Ik snap je punt en het is zeker ook geen waterdichte oplossing. Ik had wel het idee dat dit juist een van de opties is die door de experts wordt onderzocht en misschien wel op termijn zal worden toegepast. Het zal hopelijk niet klakkeloos worden gedaan omdat Schimmelpenninck het roept maar eventueel worden toegepast in de lijn van de versoepeling die nu al plaatsvindt. Al hoop ik dat het niet nodig is, want het is niet leuk/eerlijk.
Volgens mij is dit niet waar. De beslissingen over de aanpak van de crisis worden genomen in de ministeriele commissie crisisbeheersing, waar vertegenwoordigers inzitten van alle departementen die worden geraakt door de crisis. En in het het klopt dat er outbreak management team geen economen bijvoorbeeld zitten, maar dat is ook logisch want dat is puur gericht op het beheersen van de verspreiding van het virus. Dat OMT geeft advies (die ook zwaar weegt), maar de uiteindelijke beslissing (waar dus ook andere belangen in worden meegewogen, waaronder economische belangen) wordt niet door hen genomen. Maar iemand correct me if Iām wrong als ik het verkeerd heb begrepen.
Mijn werk gaat er vanuit dat bij de volgende persconferenties versoepelingen worden aangekondigd.
Zoals? Dat we weer op vakantie mogen?
dat we met zijn alle op kantoor kunnen zitten.
Daar ging mijn werk de vorige persconferentie ook vanuit haha. Ze hadden zelfs al van alles gekocht (nja was toch nodig, maar ze hadden er spoed achter gezet).
Ik ga vanmiddag voor het eerst langs op mn (andere) werk sinds het begin vd maatregelen. Heb er zoveel zin in (ik ga normaal niet want mijn deel kan vanuit huis en ik moet als enige met het ov, maar ik heb nu de auto en wil wat dingen bespreken met collegaās en eindelijk mn nieuwe collega ontmoeten).
Het werk waar ik straks dus langs ga had gister voor het eerst weer kinderen buiten op bezoek (speeltuin) en al mn collegaās gaven aan dat het echt lastig was, afstand houden, kinderen deden dat uiteraard totaal niet naar de medewerkers toe dus was echt pittig.
Volgens mij zijn er maar twee logische scenarioās mogelijk of we zijn allemaal al in meer of mindere mate besmet of we zijn nog grotendeels onbesmet. Ik denk eigenlijk niet dat we veel grip kunnen hebben op de situatie. Er is zo weinig verschil in doden tussen landen met hele harde maatregelen en landen met weinig maatregelen. Mijn enige hoop is toch een vaccin.
Je hebt absoluut gelijk, maar ik heb daar echt een hard hoofd in. Hoe slechter de economie, hoe meer jongeren populistisch gaan stemmen denk ik helaas.
Mijn broertje zei: ik kan dan toch gewoon weer naar dr sportschool, ben 20 en dus dan geen risicogroep. Toen zei ik: ga je dan ook meteen het huis uit? Want mijn vader is wel bijna 70 en daar woont bij bij in.
Kijk, qua vrije tijd zou je dat soort keuzes kunnen maken als niet-vitaal-werkende/thuiswerkende op jezelf wonende 20āer. Maar wat als ze onder dit argument de Uni open gooien? Dan gaat de aanwezigheidsplicht wellicht weer gelden? En dan moet er echt per individu gekeken gaan worden: waar woon/werk je? Wat voor mensen zijn die? Hebben ze gezondheidsproblemen? Wat voor? Kan je dat aantonen? Etc etc ⦠lijkt me heel moeilijkš„¶
Ik denk ook niet dat je moet stoppen met proberen iets te doen maar als je ziet hoe de besmettingen niet stoppen in landen met een complete lockdown, denk ik dat je maar tot een bepaalde mate impact hebt. Je kunt de verspreiding niet hermetisch afsluiten. En natuurlijk zijn de getallen nu nog niet met elkaar te vergelijken maar ondanks verschillende aanpak komt het virus overal.
Ik begrijp ook niet waarom ze bij ons willen dat kantoor personeel zo snel mogelijk weer aan het werk gaan. Het excuus blijft dat de productie het niet kan en wij dus ook maar niet moeten doen. Om het zo eerlijk mogelijk te houden. Want productie kan niet thuis werken. Ja euh.
Ze willen dus meer mensen een risico laten lopen want dat is eerlijker? Wat.
Wat een non argument zeg. Maar een groot gedeelte bij jullie kan überhaupt niet werken dus hoe gaan ze het met die mensen doen? Ze ook naar kantoor laten komen en op een stoel laten zitten niksen?
Wij maken ons juist klaar voor waarschijnlijk nog maanden thuis werken van wat mijn manager vertelde. Word ook echt dood gestalkt met of ik de juiste ergonomische werkplek heb thuis, anders komen ze het nog brengen (en mijn antwoord is steevast: nee heb ik niet maar heb er ook geen ruimte voor. Ben benieuwd hoe mijn rug eraan toe is over maanden thuiswerken. Maar goed als dat je enige probleem is tegenwoordig heb je het best goed voor elkaar)
Wat ik echt niet snap; ik hoor zo veel geluiden dat kappers weer open zouden moeten gaan. Ook werd daar gisteren weer iets over aan gevraagd aan Rutte. Iets in de trant van dat de kappers het lastig vinden dat ze niet open kunnen want ze hebben een pakket aan maatregelen bedacht om het zo veilig mogelijk te maken. Maar anderhalve meter afstand in een kapper kƔn toch gewoon niet? De kapper moet altijd dichtbij je komen, los van het feit dat hij dan handschoenen aan zal doen. Ik snap dat ze het heel graag willen hoor, maar die verontwaardiging waarom het niet zou kunnen snap ik gewoon echt niet?
Ik denk dat het niet zozeer verontwaardiging is maar vooral angst. Als ze na de 20e nog steeds niet open mogen zijn ze al twee maanden dicht. Zonder omzet en alle vaste lasten lopen gewoon door. Het steunpakket is gewoonweg bij lange na niet toereikend. Ik snap het kabinet dat kappersbezoeken ed natuurlijk niet noodzakelijk zijn maar ik begrijp ook de angst van die ondernemers om failliet te gaan.
Ik snap de angst wel, het is echt super erg voor ze ook, maar ik snap niet hoe ze dit dan voor zich zien? Want de maatregelen zoals die overal verder gehandhaafd moeten worden (zoals dus vooral 1,5 meter afstand), kan kan toch gewoon niet?
Ja ik vind het ook echt belachelijk. Maar dat was het antwoord van een van de bazen.
Ja en die mensen die sowieso niet kunnen werken zitten denk ik betaald thuis of zo. Maar dat is weer andere divisie natuurlijk.
Let je wel goed op je rug. Iedere 45 min even opstaan en rondjes lopen. Is goede afwisseling voor thuis.
Ik vind het raar dat de cosmetische klinieken weer open zijn. Botox spuiten gaat ook niet met 1,5 meter afstand en lijkt me allerminst noodzakelijk. Maar blijkbaar mag het als āmedische ingreepā wordt gezien, maar ik vind het belachelijk. Vooral als je bedenkt dat de huisartsen niet iedereen kunnen zien en in de ggz ook zoveel mogelijk digitaal moet en mensen daar echt onder lijden.
Ik vind het onzin dat ze open zijn (maar dat vind ik eigenlijk buiten corona-tijden ook), maar een cosmetische kliniek is wel al helemaal ingericht op steriel en besmettingsloos werken, ze hebben al handschoenen en mondkapjes en handdesinfectie etc, dat heeft een kapper allemaal niet, dat scheelt wel.
Shit opa van mijn vriend heeft corona. Gaat met het uur slechter. 
Sterkte! Wat kut