Coronavirus #4

Wauw. Wauw. Gewoon wauw.

Ik vind boodschappen doen nog steeds zo kut. Ik ben zo bezig met afstand houden en niet te veel dingen aanraken dat ik me helemaal onrustig voel en chaotisch word. Waardoor ik als een kip zonder kop door de winkel loop. Ook soms drukke paden ontwijk of omloop. Maar vervolgens weer terug moet omdat ik toch iets nodig heb uit dat pad.

Maak nu wel elke keer een lijstje maar krijg er gewoon hoofdpijn van

11 likes

Bij jinek zat van de week ook een kerel (politiek commentator van telegraaf geloof ik) die ook iets zei in de trant van: de economie moet niet lijden onder dat mensen in het ziekenhuis belanden/dood gaan.

Ik krijg helemaal jeuk van dit soort mensen

Edit: niet het filmpje waar hij dit exact zegt maar dit is m en ik vind hem irritant

Klopt het dat dit filmpje een screenshot is, ik zit al 20x op play te drukken hahaha

Maar ja inderdaad, als we allemaal naar de tyfus gaan heb je helemaal niks aan de economie dus ik snap niet hoe die mensen dit voor zich zien.

1 like

Ik luister het gesprek met Rutte op de NOS, en ook hij mist de terrasjes #weallinthistogether

7 likes

Oh nee wat vreselijk zeg… Heel veel sterkte :kissing_heart:

1 like

Ongelofelijk zeg. Wat triest. Veel sterkte!

1 like

Heel veel sterkte :heart:

1 like

Ja, ik ergerde me ook dood aan deze man. Hij of een andere gast die er zaten, zeiden ook van misschien moeten we maar er aan wennen dat er elke week rond de 100 mensen doodgaan aan corona, als dat de economie draaiende houd.

Echt, gaat het wel goed met deze mensen? Dat is iemands familie waar je het over hebt, het zijn levende mensen, het zijn geen dominostenen die je omver duwt.

7 likes

Ja dit!! Mijn nekharen gingen er recht van overeind staan. Ik snap dat het echt verschrikkelijk is als je faillet gaat etc. maar we zitten in een crisis. Het is niet alsof we voor onze lol de economie plat leggen?? Die mannen waren ook heeel hard op de maatregelen terwijl die econoom aan tafel heel reeel was. Je zou denken dat zij er meer verstand van heeft dan een stel journalisten.

1 like

Haha jij lijkt niet helemaal goed te gaan: https://mobile.twitter.com/Jinek_RTL/status/1255593632742232066?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1255593632742232066&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.gids.tv%2Fvideo%2F205374%2Fjinek-gemist-wouter-de-winther-teleurgesteld-in-persconferentie-van-minister-rutte

Klopt! Bij niveau 3 en 4 is het een gift als je binnen 10jaar je diploma haalt. Bij entree en niveau 2 is het altijd een gift, ook als je van school gaat zonder diploma.

wtf mijn schoonouders gaan zondag uiteten? in een sterren restaurant?

blijkbaar als je ergens in een hotel slaapt kun je dineren in dat restaurant. ik vind het echt te debiel voor woorden. de rest is niet voor niets dicht maar neee omdat het bij een hotel hoort mag en kan het ineens wel.

3 likes

Nee de restaurants van sommige hotels gaan langzaam weer open.

Nee, als je in een hotel slaap mag je mij het hotel eten.

Ja ik vind dat zo raar en oneerlijk naar horeca toe. Roomservice oké, maar kan er echt niet bij dat ze dit verbieden? Want je mag volgens mij ook geen losse reservering maken. Echt heel raar.

1 like

En hoe wil hij dan aan 100 per week komen zonder maatregelen? We zitten nu op 100 per dág, met maatregelen.

1 like

Ik vind het ook heel apart. Ze doen alles op 1.5 meter. Maar dan nog.

1 like

Dit aantal patiënten is enorm klein dus ik zou hier geen harde conclusies uit trekken. daarnaast is wel al bewezen dat mensen die een covid infectie stollingsstoornissen hebben zijn en vaak ook longembolien hebben. Ik zou het dus niet aandurven deze groep vitamine K te geven (lang medisch verhaal maar vitamine K zorgt er kort gezegd voor dat je bloed sneller stolt, en als iemand een longembolie heeft wil je het tegenovergestelde).
Mijn gevoel zegt dat deze studie vrij in het begin van de pandemie hier is uitgevoerd. Dit soort studies met allerlei kleine variabelen gaan nu als paddestoelen uit de grond schieten en gaan allemaal individueel net niks toevoegen. Het is straks zaak om naar het grote plaatje te kijken.

7 likes

Dat kan ik me echt goed voorstellen. Ik verheug me enorm aan het einde van het onderwijs op afstand geven. Ik mis het zo ontzettend om voor de klas te staan.

1 like