Coronavirus #4

Ik heb heel die data gemist dat 20/30+ers minder besmettelijk zijn (heel erg kleine kans zelfs?).
Ik dacht dat dat nog niet eens was uitgewezen over kinderen (slechts vermoedens adhv data wel)

9 likes

Ja maar take one for the team. Of niemand gaat en grote bedrijven als de Melkweg en Paradiso gaan failliet ( dit is serieus al aan de orde) of de boomers gaan even niet en de poppodia kunnen nog een beetje omzet draaien.

5 likes

Volgens mij gaat het om minder dodelijk? Denk ik hooršŸ˜…

Ho ho ho 40+ is geen Boomer per definitie :joy: oh ik bedenk net dat mijn vriend van 40+ dan niet mag

3 likes

Heb je ook meteen iets dat je zonder hem kan doen :stuck_out_tongue:

@Bourbon ja dat leek me ook logisch maar dat staat er echt totaal niet.

@grace @Luzarl ik ken ook wel wat poppodia die bv bezig zijn met digitale concerten voorbereiden, met dus experience erbij. Zoals dgtl had gedaan ook.

1 like

Huh ik snap niks van die redenatie? Onder jongeren is het risico op besmetting heel klein? Waar komt dat vandaan?
En sowieso tenzij die jongeren in de club gaan leven kunnen zij het weer lekker overdragen op de hele wereld.
De vraagtekens zijn bijna zichtbaar boven mijn hoofd.

17 likes

Ja dat is wel waar! Goede therapie voor mij …

Nee maar snap ergens wel dat ze wat moeten doen maar vind de leeftijd wat werd voorgesteld wel erg discutabel en beetje neigen naar leeftijdsdiscriminatie.

2 likes

Ja ik ben het er ook niet helemaal mee eens, ik denk ook niet dat ik dan nog bij m’n ouders langs zou durven bijvoorbeeld.

Ik ga zo de livestream van de begrafenis van mijn neef kijken (overleden aan Corona) en dat vind ik toch wel een beetje bizar en ongemakkelijk. Zit ik daar met mijn koffie en joggingbroek. Terwijl niemand mij ziet.
Ik ga toch maar even iets nets aantrekken denk ik. :thinking:

Nou de veiligheidsregios hebben al ingegrepen…

2 likes

Maar deze grafiek gaat niet over besmettingen of besmettelijkheid. Wie weet hoeveel mensen het hebben gehad zonder dat ze het überhaupt wisten.

1 like

Gecondoleerd en sterkte straks. Lijkt me zo surrealistisch om dit op de bank te moeten meemaken. Gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.

1 like

Ik heb eigenlijk best veel ouderen in mijn omgeving die dat zelf opperen. Hoe vaak ik al wel niet heb gehoord: ā€˜Voor mij hoef je niet binnen te blijven.’
Ik vind het nogal een moeilijke kwestie want het is van onze generatie natuurlijk een beetje ā€˜makkelijk gezegd’ maar soms lijkt het me de enige langetermijnoptie dat ouderen binnenblijven en jongeren niet. Ook voor de ouderen zelf en de pensioenen lijkt het me van belang dat de economie enigszins draait.
Ik vind mezelf overigens niet heel sympathiek nu dat ik dit zeg, maar goed.

5 likes

Ik snap je punt en het is zeker ook geen waterdichte oplossing. Ik had wel het idee dat dit juist een van de opties is die door de experts wordt onderzocht en misschien wel op termijn zal worden toegepast. Het zal hopelijk niet klakkeloos worden gedaan omdat Schimmelpenninck het roept maar eventueel worden toegepast in de lijn van de versoepeling die nu al plaatsvindt. Al hoop ik dat het niet nodig is, want het is niet leuk/eerlijk.

Volgens mij is dit niet waar. De beslissingen over de aanpak van de crisis worden genomen in de ministeriele commissie crisisbeheersing, waar vertegenwoordigers inzitten van alle departementen die worden geraakt door de crisis. En in het het klopt dat er outbreak management team geen economen bijvoorbeeld zitten, maar dat is ook logisch want dat is puur gericht op het beheersen van de verspreiding van het virus. Dat OMT geeft advies (die ook zwaar weegt), maar de uiteindelijke beslissing (waar dus ook andere belangen in worden meegewogen, waaronder economische belangen) wordt niet door hen genomen. Maar iemand correct me if I’m wrong als ik het verkeerd heb begrepen.

3 likes

Mijn werk gaat er vanuit dat bij de volgende persconferenties versoepelingen worden aangekondigd.

Zoals? Dat we weer op vakantie mogen?

1 like

dat we met zijn alle op kantoor kunnen zitten.

Daar ging mijn werk de vorige persconferentie ook vanuit haha. Ze hadden zelfs al van alles gekocht (nja was toch nodig, maar ze hadden er spoed achter gezet).

Ik ga vanmiddag voor het eerst langs op mn (andere) werk sinds het begin vd maatregelen. Heb er zoveel zin in (ik ga normaal niet want mijn deel kan vanuit huis en ik moet als enige met het ov, maar ik heb nu de auto en wil wat dingen bespreken met collega’s en eindelijk mn nieuwe collega ontmoeten).

Het werk waar ik straks dus langs ga had gister voor het eerst weer kinderen buiten op bezoek (speeltuin) en al mn collega’s gaven aan dat het echt lastig was, afstand houden, kinderen deden dat uiteraard totaal niet naar de medewerkers toe dus was echt pittig.

1 like

Volgens mij zijn er maar twee logische scenario’s mogelijk of we zijn allemaal al in meer of mindere mate besmet of we zijn nog grotendeels onbesmet. Ik denk eigenlijk niet dat we veel grip kunnen hebben op de situatie. Er is zo weinig verschil in doden tussen landen met hele harde maatregelen en landen met weinig maatregelen. Mijn enige hoop is toch een vaccin.