Coronavirus #4

Ik was vandaag bij ikea :see_no_evil: want had na verhuizing toch echt nog wat dingen nodig. Ik heb 10 minuten in e rij gestaan, toen was ik binnen. Daar alles gehaald en naar huis.
Ik was alleen, maar ik was zo’n beetje de enige die alleen was. Veel mensen met 2 of 3 en kinderen die uitgebreid gingen hangen en stilstaan in de winkel.

1 like

Was ook die hele showroom route open? En het restaurant? En dat winkeltje met etenswaren beneden? (Niet echt om iets toe te voegen aan de discussie maar ik ben gewoon nieuwsgierig.)

6 likes

Omdat ze bij 123 corona patiƫnten en 184 controle patiƫnten bloed hebben onderzocht en de vitamine K was bij patiƫnten die zijn overleden of beademd zijn, veel lager dan bij de genezen patiƫnten.
Dat de ziekte dus minder ernstig is bij mensen met genoeg vitamine K.

Uit de interventie studie moet natuurlijk nog blijken of vitamine K in het infuus geven, daadwerkelijk helpt, ik hoop het van harte en dat alles dan weer terug kan naar normaal.:crossed_fingers:t3:

In Belgiƫ is er wel een lockdown en een vriendin van me mocht wel gewoon verhuizen. Moest wel zonder hulp van vrienden of familie als ik het goed heb (tenzij je natuurlijk onder hetzelfde dak woont/gaat wonen)

1 like

ā€œInspiratieruimtesā€ zal wel showroom zijn. :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja maar dan is dit nog steeds correlatie ipv causatie. Het is goed mogelijk dat de reden dat de patiƫnten vit k tekort hebben juist zorgt voor de ernstige coronagevallen en dus eerder een symptoom is ipv de oorzaak. Wat @Papegaaiduiker dus zegt eigenlijk.

5 likes

https://www.ad.nl/amersfoort/file-van-honderden-mensen-bij-heropende-ikea-in-amersfoort~a870e263/

Ik snap dit dus echt niet he. Dit gaat toch nooooit goed, heel Nederland in de Ikea te bekennen. Wat snappen mensen niet?
En wij maar een uitvaart doen met maar een max aantal mensen. Kromme wereld. Sorry, gefrustreerd.

8 likes

Ik vind dit wel heel optimistisch. Het zou natuurlijk fijn zijn als vitamine k een rol kan spelen in de behandeling. Maar zelfs als dit het geval blijkt denk ik niet dat we zo maar van alles af zijn. Ik ben bang dat daar wel wat meer voor nodig is.

Ja showroom was open (die heb ik natuurlijk geskipt haha). Restaurant en ballenbak was dicht. Drukte in de winkel viel echt mee overigens, bij de kassa ook. Normaal staan er rijen bij de kassa en zijn ze allemaal open. Nu waren er 2/3 open en stonden er overal 2/3 mensen.

Dit is ook echt te gestoord voor woorden…

4 likes

Geen idee maar maakt me echt kwaad. De uitvaart was zo zo pijnlijk op deze manier. Dus een Max aantal mensen en afstand enzo. En dan gaat ineens de Ikea open?
Ja vind ik echt gek.

Zullen vele mensen krom vinden die dat momenteel meemaken

15 likes

Vandaag is de eerste dag dat ik zo klaar ben met die lockdown en me zo alleen voel. Wil alleen maar huilen.

1 like

:heart::heart::heart:

2 likes

Ja ik heb alles waar ik voor kwam gevonden gelukkig, dus ik hoef niet nog een keer (gelukkig, want vanaf volgende week kan ik door de week niet meer en weekenden wil ik vermijden sowieso)

1 like

Mensen moeten echt kappen met het een boete noemen want het is een strafbeschikking en dat is echt veeeel erger dan een boete. GƩƩn bitterbal dus!
Echt vervelend hoor. Dit kan toch niet het doel zijn van de maatregelen… Bij het RIVM vinden ze huisgenoten namelijk wĆ©l een huishouden.

20 likes

Als mensen tegen mij zeggen ā€œja en dan krijgt diegene een boeteā€ dan reageer ik ook altijd van ja en een strafblad.
Ik heb dat dus in de media amper voorbij zien komen dus ben daarom wel weer even heel blij met het forum als bron van informatie :slight_smile:

6 likes

Ja van die boete zou ik enorm balen maar een strafblad zou ik pas echt een drama vinden.

5 likes

Ken toevallig 1 van de mensen, dus zag deze al voorbij komen!

6 likes

Is het bij deze dan ook dat je kunt zeggen dat je eerst een advocaat wil zien ofzo? Dat was toch dat gedoe met gepakt worden met drugs op Lowlands bijvoorbeeld. Ze boden je dan aan dat je als je iets tekende je ook direct weer weg mocht. Maar dat bleek dan een strafbeschikking te zijn.

Tegen een strafbeschikking kun je in verzet. Dat is een soort beroep. Als je hem betaalt dan beken je eigenlijk schuld. Je krijgt dan een strafblad zonder dat er een advocaat of rechter aan te pas komt. Het probleem met festivals is dat mensen vaak met alles meewerken zonder advocaat, omdat ze zo snel mogelijk terug willen naar het festival.

Artikel over corona: https://dekenspijnenburg.nl/blog/strafbeschikking-corona

Artikel over festivals: https://www.destentor.nl/dronten/advocaat-over-lowlands-ga-nooit-klakkeloos-akkoord-met-straf-vanwege-drugsbezit-festival~a78c3f2e/?referrer=https://www.google.nl/

10 likes