wc europe?
Voor alle bedrijven die verminderde bedrijvigheid ervaren als direct gevolg van corona, niet enkel levering of productie. Maar er zit dus geen limiet op dat aantal bedrijven.
Hahaha uit heel betrouwbare bron weet ik dat het zeer binnenkort is
maar dat is al een jaar gepland ofzo natuurlijk
Dit is een hele kleine kans volgens virologen/ immunologen . Meeste mensen zal dat niet bij gebeuren. Geen paniek please
Ik werk vanaf vandaag tot 31 maart sowieso thuis en kwam er vandaag achter dat ik niks in huis heb om een beetje voor mezelf te zorgen haha. Ik ontbijt en lunch nooit thuis en avondeten ook vaak niet. Dus heb vandaag wel uitgebreid boodschappen gedaan, en voelde me echt een hamsteraar, maar heb gewoon geen zin om elke dag boodschappen te gaan doen… overigens was er hier in amsterdam helemaal geen gekte in de AH waar ik was en was er ook bijna niks helemaal op, behalve de tomatensoep die ik wilde
Bij ons komen therapeuten, artsen e.d. ondersteunen mocht de verpleging uitvallen. De gediplomeerde verpleging zal eerst ingezet worden in avonden/nachten en de dagzorg kan ook gedekt worden door de overige medewerkers.
Een van de vele scenario’s die besproken zijn.
Ik weet niet echt wat ik hiermee moet, aan de ene kant zegt m’n hoofd boodschappen hamsteren en de andere kant denkt overdrijf niet zo… Maar als ik dan die berichten over lockdown etc lees twijfel ik nog meer haha.
Nou ik heb nog niks gehoord van de universiteit.
Het hoorcollege zal wel niet doorgaan dan, maar de werkgroepen misschien wel? Geen idee.
Ik voel me net of ik door het lezen van dit alles al corona kan krijgen. Heel gek, het voelt nu pas echt ofzo.
Trouwens, net wel wc papier gehaald maar het was gewoon op-op en we moesten sowieso al halen. Er lagen nog heeeeeel veel pakken bij de appie waar ik was!
Maar lockdown betekent niet dat supermarkten dicht gaan he! Die zijn in Italie ook gewoon nog open.
Je hoeft ook niet extreem te hamsteren ofzo. Gewoon wat pasta/rijst, soep, diepvriesgroente/pizza, je wekelijkse grote boodschappen zegmaar
De wetenschap is er nog niet over uit of mensen het twee keer kunnen krijgen. Dat is namelijk hoogst ongebruikelijk bij dit soort virussen. De kans is groter dat ze negatief getest was terwijl ze het virus nog wel bij zich droeg. https://www.google.nl/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/world-asia-china-51176409
Ze zijn er nog mee bezig, ik verwacht vanavond of hooguit morgenochtend wel meer informatie
Werd net gebeld, vanaf morgen thuiswerken. Damn. Hoop dat alles goed werkt
welke uni zit jij?
Oké joe onze director ‘eist’ dus dat wij morgen gewoon komen werken? Voor de duidelijkheid, onze afdeling doet werk dat mega makkelijk vanuit huis kan. Maar de omzet loopt achter dus hij vindt dat iedereen zich optimaal moet inzetten en dus op kantoor moet zijn. Alleen als je hoest oid mag je thuis blijven.
Heb hem op de man af gevraagd of hij hiermee impliceert dat de omzet van het bedrijf belangrijker is dan de gezondheid van zijn werknemers en eeeh goh maatschappelijke verantwoording? Maar als antwoord kwam een heel monoloog dat nergens op sloeg.
Ben benieuwd of ik maandag überhaupt nog een baan heb na die opmerking / vraag. 
(Ben zelf toevallig vrij en ga weekendje weg dus gaat niet eens nu voor mij op, maar ik kon het echt niet laten).
Sprak net mijn moeder ( werkt in basis onderwijs) en zij vindt het heel gek hoe er nu wordt neergezet dat de docenten uit het basis- en middelbaar onderwijs als een soort oppas functie fungeren zodat andere beroepsgroepen hun werk kunnen doen ( alsof die van hun niet belangrijk is).
Ik merkte dat ik daar wat geïrriteerd door raakte; want het is toch gewoon je werk en je geeft onderwijs? Het is duidelijk uitgelegd dat deze groep weinig risico’s met zich meebrengt. Ik ervaar dat zelf niet als oppas functie. Ervaren meer docenten dit nu? Ben gewoon even benieuwd.
Ik ben van nature behoorlijk nuchter, maar begin hem nu toch te knijpen.
Zoals eerder aangegeven zit ik in een risicogroep ( hartpatiënt, reuma en daarom Immunosuppressiva en een flinke medische geschiedenis)
Ik had afgelopen maandag een telefonisch consult met mijn behandeld cardioloog en als ik denk dat ik iets heb moet ik direct haar contacten voor overleg.
Dat stelt wel gerust.
Ben in ieder geval heel blij dat ik nu thuis mag werken en dus niet elke dag 2x een uur in het OV moet.
Love it. Je baas mag er niet blij mee zijn maar ik vind je vraag heel goed! Fuck kapitalisme.
Tragisch