Coronavirus #4

Ik vind het zo chill dat ik nu legitiem iemand boos aan kan kijken die te dichtbij komt :angry: En dat ze in de meeste gevallen sorry zeggen en achteruit gaan. Wegwezen, kom niet in me aura bitch

15 likes

Een week voor 20 mei in principe.

Huh, verschilt dat nog per regio / gemeente? Ouders van een vriendin hebben een hotel en daar mag het restaurant nog niet open, alleen afhaal of eten op de kamer.

Rutte zei gisteren in het beantwoorden vd persvragen dat ze geen ondergrens aanhouden, dus dat het niet zo is dat bij bv 700 mensen op de IC ze versoepelen.
Maargoed then again is NL ook wel king in niet transparant zijn.
Dus ik denk dat we tot 13 mei niks horen, en dan weer tot 13 juni enzovoorts enzovoorts.

1 like

Ik zie Rutte echt zo zeggen als die hiermee geconfronteerd wordt dat die er niks vanaf weet :’). Ben wel benieuwd zou fijn zijn als we daar snel komen :slight_smile: (sowieso haha)

Maar al zouden ze die grens aanhouden dan zullen ze lijkt mij wel kijken dat het ook wel even onder de 700 blijft.

3 likes

Ik vind Frankrijk daar nu wel goed in. Donderdag hebben alle departementen een code gekregen (rood-oranje-groen). Op basis van 3 criteria (aantal bevestigde gevallen, capaciteit van de ziekenhuizen en hoe goed ze voorbereid zijn op de déconfinement (volgens mij zijn dat testen en mondmaskers e.d.)). Iedere dag wordt een geüpdatete versie gegeven. En op 7 mei is dan de definitieve versie (enkel rood en groen). De departementen die dan groen zijn, krijgen een grotere déconfinement. De rode een beperkte déconfinement. Dat duurt dan 3 weken en daarna wordt een nieuwe fase ingegaan. Goeie communicatie vind ik.

6 likes

Hier hetzelfde probleem in de supermarkt. Merk dat ik er per keer meer tegenop zie op te gaan. Wat jij zegt, echt van te voren bedenken hoe druk het gaat zijn. Ben zelfs al een keer omgekeerd toen de hele parkeerplaats vol stond. Bij mijn supermarkt is het vooral een probleem dat stelletjes met 2 karren naar binnen gaan, vervolgens minutenlang een discussie voeren of ze nu wel of geen paprika ribbelchips moeten meenemen en dat als je daar dan (netjes op afstand) op wacht mensen je al zuchtend inhalen.

Ik ben echt heel bang voor een tweede piek. Het lijkt voor mensen steeds moeilijker om zich aan de regels te houden. En als ik er iets van zeg dan is het “waar maak je je druk om?”. Nou, ik maak me druk omdat achter de (dalende) cijfers die wij zien mensen zitten. Die hun nabestaanden met heel veel verdriet achterlaten.

3 likes

Dit klopt, maar het is de R0 moet geruime tijd onder 1 zijn. Als we op de 0 moeten wachten worden de maatregelen nooit versoepeld.

3 likes

12 mei

Klinkt logisch! Maar in Nederland zullen de maatregelen wel voor het hele land blijven gelden tot er verbetering is, en niet per regio worden bekeken neem ik aan? Of denken jullie dat er de mogelijkheid is dat bv. de noordelijke provincies eerder maatregelen zullen versoepelen dan Limburg en Brabant?

Ik ging vanmiddag naar de winkel en het was niet normaal druk. Ook van die mensen die met zn 2en gaan en dan met zon zelf scan ding rond lopen omdat dat zogenaamd sneller gaat. Maar uiteindelijk houden ze iedereen op.
En vrij weinig mensen hielden zich aan de afstand. Pas toen ik bij de kassa stond had het personeel zoiets van oh misschien moeten we weer iemand bij de deur zetten om mensen tegen te houden.

Ik heb hier al een tijd niet meegelezen, dus sorry als het al besproken is… maar ik merk in mijn omgeving dat ik er meer en meer problemen mee heb als mensen zich niet aan de regels houden. Vrienden die weekendjes weggaan in NL bijvoorbeeld. En dat het ook voor steeds meer conflict zorgt. Wil ze zo graag zeggen dat ik het niet vind kunnen, maar ben met vrienden vrij conflictvermijdend. Zo moeilijk :pensive:

1 like

Ik vind het zelf ook wel jammer dat ik in mijn eentje boodschappen moet doen. Met mijn vriend samen ging het een stuk sneller en hij kon altijd nog suggesties doen voor dingen die ik was vergeten. En die zware boodschappentassen dragen. Maar no way dat we nu samen boodschappen gaan doen. Iedereen die dat nu wel doet krijgt van mij een dodelijke blik :slight_smile:

3 likes

In mijn supermarkt ook echt druk. Alsof er geen maatregelen meer zijn. Zo zonde dit…

Voor de Bijenkorf in Rotterdam stond ook een hele rij vanmiddag :sweat_smile:

Mijn oma van 83 gaat met haar vriend van 78 vandaag op bezoek bij zijn zus van 82 en haar man van 86. Want daar (Anna Polowna) is alles oke :woman_shrugging:t2: Ohja en ze blijven er ook slapen want het is wel ver rijden vanuit zuid-brabant…

Echt ik snap wel dat ze behoefte hebben aan mensen zien, maar dit is wel een beetje het andere uiterste van dom he😑

Waar lees je dit? (Zou me niks verbazen😅)

Fietste toevallig langs het centrum vandaag, leek bijna alsof het normale leven weer was opgepakt.

Haha, ik moest perse een taart hebben vandaag (totaal geen noodzaak uiteraard) en had bij de Bijenkorf geparkeerd. Ben er doorheen gewandeld naar buiten, maar toen ik terug kwam stonden echt meer dan 100 personen te wachten voor de ingang. Het verbaasde mij enorm.