Coronavirus

Wajooooo ik ben 4 uurtjes werken en gelijk breekt de halve pleuris in Nederland uit?! Ik moet alles nog bekijken en teruglezen, maar volgens mij gaat mijn hogeschool dus ook echt dicht. Zo benieuwd hoe ze alles met mijn opleiding gaan doen, ik heb alleen maar werkcolleges, alleen maar vakken waar eigenlijk een docent voor nodig is en om de 4 weken tentamens en nieuwe vakken.

Alles op werk is ook echt compleet gehamsterd net, het was chaos. Klantenaantallen hetzelfde als in de kerstperiode. Alle geneesmiddelen, zeep, vitamine C etc compleet op en leeggeroofd. Kreeg er zelf ook drang van, meteen voor mezelf wat laatste dingen gepakt en gekocht.

Ben echt zeer benieuwd wanneer mijn hogeschool een officiële update geeft, de klassenapp gaat in ieder geval helemaal los

5 likes

De HU (mijn school) had vrij snel na een ander bericht over Corona het algemene verhaaltje eruit gestuurd.

Heftig als je er zo over nadenkt he. Ik werk met pasgeboren baby’s en mijn werkgever is tot nu toe gelukkig niet zo streng hiermee. Ik ben vrij tot dinsdag, maar ben een beetje verkouden, zonder koorts, en hoef niet te werken als dit dinsdag nog zo is.

Maarja ik weet niet hoe lang dit zo zal zijn, als er meer collega’s thuis moeten blijven zullen ze denk ik toch de richtlijn van klachten en koorts aanhouden.

1 like

Ben echt benieuwd.

1 like

Ik was de hele middag zenuwachtig dat de school dicht zou gaan omdat onze kinderen helemaal geen school kunnen missen en met de collega’s ligt er al een plan klaar om online lessen te maken en brainstormen we hoe alle leerlingen (waar thuis geen geld is voor een laptop) die toch kunnen volgen, mocht het zo ver komen. Voel ik me een zeikerd? Neuh, geloof het niet… vind dit best pijnlijk te lezen! Maak me wél zorgen over besmettingsgevaar en de kwaliteit van onderwijs op dit moment!

Als jij je ziek meldt, mag je werkgever niet eens vragen naar je medische situatie. De enige vragen die erover gesteld mogen worden zijn bijvoorbeeld of je vervangende werkzaamheden kunt doen (bijvoorbeeld bij gebroken been kun je niet staand/lopend werk doen maar misschien wel administratieve taken)of planningsgerelateerd, zodat je werkgever weet of je op korte termijn terug bent of dat er een langetermijnoplossing moet worden gezocht. Als je werkgever de arbo arts inschakelt, mag die wel naar je medische situatie vragen maar dit niet doorgeven aan je werkgever.

*In NL

4 likes

Maar ik vraag me dan oprecht af, hoezo kunnen de kinderen helemaal geen school missen? Ja tuurlijk, alles behalve ideaal. Die kinderen hebben straks misschien twee maanden achterstand, maar dat halen ze echt wel weer in. De gezondheid van de kinderen, leerkrachten, andere mensen die zij kunnen besmetten staat toch gewoon voorop? Dit is zo’n grote crisis dat ik me echt geen zorgen maak over een studievertraging (geldt overigens ook voor mijn eigen studie)

3 likes

Onze leerlingen hebben al 2 jaar achterstand, maar alles kan in geval van nood ja :joy:

Onze hoge school is nu ook dicht gegaan. Voor mezelf vind ik het niet zo erg, maar hoop niet dat mijn stageschool dichtgaat, want ik gun die leerlingen gewoon les. Een van m’n klassen loopt al flink achter door omstandigheden.

Heb het even terug gekeken. Dat mens zat zelf ook in mijn irritatiezone. Snap je nu beter! Sterkte met de drukte!

1 like

Ik heb een vakantie staan naar Madeira komende maandag voor 1 week, maar ik hou mn hart vast… Ik kijk al een half jaar uit naar die vakantie (ga bijna nooit op vakantie) dus ik ga echt huilen als het niet doorgaat. Ik zou met mijn moeder gaan maar ze durft bijna niet meer. (Ik kom uit Brabant, dus zullen er nog wel extra maatregelen worden genomen ben ik bang)

Ja dat is wel een probleem met de examens. Zou verwachten dat ze naar het tweede tijdvak gaan, maar alle planningen lopen in de soep.

Overigens respect voor de zorg. Lijkt me echt lastig om in deze tijd arts of verpleegkundige etc te zijn.

2 likes

afbeelding
Het enige positieve :joy::joy::joy::joy:

66 likes

Dat zet inderdaad geen doden aan de zeik

10 likes

@viooltjes en alle andere forumdokters en mensen werkzaam in de zorg: echt nu al mad respect voor jullie, ik hoop heel erg dat het ‘mee gaat vallen’ hier (het is al megachaos natuurlijk dat begrijp ik, maar dat er hier geen Italië of Wuhan-situaties zullen komen in de zorg bedoel ik). Hou jullie taai

67 likes

Nou bij mij op werk luidt het advies: blijf thuis tenzij het belangrijk is.
Maar ja wanneer is iets belangrijk genoeg :woman_shrugging:t2: wel ingewikkeld
Ik blijf thuis, heb niks waarvan ik kan zeggen dat het belangrijk genoeg is

3 likes

Draai wel eens letters om, dus deze was er bij ons ingebleven :woman_shrugging:t2:

Zoiets willen ze op mijn mbo vanaf morgen doen met de bezoekjes brengen aan de kantine (vraag me niet hoe). Ook als een soort van spreiding. Maar het lijkt me veel handiger en belangrijker om dit soort zaken te spreiden.

Ik vond het wel goed dat ze bij ons een lijstje rond hebben gestuurd met kritieke processen en het daardoor dus meteen duidelijk is voor iedereen of ze thuis kunnen blijven.

1 like

Ik vind dit echt zo erg… niet naar school kunnen, geen ritme, echt, ik kan wel janken. Hoop zo dat ze morgen met een fijne oplossing komen. Ik moet ook nog met de trein…

2 likes