Ja ik ben het er ook niet helemaal mee eens, ik denk ook niet dat ik dan nog bij m’n ouders langs zou durven bijvoorbeeld.
Ik ga zo de livestream van de begrafenis van mijn neef kijken (overleden aan Corona) en dat vind ik toch wel een beetje bizar en ongemakkelijk. Zit ik daar met mijn koffie en joggingbroek. Terwijl niemand mij ziet.
Ik ga toch maar even iets nets aantrekken denk ik.
Nou de veiligheidsregios hebben al ingegrepen…
Maar deze grafiek gaat niet over besmettingen of besmettelijkheid. Wie weet hoeveel mensen het hebben gehad zonder dat ze het überhaupt wisten.
Gecondoleerd en sterkte straks. Lijkt me zo surrealistisch om dit op de bank te moeten meemaken. Gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.
Ik heb eigenlijk best veel ouderen in mijn omgeving die dat zelf opperen. Hoe vaak ik al wel niet heb gehoord: ‘Voor mij hoef je niet binnen te blijven.’
Ik vind het nogal een moeilijke kwestie want het is van onze generatie natuurlijk een beetje ‘makkelijk gezegd’ maar soms lijkt het me de enige langetermijnoptie dat ouderen binnenblijven en jongeren niet. Ook voor de ouderen zelf en de pensioenen lijkt het me van belang dat de economie enigszins draait.
Ik vind mezelf overigens niet heel sympathiek nu dat ik dit zeg, maar goed.
Ik snap je punt en het is zeker ook geen waterdichte oplossing. Ik had wel het idee dat dit juist een van de opties is die door de experts wordt onderzocht en misschien wel op termijn zal worden toegepast. Het zal hopelijk niet klakkeloos worden gedaan omdat Schimmelpenninck het roept maar eventueel worden toegepast in de lijn van de versoepeling die nu al plaatsvindt. Al hoop ik dat het niet nodig is, want het is niet leuk/eerlijk.
Volgens mij is dit niet waar. De beslissingen over de aanpak van de crisis worden genomen in de ministeriele commissie crisisbeheersing, waar vertegenwoordigers inzitten van alle departementen die worden geraakt door de crisis. En in het het klopt dat er outbreak management team geen economen bijvoorbeeld zitten, maar dat is ook logisch want dat is puur gericht op het beheersen van de verspreiding van het virus. Dat OMT geeft advies (die ook zwaar weegt), maar de uiteindelijke beslissing (waar dus ook andere belangen in worden meegewogen, waaronder economische belangen) wordt niet door hen genomen. Maar iemand correct me if I’m wrong als ik het verkeerd heb begrepen.
Mijn werk gaat er vanuit dat bij de volgende persconferenties versoepelingen worden aangekondigd.
Het erge aan die Schimmelpik redenatie vind ik dat zijn enige manier om ervoor te zorgen dat de jeugd hier niet voor opdraait, is dat de jeugd weer verdergaat alsof er niks aan de hand is om zo de economie te stimuleren (met alle risico’s van dien). Alsof er niet nog andere alternatieven zijn waarin je niet kiest tussen veiligheid en economie, maar geld haalt waar geld zit.
Of de jeugd de klap gaat vangen is geen automatisch gevolg, maar ook een politieke keuze. Het is een politieke keuze om als het slecht gaat te bezuinigen op jongeren en kwetsbaren en de systemen die zij nodig hebben. Als Sander echt eens iets radicaals wil zeggen, moet hij er eens voor pleiten dat we eens gaan bezuinigen op luxe en het vermogen van groepen die al jaren van overheidsbeleid profiteren nu eens gaan gebruiken om uit de problemen te komen. Denk dat je als jonge persoon het echte verschil in de recessie die hoogstwaarschijnlijk hierna volgt niet maakt door zo snel mogelijk met risico voor je omgeving in de club te gaan staan, maar door volgend jaar in het stemhokje niet te kiezen voor de populistische kutpartijen die jouw belang toch nooit zullen behartigen.
Zoals? Dat we weer op vakantie mogen?
dat we met zijn alle op kantoor kunnen zitten.
Daar ging mijn werk de vorige persconferentie ook vanuit haha. Ze hadden zelfs al van alles gekocht (nja was toch nodig, maar ze hadden er spoed achter gezet).
Ik ga vanmiddag voor het eerst langs op mn (andere) werk sinds het begin vd maatregelen. Heb er zoveel zin in (ik ga normaal niet want mijn deel kan vanuit huis en ik moet als enige met het ov, maar ik heb nu de auto en wil wat dingen bespreken met collega’s en eindelijk mn nieuwe collega ontmoeten).
Het werk waar ik straks dus langs ga had gister voor het eerst weer kinderen buiten op bezoek (speeltuin) en al mn collega’s gaven aan dat het echt lastig was, afstand houden, kinderen deden dat uiteraard totaal niet naar de medewerkers toe dus was echt pittig.
Volgens mij zijn er maar twee logische scenario’s mogelijk of we zijn allemaal al in meer of mindere mate besmet of we zijn nog grotendeels onbesmet. Ik denk eigenlijk niet dat we veel grip kunnen hebben op de situatie. Er is zo weinig verschil in doden tussen landen met hele harde maatregelen en landen met weinig maatregelen. Mijn enige hoop is toch een vaccin.
Je hebt absoluut gelijk, maar ik heb daar echt een hard hoofd in. Hoe slechter de economie, hoe meer jongeren populistisch gaan stemmen denk ik helaas.
Denk ik helaas ook, heb er dan ook nul vertrouwen in dat we radicaal een andere kant op gaan, maar vind het zo jammer dat mensen met een podium nu doen alsof gewoon weer doorgaan, de enige manier is.
Mijn broertje zei: ik kan dan toch gewoon weer naar dr sportschool, ben 20 en dus dan geen risicogroep. Toen zei ik: ga je dan ook meteen het huis uit? Want mijn vader is wel bijna 70 en daar woont bij bij in.
Kijk, qua vrije tijd zou je dat soort keuzes kunnen maken als niet-vitaal-werkende/thuiswerkende op jezelf wonende 20’er. Maar wat als ze onder dit argument de Uni open gooien? Dan gaat de aanwezigheidsplicht wellicht weer gelden? En dan moet er echt per individu gekeken gaan worden: waar woon/werk je? Wat voor mensen zijn die? Hebben ze gezondheidsproblemen? Wat voor? Kan je dat aantonen? Etc etc … lijkt me heel moeilijk🥶
Ik denk ook niet dat je moet stoppen met proberen iets te doen maar als je ziet hoe de besmettingen niet stoppen in landen met een complete lockdown, denk ik dat je maar tot een bepaalde mate impact hebt. Je kunt de verspreiding niet hermetisch afsluiten. En natuurlijk zijn de getallen nu nog niet met elkaar te vergelijken maar ondanks verschillende aanpak komt het virus overal.
Ik begrijp ook niet waarom ze bij ons willen dat kantoor personeel zo snel mogelijk weer aan het werk gaan. Het excuus blijft dat de productie het niet kan en wij dus ook maar niet moeten doen. Om het zo eerlijk mogelijk te houden. Want productie kan niet thuis werken. Ja euh.
Ze willen dus meer mensen een risico laten lopen want dat is eerlijker? Wat.
Wat een non argument zeg. Maar een groot gedeelte bij jullie kan überhaupt niet werken dus hoe gaan ze het met die mensen doen? Ze ook naar kantoor laten komen en op een stoel laten zitten niksen?
Wij maken ons juist klaar voor waarschijnlijk nog maanden thuis werken van wat mijn manager vertelde. Word ook echt dood gestalkt met of ik de juiste ergonomische werkplek heb thuis, anders komen ze het nog brengen (en mijn antwoord is steevast: nee heb ik niet maar heb er ook geen ruimte voor. Ben benieuwd hoe mijn rug eraan toe is over maanden thuiswerken. Maar goed als dat je enige probleem is tegenwoordig heb je het best goed voor elkaar)