Coronavirus

ik kreeg dus ook kortsluiting van al die mensen die water en wc-papier aan het inslaan waren, dus ik kocht twee quiche lorraine en een zak walnoten.

53 likes

Wel gek dat het per stad/dorp zo verschilt. Bij ons was alles er gewoon nog en zag ook geen gekkies die mega veel kochten.

1 like

@Krabsalade Precies. Ik denk dat het bezoeken van een risico gebied of contact met een bewezen besmet persoon geen twijfel zou moeten zijn.

Maar nogmaals. Sorry voor de verwarring… protocollen voor hulpverleners zijn anders dan waar iedereen het nu hier over heeft. De maatregelen die nu zijn getroffen door het kabinet zijn breder dan de criteria voor Corona verdenking voor hulpverleners.

2 likes

Mijn werkgever geeft net aan dat uit de persconferentie niet duidelijk wordt of attractieparken en dierentuinen ook dicht moeten, dus tot we dat horen blijven we open.

Ik denk dat je kunt aannemen dat dat wel duidelijk is want ook daar komen meer dan 100 mensen bijeen, lijkt me?

1 like

Inderdaad, veel meer.
Ik denk, afgaande op het debat, dat er morgen nog wel weer extra maatregelen aangekondigd worden.

Word echt steeds panischer door alle nieuwsberichten. Ga ook steeds meer afvragen of mijn lichte klachten misschien toch corona is. Al denk ik dat er ook spanningsklachten meespelen.

Van het weekend had ik een uitje met vriendinnen staan. Ik vind dat we deze moeten verplaatsen. Komen ook allemaal uit Brabant, maar de meeste vinden het niet nodig. Er werken mensen in de zorg of met kinderen. Snap dat echt niet, hierdoor gaat het dus mis.

Verder ben ik benieuwd wat mijn werkgever gaat doen. Werk in de jeugdhulp, ambulant.
Deze week mocht ik eerst niet komen vanwege mijn lichte klachten (af en toe loopneus en schrale keel) en komend uit Brabant. Vanaf gisteren mochten alle mensen uit Brabant niet meer komen.
Vraag mij af hoe we dit draaiende gaan houden. Had nu al een crisis die gelukkig een collega kon doen maar het is beperkt.

1 like

Als je corona hebt gehad he, kun je het dan nog een keer krijgen of heb je dan antistoffen aangemaakt?

Daar is vooralsnog weinig over bekend geloof ik

helemaal afgelast nu

Las net in een artikel dat een reisleidster in China het nu voor de tweede keer heeft.

Edit: Japan dus.

1 like

Holy fuck.

Bij de persconferentie vond ik de argumentatie van Rutte om de scholen open te houden goed begrijpbaar en heel schappelijk. Nu zie ik bij DWDD leraren piepen dat de school geen opvang is, maar dat is het toch ook niet als de lessen gewoon doorgaan?

Hierdoor denk ik wel van sjee gaan ze weer… wat vinden jullie van deze discussie?

6 likes

Daar zit vooralsnog geen limiet op. Is een bestaande regeling dus dat kan ook niet zo makkelijk.

Shit:(. Dan gaat het toch nooit weer ophouden?:frowning:

Wat ik van collega’s in Brabant hoor is dat de klassen daar wel half leeg zijn, omdat veel kinderen worden thuisgehouden. Ze mogen daarom ook geen toetsen afnemen en je weet dat je alles dat je nu behandelt sowieso nog eens moet gaan doen, dus het wordt wel langzaam meer opvang

1 like

Hoeveel mensen ken je die Corona hebben?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5 of meer

0 stemmers

1 like

Sorry, maar ik vind dit ook weer paniekzaaien. Er kan zoveel aan de hand zijn. Wie zegt dat de eerste test een goede was? Is ze dubbel getest? Het is maar 1 iemand.

18 likes

Zodat ik lekker kan schijten

Ik ben het met je eens hoor ik reageer alleen op de vraag die gesteld werd.

Voorzover ik weet is de regeling voor bedrijven die direct gevolgen merken als in levering of productie uit China of andere landen in lock down?