Coronavirus #4

Wat ik echt niet snap; ik hoor zo veel geluiden dat kappers weer open zouden moeten gaan. Ook werd daar gisteren weer iets over aan gevraagd aan Rutte. Iets in de trant van dat de kappers het lastig vinden dat ze niet open kunnen want ze hebben een pakket aan maatregelen bedacht om het zo veilig mogelijk te maken. Maar anderhalve meter afstand in een kapper kán toch gewoon niet? De kapper moet altijd dichtbij je komen, los van het feit dat hij dan handschoenen aan zal doen. Ik snap dat ze het heel graag willen hoor, maar die verontwaardiging waarom het niet zou kunnen snap ik gewoon echt niet?

Ik denk dat het niet zozeer verontwaardiging is maar vooral angst. Als ze na de 20e nog steeds niet open mogen zijn ze al twee maanden dicht. Zonder omzet en alle vaste lasten lopen gewoon door. Het steunpakket is gewoonweg bij lange na niet toereikend. Ik snap het kabinet dat kappersbezoeken ed natuurlijk niet noodzakelijk zijn maar ik begrijp ook de angst van die ondernemers om failliet te gaan.

7 likes

Ik snap de angst wel, het is echt super erg voor ze ook, maar ik snap niet hoe ze dit dan voor zich zien? Want de maatregelen zoals die overal verder gehandhaafd moeten worden (zoals dus vooral 1,5 meter afstand), kan kan toch gewoon niet?

Ja ik vind het ook echt belachelijk. Maar dat was het antwoord van een van de bazen.
Ja en die mensen die sowieso niet kunnen werken zitten denk ik betaald thuis of zo. Maar dat is weer andere divisie natuurlijk.

Let je wel goed op je rug. Iedere 45 min even opstaan en rondjes lopen. Is goede afwisseling voor thuis.

2 likes

Ik vind het raar dat de cosmetische klinieken weer open zijn. Botox spuiten gaat ook niet met 1,5 meter afstand en lijkt me allerminst noodzakelijk. Maar blijkbaar mag het als ‘medische ingreep’ wordt gezien, maar ik vind het belachelijk. Vooral als je bedenkt dat de huisartsen niet iedereen kunnen zien en in de ggz ook zoveel mogelijk digitaal moet en mensen daar echt onder lijden.

4 likes

Ik vind het onzin dat ze open zijn (maar dat vind ik eigenlijk buiten corona-tijden ook), maar een cosmetische kliniek is wel al helemaal ingericht op steriel en besmettingsloos werken, ze hebben al handschoenen en mondkapjes en handdesinfectie etc, dat heeft een kapper allemaal niet, dat scheelt wel.

3 likes

Shit opa van mijn vriend heeft corona. Gaat met het uur slechter. :sob:

Sterkte! Wat kut :frowning:

1 like

Bij het nos journaal of een vandaag of zo een paar dagen terug zag ik echt een heel creatieve oplossing en toen dacht ik dan kan het misschien wel. Ze hadden zo’n heel plastic constructie met van die schermen en de achterkant was dan een soort flexibel plastic dan had ze zo’n pak en handschoenen en het enige wat ze dus uitstak was haar armen aan de achterkant maar die zaten dus in zo’n pak en de klant zat dan in dat “hok”. Ze maakte daarna alles scharen, kammen etc. schoon met alcohol.

Behalve dat het waarschijnlijk te veel druk voor de zorg is op de beschermingsmiddelen dacht ik wel. Dit zou opzich wel kunnen werken.

Dat is een beetje zoals met de 20wkn echo! Daar was bij mij ook een heel soort hardplaatic ding om die behandeltafel gebouwd en dan 1 gleuf waar haar hand door heen ging met echo apparaat. En dan nog handschoentjes enz…

1 like

Nee, ze kunnen gewoon niet anderhalf meter afstand houden inderdaad. Ik ben dan ook heel benieuwd wat de overheid hiermee gaat doen. Er komt steeds meer druk op de economie en bijv. een jaar alles dichthouden is vrijwel een faillissement voor een hele sector.

Zo he dat gaat ook wel ver. Kun je geen klacht indienen ofzo?

Pffff😅

Zat vandaag een beetje na te denken over de situatie met kappers en ergens denk ik dat het misschien wel fijn is dat ze nog niet open mogen. Er zijn er natuurlijk superveel die wel heel graag willen, maar kan me ook voorstellen dat er kappers zijn die liever nog even wachten en zich er niet fijn bij voelen. En dat ze dan dalijk tegen hun zin in opengaan omdat ‘iedereen het doet’ en ze het anders financieel niet redden. Niet open mogen lijkt me vervelend, maar je verplicht voelen om open te gaan lijkt me ook heel naar.

@Bourbon heel veel sterkte!

1 like

:pensive: Ahhh sterkte

@Slaapmuts Ben jij zonder al te veel problemen op de crematie geraakt?

1 like

Dankje! Geen idee eigenlijk, maar het viel op zich best mee. Denk een uurtje of 7-8? Heb het over een maandje gespreid, dus het voelde niet echt als lang.

Nee nog niet helaas, ik wil hem in een mooie lijst doen, maar moet dus even afwachten totdat we weer kunnen winkelen om een geschikte te zoeken.

1 like

Wat is het beste om tijdens het eten met een mondmasker te doen dat je moet hergebruiken?

Ik vrees dat we binnenkort min of meer verplicht zullen worden van er op het werk te dragen, maar we krijgen maar 1 per dag. Wat dus betekent dat we ook minimum 2 eetpauzes en nog wel meer drinkmomenten moeten “overbruggen”. De meesten trekken dan hun mondmasker onder hun kin, maar is dat ook een goed idee? Anderen laten hun mondmasker op tafel slingeren. En nog anderen strijken hem uitgebreid met hun handen aan alle kanten plat :roll_eyes:.

Misschien kun je zo’n sticker haakje van de action op jouw kluisje doen? En dan daaraan hangen maar eigenlijk zou je hem gewoon moeten kunnen wegdoen. Niet fijn dat je werkgever maar 1 aanbiedt per dag, dat zou ik ook adresseren.

1 like

in een tupperware bakje doen, zonder dat je het masker aanraakt, alleen de elastiekjes. En die doe je dan om de achterkant van t bakje heen en dan deksel erop. (Heb het een arts zien doen en het leek me logisch en veilig, maar weet het niet 100% zeker)

6 likes