Coronavirus #4

Nee heb je gelijk in. Ik ben hiervoor ook niet de deur uit geweest zelf, maar ik kan me gewoon wel goed voorstellen dat bepaalde dingen sneller noodzakelijk worden. Ik heb een collega met zo weinig tafel/bureauruimte dat hij in bed of staand aan het aanrecht werkt (want vrouw + kids moeten ook ergens werkend kunnen zitten). Kan me best voorstellen dat een bureau dan op eens toch wel noodzakelijk wordt, als je wel door moet werken en je rug werken uit bed op gegeven moment niet meer trekt.
Edit: ik woon wel in Nederland trouwens
edit2: wejo ik zie nu pas de nieuwsberichten over hoe lang de rijen daadwerkelijk zijn, dat slaat inderdaad helemaal nergens op qua noodzakelijkheid.

1 like

Ik woon hier echt vlakbij en vroeg me al af wat dat gejuich steeds was dat ik hoorde. Nu staan ze voor een supermarkt met hun spandoeken (moet ook gegeten worden) luidkeels met elkaar te praten over hoe erg het meevalt, dat de media ons bangmaakt, enzovoort.
Wat is er mis met deze mensen?

ik weet niet maar toen ik op twitter keek zag ik een berichtje in de trant van ‘kom in verzet tegen de paniekpooiers!!!’
dat van verongelijkte ondernemers snap ik nog wel, maar dat hele 5G-gebeuren, man man man

1 like

Wow die Ikeadrukte
 Las die reacties eronder bij NOS op Instagram en Facebook. Mensen zijn echt boos.

Ik was eigenlijk ook van plan deze week te gaan. Verhuis komend weekend en heb een paar dingen nodig en dat soort dure aankopen wil ik gewoon niet online doen. Denk aam matras en kledingkast.

Zelf vind ik dat goede reden. Maar die reacties laten me twijfelen blegh.

1 like

Ik ga vandaag voor het eerst in 6? Weken weer naar een winkel toe en behalve voor het doen van mijn werk (om een pakketje af te leveren) ben ik dus al best lang niet in een winkel geweest. Mijn angststoornis is op een gewone dag al niet echt een pretje maar ik ben nu zo zenuwachtig en misselijk omdat ik bang ben zelf iets fout te doen of dat een ander iets fout doet. Maar het is nu wel belangrijk om wel te gaan (+ik moet ook daadwerkelijk iets hebben natuurlijk :upside_down_face:) omdat ik anders als dit ooit voorbij is nog niet eens een gewone supermarkt meer indurf

5 likes

Omg
 :triumph:

Ik weet niet hoe ver IKEA voor je is (wij woonden er vroeger 10min vanaf maar nu 30min) maar als je echt dingen nodig hebt kun je evt gaan en als er een rij staat weer naar huis? Denk dat over een paar dagen het wellicht weer minder wordt? Is nu net weer open, iedereen denkt ik ben de enige die bedenkt er nu heen te gaan en met alle media-aandacht zal het misschien weer wat afzwakken.

1 like

Nou mag toch hopen dat er dan wel al een vaccin is :speak_no_evil:

1 like

Wel echt de “ik ben dwarsdenker” starterpack die drie onderwerpen.

5 likes

Gaan die reacties niet voornamelijk over mensen die even een geurkaars gaan kopen of het zien als een “dagje uit”? Als je grote aankopen gaat doen voor je verhuizing vind ik het logisch dat je dat niet online wilt doen.

1 like

Maar er is
 geen lockdown? :thinking: bijzonder hoor

Ik ga net als @cocos binnenkort verhuizen. En daarvoor wil ik dus ook graag deze week ergens naar ikea. Mijn plan is trouwens 's avonds te gaan. Hopelijk zijn er dan minder dagjesmensen. Maar vroeg me eigenlijk hoe het in landen met een complete lockdown zit als je moet verhuizen, weet iemand dat? En met moet bedoel ik dus als je je ene huis al opgezegd had ofzo.

Nou ja als je anders gewoon geen matras hebt vind ik dat ook wel reden om te gaan eigenlijk hoor. Zou je er misschien direct met openingstijd kunnen zijn? Dan valt de drukte hopelijk mee

Denk dat het continu druk is, vanochtend ging ik naar het werk en deed er gewoon vrij lang over, verkeer is best wel weer druk
Alles is wel echt weer druk

Morgen gaat de Bijenkorf open ben benieuwd hoe die rijen gaan zijn.

1 like

Vanochtend las ik dat nieuwsbericht over die jongeren die toch niet ingeloot bleken te zijn voor geneeskunde en toch in september mogen starten aan die studie. In mijn achterhoofd dacht ik vooral handig met al die pandemieën in het vooruitzicht. :pensive:

@Chuckie maar zouden ze het nu wel toestaan dat je daar matrassen mag testen? Dat vraag ik me af.

1 like

Geen idee haha ik heb geen inside IKEA-kennis, zou best eens kunnen dat dat niet mag idd.

1 like

Misschien kunnen ze op televisie Voetbal Inside omruilen voor Ikea Inside nu de voetballers toch niet mogen voetballen en IKEA wel open is. :sunglasses:

3 likes

Dit ziet er veelbelovend uit.

2 likes

Haha oh shit, krijgen we straks een run op de boerenkool i.p.v. wc papier.

7 likes

In Frankrijk heeft de eerste minister net gesproken over de déconfinement. Vanaf 11 mei gaat Frankrijk langzaam uit de lockdown, maar ik vind al die regels en versoepelingen heel verwarrend. Het parlement moet ook nog stemmen (maar is niet bindend, geloof ik).

Winkels en markten mogen weer open vanaf 11 mei. Je mag dan ook weer vrij bewegen tot 100 km van je huis (zonder attestation dus). CafĂ©s, restaurants, cinema’s e.d. blijven gesloten tot minstens 2 juni. En voor 2 juni zal dan nog geĂ«valueerd worden wat er daarna zal gebeuren. Ook zullen de departementen een groene of een rode code krijgen, naargelang hoe zwaar ze getroffen zijn, maar ik begrijp niet wat dat in de praktijk betekent :stuck_out_tongue:.

Edit: Ik heb wel het idee dat het beter in elkaar zit dan wat er in België is beslist. Ik vind de versoepelingen in België heel snel op elkaar volgen, aangezien je pas 1 à 2 weken later de effecten ziet. In Frankrijk gaan de maatregelen nu over de periode tussen 11 mei en 2 juni. Vanaf 2 juni gaat dan een 2e fase in, opnieuw voor 3 weken, afhankelijk van hoe de situatie dan is.

4 likes