Coronavirus

Nee het is OF. Behalve voor zorgpersoneel dan is het EN.

1 like

Haha in mijn leven gaat er ook niet veel veranderen behalve dat ik gewoon naar m’n werk moet.

Haha lekker dan. Daar verstopt je riool van😅

3 likes

Dit gaat niet over koorts. Dit gaat over verhoging tot 38 graden.

Nee, het is of of of, voor iedereen, ook voor kinderen. Ook neusverkoudheid.

Ik was in de jumbo en het was hier wel een beetje bizar: letterlijk iedereen kocht wc papier (bijna op), diepvriesgroenten zo goed als op, pastavakken waren leeg haha (behalve volkoren). Ik kreeg ook fomo dus heb ook wel een paar extra dingetjes gekocht, maar niet te gek wat extra afbakstokbrood, soep en chips :woman_shrugging:

Mensen stonden met karrenvol tomatenpuree en sperziebonen in blik :joy:

2 likes

Ik ‘hoop’ het eigenlijk. Ik was in het begin ook de impact ervan neig aan het onderschatten, maar nu denk ik alleen maar van, komaan. Ga voor een uniforme, strenge opvolging en vergeet even de economie en ga volop voor het ondersteunen van ons zorgsysteem/zorgpersoneel nu.

3 likes

Ik denk dat ze na het weekend de scholen alsnog wel dicht gaan gooien.

6 likes

De sp stelt echt hele goede vragen vind ik.

1 like

Ze zeggen hier dus dat als je alleen hoest bijvoorbeeld je ook al thuis moet blijven.

Dat vraag ik me ook af!!! Kijk ik wil ook liever niet zonder pleepapier maar ik kan me ergere dingen bedenken dan wcpapier dat op is

3 likes

Ja inderdaad! Ik vind dat Wilders ook veel goede punten heeft trouwens.

Ik werk in de ambulance zorg. Zojuist landelijk protocol binnen gehad gebaseerd op het rivm. Wij werken met EN. Zo niet dan ben je voor ons niet verdacht.

Quote:

Casusdefinitie verdacht geval

Een persoon met:

• koorts* (ten minste 38 graden Celsius) én ten minste één van de volgende respiratoire verschijnselen: hoesten, kortademigheid .

• Of koortsig gevoel bij ouderen, aangezien zij niet altijd koorts ontwikkelen. Ook een immuungecompromitteerde patiënt met luchtwegklachten, die aan de epidemiologische criteria voldoet, kan laagdrempelig getest worden op SARS-CoV-2.

Bron:
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19

1 like

Ja maar bij die persconferentie riepen ze op om ook met alleen verkoudheidsklachten thuis te blijven en in de zorg was het met EN.

De tering. Ik merk bij mezelf dat ik er in het begin best lichtzinnig over dacht maar begin nu wel een beetje angstig te worden en raak mentaal best wel overprikkeld van alle berichtgeving.

10 likes

Ja dat heb ik ook! Zit ook continu dit forum en de nieuwsapps te checken enzo.

2 likes

Ah daar zit de verwarring dan

1 like

Ik moet morgen ook thuisblijven. Zit in het ‘Corona crisisteam’ op mijn werk en ben wel blij hoe serieus het opgepakt wordt.

1 like

Dus contact met een bewezen coronapatient of komend uit een verdacht land is niet meer een criterium?

1 like

Dit vind ik echt zo bizar en onwerkelijk. In pricipe escaleren alle andere ziektes hierdoor ook. Wordt er echt een beetje naar van.

1 like