Coronavirus #4

Ja, dat is wel een goed idee. Ik kan alleen m’n handen niet echt wassen tussen kluisje en refter (dat is niet zo handig door hoe het hier geregeld is). Of ja, om echt correct te werken (in zoverre je correct kan werken met maskers die je moet hergebruiken :grimacing:) zou je volgens mij bij elke pauze je handen moeten wassen voor je het masker afzet, daarna je handen wassen voor het eten, je handen na het eten opnieuw wassen voor je het masker opzet en daarna een laatste keer je handen wassen. Overal worden bij ons de instructies getoond, met filmpjes in de refter e.d. Maar wat je dan bij de pauzes moet doen, wordt niet gezegd. Ik heb al gedacht om 'm op m’n bureau te laten op een wegwerpdoek, die ik daarna weggooi, om daarna m’n bureau te ontsmetten. Maar velen van m’n collega’s hebben niet eens een vaste bureau.

@anon44347600 Super, goed idee, dat ga ik voorzien!

1 like

Och, Penny, je zou eens moeten zien hoe de meeste mensen hier hun mondmasker dragen. Dan is 1 per dag nog “het minst gevaarlijke”, vrees ik :worried:. Ik ben echt absoluut tegen een gebod, juist omdat ik al die mensen zo dom zie doen ermee. 't Hangt hier al vol instructies. Momenteel dragen enkel zij die echt willen, een mondmasker, maar daar komen ze te pas en te onpas aan, helft van de tijd hangt het onder hun kin, of is hun neus vrij. Of 't ligt ergens te slingeren, om daarna weer op te zetten. Of ze zetten hem af als ze met iemand praten. Of hij zakt af en ze zijn continu bezig met hem omhoog te heisen. Of ze vinden dat ze dan hun handen minder hoeven te wassen of geen afstand moeten houden. Op die manier kan je er 100 geven op een dag, als ze toch absoluut niet correct gedragen worden… En dit zijn dan momenteel enkel nog de mensen die er echt 1 willen dragen, laat staan wat er gebeurt als ook mensen die er geen zin in hebben, 1 moeten dragen :roll_eyes:.

Daarenboven is de nieuwe instructie nu, dat we hem dus niet continu moeten dragen, maar wel op momenten en werkplekken waar we geen anderhalve meter afstand hebben. Wat dus sowieso al zal leiden tot heel vaak op en af zetten. Ik zal het sowieso wel ter sprake brengen, maar ik vrees dat we er niet meer zullen krijgen, vanwege tekorten en geen medisch beroep.

2 likes

Heb je ergens een klein flesje handalcohol ? Dan zou je dat nog kunnen gebruiken om je handen te ontsmetten voor en na het afhalen van je mondmasker. En de tip van in een Tupperware lijkt mij onder de omstandigheden wel het beste.

1 like

Ja, handgel heb ik, al was ik liever gewoon m’n handen. Maar met de tip van het bakje lukt dat wel, ik voel me comfortabel om dat wel op m’n bureau te laten liggen en ik zit vlakbij de wasbakken.

Dit is zo herkenbaar! Hier moet het nu in winkels en OV (al zag ik nog steeds relatief veel mensen zonder in de supermarkt), maar mensen denken dat met zo’n ding de 1,5m regel ineens niet meer geldt :roll_eyes:

Nee, daarom. Ik ben tegen die hele mondmaskers, puur omdat mensen dan denken dat ze weer onoverwinnelijk zijn en kunnen doen wat ze willen :roll_eyes:. Zonder zijn de mensen ten minste nog op hun hoede. Zo lang het niet verplicht is, draag ik er ook bewust geen, dan wordt er nog afstand van me gehouden.

3 likes

Volgende week zondag kan ik m’n oma zien! Het tehuis waar ze zit heeft speciale bezoekruimten gemaakt met plexiglas er tussen, heb vanochtend een afspraak gemaakt voor mij en m’n broertje. Op moederdag gaan we ook even (op afstand in de tuin) bij m’n ouders langs, en m’n oma zit daar vlakbij in een verpleeginstelling, dus dan gaan we ook bij haar langs. Zo fijn dat het weer kan! Heb haar dan ruim 2 maanden niet gezien.

35 likes

Wow dat klinkt wel als heel veel werk voor iets niet-noodzakelijks als een knipbeurt :o

Dat sowieso maar ja voor de kappers wordt het op den duur financieel wel noodzakelijk natuurlijk. Niet dat ik er gebruik van ga maken hoor. Kom wel weer over een jaar kijken of zo. Alleen voor kappers die het zo kunnen en willen doen wel fijn als het zou mogen.

Ja maar heul belangrijk! (Wat een droeftoeters doe het dan lekker selluf)

https://rtvn.gr/wnL8 Laurens Meijer wil op 1 juni de 3 gezusters weer openen in Groningen. Hoe gaat hij die 1,5 meter afstand houden dan doen?

1 like

Niet alleen de drie… Ook 50 andere zaken! Lijkt alsof sikkom een interview met hem had: https://www.sikkom.nl/kroegbaas-drie-gezusters-en-50-andere-kroegen-in-nederland-we-gaan-uiterlijk-1-juni-open/

Hoe ziet u het voor zich, die 1,5 meter afstand in een kroeg?

,Dat werkt niet. Ga maar eens naar een toilet in een kroeg. Dan moet je eerst het gangpad verbreden. Het is niet bewezen dat het werkt en ik vind het maar onzin. Het is een utopie. Hoe zie je het voor je in een vliegtuig of in het openbaar vervoer? Of hoe moet dat bij de bakker of slager waar zeven man achter de balie staan te werken op 10 vierkante meter?

Hebben we meteen een nieuwe inkomstenbron voor al die Coronafondsen. Gewoon een avondje turfen bij die 51 zaken en bam, geld in het laatje…

Ik vond de drie altijd al een kuttent, maar nu ik die onsympthieke baas gezien heb zal ik er al helemaal nooit meer heen gaan.

3 likes

Wat als het aantal coronabesmettingen dan weer oploopt en de ic’s vol liggen? Dat wilt u toch niet op uw geweten hebben?

• Ik denk dat een hoop mensen prima hun gezond verstand kunnen gebruiken om te beslissen of ze naar een horecagelegenheid gaan of niet.

Nee dus. En ook:

Maar wat als er dan straks veel meer mensen doodgaan door het coronavirus?

• We moeten ons realiseren dat er altijd een of ander virus zal zijn. Of het erger is dan de griep, moeten we maar bekijken.

Wat erg dit zeg. Kan me niet voorstellen dat dat goed kan gaan.

In welk land woon je ergens?

Zou me niks verbazen als die man zelf daar dan niet werkt/risico loopt, maar gewoon lekker in zijn kantoor zit.

1 like

Duitsland

Oh oké, wist niet dat het daar ook in de winkels verplicht was.

Ja, sinds eergisteren in heel Duitsland (voor zover ik kan vinden).