Coronavirus #4

Bij het nos journaal of een vandaag of zo een paar dagen terug zag ik echt een heel creatieve oplossing en toen dacht ik dan kan het misschien wel. Ze hadden zo’n heel plastic constructie met van die schermen en de achterkant was dan een soort flexibel plastic dan had ze zo’n pak en handschoenen en het enige wat ze dus uitstak was haar armen aan de achterkant maar die zaten dus in zo’n pak en de klant zat dan in dat “hok”. Ze maakte daarna alles scharen, kammen etc. schoon met alcohol.

Behalve dat het waarschijnlijk te veel druk voor de zorg is op de beschermingsmiddelen dacht ik wel. Dit zou opzich wel kunnen werken.

Dat is een beetje zoals met de 20wkn echo! Daar was bij mij ook een heel soort hardplaatic ding om die behandeltafel gebouwd en dan 1 gleuf waar haar hand door heen ging met echo apparaat. En dan nog handschoentjes enz…

1 like

Nee, ze kunnen gewoon niet anderhalf meter afstand houden inderdaad. Ik ben dan ook heel benieuwd wat de overheid hiermee gaat doen. Er komt steeds meer druk op de economie en bijv. een jaar alles dichthouden is vrijwel een faillissement voor een hele sector.

Zo he dat gaat ook wel ver. Kun je geen klacht indienen ofzo?

Pffff😅

Zat vandaag een beetje na te denken over de situatie met kappers en ergens denk ik dat het misschien wel fijn is dat ze nog niet open mogen. Er zijn er natuurlijk superveel die wel heel graag willen, maar kan me ook voorstellen dat er kappers zijn die liever nog even wachten en zich er niet fijn bij voelen. En dat ze dan dalijk tegen hun zin in opengaan omdat ‘iedereen het doet’ en ze het anders financieel niet redden. Niet open mogen lijkt me vervelend, maar je verplicht voelen om open te gaan lijkt me ook heel naar.

@Bourbon heel veel sterkte!

1 like

:pensive: Ahhh sterkte

@Slaapmuts Ben jij zonder al te veel problemen op de crematie geraakt?

1 like

Wat is het beste om tijdens het eten met een mondmasker te doen dat je moet hergebruiken?

Ik vrees dat we binnenkort min of meer verplicht zullen worden van er op het werk te dragen, maar we krijgen maar 1 per dag. Wat dus betekent dat we ook minimum 2 eetpauzes en nog wel meer drinkmomenten moeten “overbruggen”. De meesten trekken dan hun mondmasker onder hun kin, maar is dat ook een goed idee? Anderen laten hun mondmasker op tafel slingeren. En nog anderen strijken hem uitgebreid met hun handen aan alle kanten plat :roll_eyes:.

Misschien kun je zo’n sticker haakje van de action op jouw kluisje doen? En dan daaraan hangen maar eigenlijk zou je hem gewoon moeten kunnen wegdoen. Niet fijn dat je werkgever maar 1 aanbiedt per dag, dat zou ik ook adresseren.

1 like

in een tupperware bakje doen, zonder dat je het masker aanraakt, alleen de elastiekjes. En die doe je dan om de achterkant van t bakje heen en dan deksel erop. (Heb het een arts zien doen en het leek me logisch en veilig, maar weet het niet 100% zeker)

6 likes

Ja, dat is wel een goed idee. Ik kan alleen m’n handen niet echt wassen tussen kluisje en refter (dat is niet zo handig door hoe het hier geregeld is). Of ja, om echt correct te werken (in zoverre je correct kan werken met maskers die je moet hergebruiken :grimacing:) zou je volgens mij bij elke pauze je handen moeten wassen voor je het masker afzet, daarna je handen wassen voor het eten, je handen na het eten opnieuw wassen voor je het masker opzet en daarna een laatste keer je handen wassen. Overal worden bij ons de instructies getoond, met filmpjes in de refter e.d. Maar wat je dan bij de pauzes moet doen, wordt niet gezegd. Ik heb al gedacht om 'm op m’n bureau te laten op een wegwerpdoek, die ik daarna weggooi, om daarna m’n bureau te ontsmetten. Maar velen van m’n collega’s hebben niet eens een vaste bureau.

@anon44347600 Super, goed idee, dat ga ik voorzien!

1 like

Och, Penny, je zou eens moeten zien hoe de meeste mensen hier hun mondmasker dragen. Dan is 1 per dag nog “het minst gevaarlijke”, vrees ik :worried:. Ik ben echt absoluut tegen een gebod, juist omdat ik al die mensen zo dom zie doen ermee. 't Hangt hier al vol instructies. Momenteel dragen enkel zij die echt willen, een mondmasker, maar daar komen ze te pas en te onpas aan, helft van de tijd hangt het onder hun kin, of is hun neus vrij. Of 't ligt ergens te slingeren, om daarna weer op te zetten. Of ze zetten hem af als ze met iemand praten. Of hij zakt af en ze zijn continu bezig met hem omhoog te heisen. Of ze vinden dat ze dan hun handen minder hoeven te wassen of geen afstand moeten houden. Op die manier kan je er 100 geven op een dag, als ze toch absoluut niet correct gedragen worden… En dit zijn dan momenteel enkel nog de mensen die er echt 1 willen dragen, laat staan wat er gebeurt als ook mensen die er geen zin in hebben, 1 moeten dragen :roll_eyes:.

Daarenboven is de nieuwe instructie nu, dat we hem dus niet continu moeten dragen, maar wel op momenten en werkplekken waar we geen anderhalve meter afstand hebben. Wat dus sowieso al zal leiden tot heel vaak op en af zetten. Ik zal het sowieso wel ter sprake brengen, maar ik vrees dat we er niet meer zullen krijgen, vanwege tekorten en geen medisch beroep.

2 likes

Heb je ergens een klein flesje handalcohol ? Dan zou je dat nog kunnen gebruiken om je handen te ontsmetten voor en na het afhalen van je mondmasker. En de tip van in een Tupperware lijkt mij onder de omstandigheden wel het beste.

1 like

Ja, handgel heb ik, al was ik liever gewoon m’n handen. Maar met de tip van het bakje lukt dat wel, ik voel me comfortabel om dat wel op m’n bureau te laten liggen en ik zit vlakbij de wasbakken.

Dit is zo herkenbaar! Hier moet het nu in winkels en OV (al zag ik nog steeds relatief veel mensen zonder in de supermarkt), maar mensen denken dat met zo’n ding de 1,5m regel ineens niet meer geldt :roll_eyes:

Nee, daarom. Ik ben tegen die hele mondmaskers, puur omdat mensen dan denken dat ze weer onoverwinnelijk zijn en kunnen doen wat ze willen :roll_eyes:. Zonder zijn de mensen ten minste nog op hun hoede. Zo lang het niet verplicht is, draag ik er ook bewust geen, dan wordt er nog afstand van me gehouden.

3 likes

Volgende week zondag kan ik m’n oma zien! Het tehuis waar ze zit heeft speciale bezoekruimten gemaakt met plexiglas er tussen, heb vanochtend een afspraak gemaakt voor mij en m’n broertje. Op moederdag gaan we ook even (op afstand in de tuin) bij m’n ouders langs, en m’n oma zit daar vlakbij in een verpleeginstelling, dus dan gaan we ook bij haar langs. Zo fijn dat het weer kan! Heb haar dan ruim 2 maanden niet gezien.

35 likes

Wow dat klinkt wel als heel veel werk voor iets niet-noodzakelijks als een knipbeurt :o

Dat sowieso maar ja voor de kappers wordt het op den duur financieel wel noodzakelijk natuurlijk. Niet dat ik er gebruik van ga maken hoor. Kom wel weer over een jaar kijken of zo. Alleen voor kappers die het zo kunnen en willen doen wel fijn als het zou mogen.

Ja maar heul belangrijk! (Wat een droeftoeters doe het dan lekker selluf)