Coronavirus

Goed om te zien dat Brabant veel doet tegen het virus en de zorg op 1 zet. Ook dat ze proberen te regelen dat kinderen op scholen wel opgevangen kunnen worden zelfs als er geen les is zodat ouders die bijvoorbeeld in de zorg werken en zo hard nodig zijn toch gewoon naar hun werk kunnen gaan in plaats van bij de kinderen thuis moeten blijven.

2 likes

Absoluut mee eens. We weten heel veel niet, en dat is ok.

Toen ik ooit een simulatie had over het uitbreken van een pandemie (was toen mexicaanse griep dreigde) kwam ik er al achter dat het zooo lastig is om keuzes te maken en dat er zo veel is waar wel over nagedacht is, maar wat niet gecommuniceerd wordt. Ik leerde toen dat ze voorbereid zijn op nog veel grotere pleuris dan nu. Voor elke fase in de pandemie is al een protocol. Zelfs de plaatsen voor eventuele massagraven zijn al toegewezen. Ik denk dat we met zn allen onderschatten wat voor een enorme gevolgen elke beslissing, elke restrictie van het RIVM heeft. En het is goed dat we dat allemaal niet zien. Maar laten we in godsnaam vertrouwen op de mensen die wel weten waar ze mee bezig zijn.

58 likes

Gewoon even afwachten wat de berichtgeving zegt en bij twijfel niet gaan.

1 like

Hier in het dorp is nog niks aan de hand of te merken! Behalve dat de paracetamol en handgel storm loopt. Alleen in Deurne is 1 besmetting en daarna pas in Helmond of Weert. Maar als je het niet vertrouwt of familie hebt die verkouden is lekker thuis blijven toch.

2 likes

Wie/wat is Roamler überhaupt? Ik heb daar nog nooit van gehoord.

Huh oke? En Roamler vraagt een besmetting te melden bij hen, of is dit het advies van het RIVM om het bij Roamler te melden?

Nee.

1 like

Zou je deze willen weghalen, ik schrik hier echt van…

1 like

Wat was dit?

Nouja, het was meer om te illustreren dat het RIVM echt over heel wat scenario’s na heeft gedacht, zelfs als het zo ver zo komen. Wat ik echt niet verwacht, het is geen ebola. Denk niet dat een willekeurige leek zo diep in de zaken is gedoken. Ik vind dat in zekere zin zelfs wel geruststellend dat ze met elk mogelijk scenario rekening houden.

1 like

Nou alles in 013 zal dit weekend ook wel afgelast worden. Maar nog geen officieel statement. 3000 man voor papa roach :sweat_smile:

1 like

Mag hopen dat een willekeurige leek inderdaad niet heeft bedacht waar er massagraven geplaatst moeten worden. Lijkt me wat zorgwekkend.

Maar ben blij dat deskundigen dat wel hebben gedaan.

5 likes

Ik snap niet zo goed waarom je dan twijfelt. Je ouders wonen in Brabant, en aan hun is het advies om zo min mogelijk contact te hebben met mensen. Dan moet je ze dus ook niet opzoeken lijkt me.

3 likes

Een klant van vandaag hoestte eerst even lekker in zijn hand om daarna met diezelfde hand mij documenten te overhandigen. Doe dat eens niet!
Dit is normaal al een grote irritatie en nu al helemaal. Ben best zoekende naar een manier om daarmee om te gaan. Wil er eigenlijk gewoon wat van zeggen (en het liefst nog die spullen niet aanpakken)

De mail vanuit de Universiteit vanmorgen zegt dat zolang je niet voldoet aan de richtlijnen van RIVM dat er verwacht wordt dat je komt om de continuïteit van het onderwijs te behouden

Inmiddels is 't bij ons op 't werk weer dat je ook koorts moet hebben wil je thuisblijven, denk dat ze hebben ingezien dat 't vorige advies niet haalbaar is

Ja die had ik ook gehad, maar omdat iedereen in mn omgeving vind dat ik thuis moet blijven ging ik twijfelen. Maar denk dat ik inderdaad maar gewoon naar school ga morgen.

Het druist zo in tegen alles wat je geleerd hebt in je leven, “stel je niet aan”, “gewoon doorbikkelen” maar denk dat het goed is dat toch steeds meer mensen het serieus nemen

8 likes

Het komt wel dichterbij nu. Ik woon in het zuiden en werk in de zorg. Hier in het dorp is zijn al twee gevallen bekend.
Vandaag kreeg ik bericht op het werk. Dat wanneer je in contact bent geweest met een bewezen corona-patiënt dat je gewoon moet komen werken als je geen klachten hebt. Bij klachten meteen ziekmelden.
Tenzij het een familie lid betreft dan ook weer ziekmelden

Vind het behoorlijk ingewikkeld maar Mark Rutte vind het ook lastig :wink:

Nu moet ik denken aan dat ziekenhuis waar verpleegsters geen klachten hadden maar tijdens een steekproef wel het virus bleken te hebben.

Ik maak me er voor mezelf niet zo druk om maar ben wel bang om andere mensen te besmetten. Of hoe het gaat als er meer gevallen komen.

1 like

Ik heb sinds gisteren keelpijn en moet nu zoveel mogelijk in mijn kamer blijven van mijn ouders, onder het nom van:“je weet maar nooit wat het is” :joy:

9 likes