likes

Ik ook niet. Had wel het idee dat ze vooral in/op eigen huis feestjes hadden ipv in het openbaar.
@Plukkies ja had ik aan gedacht maar ik vond het lastig aan te geven waar aangezien de huizen naast mij niet de voordeur aan dezelfde straat hebben… ik wist dus niet welk adres.

Een van die nachtschreeuwers zat over de hele straat haar 06 nummer te schreeuwen voor iemand aan de overkant en nu heb ik haar als wraak vanaf 7 uur een paar keer anoniem gebeld omdat ik petty ben.

149 likes

Dit was zo erg te verwachten natuurlijk :woman_facepalming:

12 likes

Hier hetzelfde en ik woon in een stad. Het was misschien net wat drukker in de binnenstad dan op een rustige doordeweekse ochtend en iedereen hield gewoon afstand. Zag ook op de grasveldjes geen grote groepen.

Op die foto zie ik ook gewoon nergens ook maar 1 meter afstand laat staan 1.5?
Maar ja hoe dom ben je. Dat je al denkt ik ga het proberen (kan ik niet helemaal inkomen want ze hebben bestelservice), maar dat je dan dus ook niet omkeert als je dit tafereel ziet?

5 likes

Maar ze gaan ook niet de voorbeelden noemen van mensen die verhuisd zijn en nu geen meubels hebben, het is helemaal niet boeiend om iets te lezen dat je begrijpt.
Neemt niet weg dat je best zonder afzuigkap/vliegengordijn kan, maar ik denk dat ik een deel vd klanten wel begrijp.

1 like

Pfoee niet normaal. Ik heb laatst wel een kleine bestelling gedaan en kunnen ophalen in een tijdsblok bij Barendrecht. Er was geen kip toen. Vond dat echt perfect werken!

Slechtste smoes sinds “mijn hond heeft m’n huiswerk opgegeten”

8 likes

Hm ja, het is natuurlijk ook een leuk vakantieuitje (tot je de helft van je gezin in de auto achter moet laten)

1 like

Huh maar je kon bij Ikea gewoon bestellen en eventueel dezelfde dag nog ophalen? Dus ja als je iets écht nodig had kon je het gewoon kopen.

5 likes

Ik snap ook wel dat mensen misschien wat meer aan hun huis willen doen nu ze er de hele dag moeten zitten. Ik stoorde me ook nooit heel erg aan het gebrek aan bureaustoel of afscherming tussen mn bed en de rest van m’n huis, totdat ik 24/7 in m’n studio zat voor een paar dagen. De lat van wat noodzakelijk is verschuift dan wel.

10 likes

Gok dat het bij meerdere Ikea’s druk is. Maar dat is toch echt de ultieme winkel om doelloos te struinen? Ik snap niet zo goed waarom ze weer open gaan. Online bestellen en afhalen/bezorgen kon daar gewoon. Nu gaan juist die loze struiners er weer heen…

3 likes

Ik moest afgelopen week in mijn dorp even een boodschap halen. Hoorde ik daar mensen die vanwege leeftijd in een risico groep vallen, aangeven dat kaarsen kopen voor hun noodzakelijk was omdat het zo gezellig is.

Euh oké.

2 likes

Het regent, wat zullen we vandaag eens gaan doen?
De Ikea is weer open, laten we daar heen gaan doet vast niemand…:exploding_head:

https://www.ad.nl/amersfoort/file-van-honderden-mensen-bij-heropende-ikea-in-amersfoort~a870e263/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web&fbclid=IwAR14LuoC_0HrwTXksI9klAnFOx4zFrGSd30CfZ3k23-l3K0kIws5e_avYus

Of demonstreren in Den Haag

1 like

tegen de lockdown, 5g én vaccinaties zelfs

6 likes