Coronavirus #4

Fun is verboden! Maar als je niet verder kan leven zonder mag het opeens allemaal wel. Net zoals er in winkels staat dat je doelbewust moet shoppen. Ik noem de meubelboulevard niet bepaald essentieel en kan me niet voorstellen dat iedereen met plan de winkel in gaat. Die gebruiken het gewoon als uitje.

Las net dit op NOS

De Jonge: alleen medische contactberoepen aan het werk

Volgens minister De Jonge kunnen bepaalde contactberoepen van medische aard, zoals tandartsen, gewoon weer hun werk doen. Dat geldt ook voor fysiotherapeuten. De Jonge: "Die hebben hun eigen richtlijnen. Mondhygiënisten hebben die eigen richtlijnen voor veilig werken bijvoorbeeld ook. Die leveren geen heel grote nieuwe concurrerende vraag op voor de mondkapjes. Maar als we andere contactberoepen, zoals kappers, dat zouden toestaan, dan is dat nog wel een probleem voor de hoeveelheid beschikbare mondkapjes.

Hoop dat “mijn” fysiotherapeut ook gaat besluiten om reguliere zorg weer op te gaan pakken (je kunt nu natuurlijk wel terecht voor spoedzorg maar daar vind ik mezelf echt niet voor kwalificeren)

Ik lees net over de eerste Corona patient met Post Intensive Care Syndrome. Ik kende dat helemaal niet Blijkbaar is dat een soort post-IC PTSD https://www.psyned.nl/post-intensive-care-syndroom/

Heftig, maar ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat je er mentaal wel een klap van kunt krijgen als je zoiets heftigs meemaakt en zulke heftige dingen om je heen ziet gebeuren

1 like

Voor de taalliefhebbers en coronahaters. Dit is wel een leuk artikel over o.a. nieuwe neologismen en samenstellingen.

5 likes

Ik vind dit toch wel heel fijn om te lezen, is ookal een sector die hard geraakt wordt denk ik (ten minste alle docenten die ik ken doen ook optredens en dat zit er natuurlijk niet in nu)

3 likes

Het is zeker goed nieuws. Ik ben muziek docent en huur mijn eigen ruimtes, maar die zijn nog dicht, want poppodia, horeca blijven nog gesloten. Dus voor mij nog geen feest :worried:
Ik ben ook wel bang dat veel poppodia en oefenruimtes de crisis niet overleven.

Daarnaast durf ik het nog niet aan, ik denk dat 1,5 meter afstand bij zangles ws niet eens ver genoeg is en vraag me ook af hoelang het in de lucht blijft hangen?
Gelukkig wel bezig om wat gecancelde shows te verzetten naar 2021.

1 like

Ik vind het echt heftig dat alle poppodia ook dichtblijven. Ik snap het wel!! Maar ik werk er in eentje en hoop zo dat ze het allemaal redden. Directeur zit al thuis, hopelijk houdt de interim het hoofd boven water

Zag toevallig net dit

Sowieso ben ik wel voor leeftijdsgrenzen ipv intelligente lockdown. Ik hekel Sandertje maar hij heeft wel een punt door te zeggen dat wij straks gaan betalen voor deze crisis en we eigenlijk daar niet zomaar mee akkoord moeten gaan. Vind het alleen irritant dat hij dat nou weer moet zeggen vanuit zijn gouden toren met een zilveren lepel in z’n mond.

3 likes

De clubs stellen voor om een leeftijdsgrens in te stellen, waarbij alleen bezoekers onder een bepaalde leeftijd – twintigers en dertigers – toegelaten worden.

maar zĂłveel 40+ers zullen er toch niet in de clubs rondhangen?
win je hier echt iets mee?

2 likes

Hahah ja dat je weer open mag
 En trouwens, waar ik werk komen heel veel 40+ mensen. Niet alleen clubs he. Het zijn ook poppodia.

Ben het hier ook wel mee eens, ik denk dat er anders ook heel veel illegale feesten komen, merk dat al in mijn omgeving en ik merk al dat er steeds grotere groepen gaan afspreken. Ze kunnen er nu beter op anticiperen denk ik dan alles dichtgooien

Lullig wel als je 40+ bent, die gaan toch ook nog gewoon naar concerten

7 likes

Ik heb heel die data gemist dat 20/30+ers minder besmettelijk zijn (heel erg kleine kans zelfs?).
Ik dacht dat dat nog niet eens was uitgewezen over kinderen (slechts vermoedens adhv data wel)

9 likes

Ja maar take one for the team. Of niemand gaat en grote bedrijven als de Melkweg en Paradiso gaan failliet ( dit is serieus al aan de orde) of de boomers gaan even niet en de poppodia kunnen nog een beetje omzet draaien.

5 likes

Volgens mij gaat het om minder dodelijk? Denk ik hoor😅

Ho ho ho 40+ is geen Boomer per definitie :joy: oh ik bedenk net dat mijn vriend van 40+ dan niet mag

3 likes

Heb je ook meteen iets dat je zonder hem kan doen :stuck_out_tongue:

@Bourbon ja dat leek me ook logisch maar dat staat er echt totaal niet.

@grace @Luzarl ik ken ook wel wat poppodia die bv bezig zijn met digitale concerten voorbereiden, met dus experience erbij. Zoals dgtl had gedaan ook.

1 like

Boomer is een afgeleide van de term babyboomers; mensen die ter wereld kwamen in de geboortegolf na de oorlog (de babyboom) in de jaren 1946-1955.

Laten we de term wel correct toepassen idd.

3 likes

Huh ik snap niks van die redenatie? Onder jongeren is het risico op besmetting heel klein? Waar komt dat vandaan?
En sowieso tenzij die jongeren in de club gaan leven kunnen zij het weer lekker overdragen op de hele wereld.
De vraagtekens zijn bijna zichtbaar boven mijn hoofd.

17 likes

Ja dat is wel waar! Goede therapie voor mij 

Nee maar snap ergens wel dat ze wat moeten doen maar vind de leeftijd wat werd voorgesteld wel erg discutabel en beetje neigen naar leeftijdsdiscriminatie.

2 likes