Och, Penny, je zou eens moeten zien hoe de meeste mensen hier hun mondmasker dragen. Dan is 1 per dag nog “het minst gevaarlijke”, vrees ik
. Ik ben echt absoluut tegen een gebod, juist omdat ik al die mensen zo dom zie doen ermee. 't Hangt hier al vol instructies. Momenteel dragen enkel zij die echt willen, een mondmasker, maar daar komen ze te pas en te onpas aan, helft van de tijd hangt het onder hun kin, of is hun neus vrij. Of 't ligt ergens te slingeren, om daarna weer op te zetten. Of ze zetten hem af als ze met iemand praten. Of hij zakt af en ze zijn continu bezig met hem omhoog te heisen. Of ze vinden dat ze dan hun handen minder hoeven te wassen of geen afstand moeten houden. Op die manier kan je er 100 geven op een dag, als ze toch absoluut niet correct gedragen worden… En dit zijn dan momenteel enkel nog de mensen die er echt 1 willen dragen, laat staan wat er gebeurt als ook mensen die er geen zin in hebben, 1 moeten dragen
.
Daarenboven is de nieuwe instructie nu, dat we hem dus niet continu moeten dragen, maar wel op momenten en werkplekken waar we geen anderhalve meter afstand hebben. Wat dus sowieso al zal leiden tot heel vaak op en af zetten. Ik zal het sowieso wel ter sprake brengen, maar ik vrees dat we er niet meer zullen krijgen, vanwege tekorten en geen medisch beroep.