Dat is heel goed inderdaad! Ten minste duidelijk.
Kom op zeg dat mag ze toch wel gewoon jammer vinden voor haar vriend?
Ik ben de andere partij: ik organiseer een feest voor 40 mensen. De jarige weet het niet en krijgt al weken allerlei vage hints. Maar, nu overweeg ik het dus te cancelen.
Alternatieve pauzetijden aanbieden per niveau of ‘leerjaar?’ Denk dat het zoiets gaat woorden.
Is dit een email met een naam van je leraar erin? Dacht dat dat niet mocht?
@WBJNE hier een beetje hetzelfde. Vanochtend twijfelde ik om te gaan werken. Ik heb toen mijn leidinggevende gebeld en ze zei ook eerlijk: “Als jij je oké voelt en geen koorts hebt zou ik het fijn vinden als je komt want anders heb ik personeel te kort.”
Dus ik voel me ook ergens bezwaard om met ‘lichte’ klachten thuis te blijven. Aangezien ook alle kinderen er gewoon waren en het personeel niet erg ruim is.
Het voelt een beetje gek ofzo
Ja maar denk dat eerder het probleem is dat veel leerlingen iets willen halen in de kantine.
Hoop niet dat ze de sportschool gaan sluiten, want orkest is ook al geschrapt voor de komende weken. Dan vallen echt alle elementen die me energie, ritme en geluk geven weg.
Vind het ook naar voor alle mensen wie dat echt nodig hebben voor hun kwaliteit van leven, want een simpele groepsles kan echt veel waarde hebben voor iemand. En het is misschien niet zo erg als fysiek sterven, maar mentale gezondheid mag ook niet vergeten worden.
Nee is gewoon een vaag bericht van de portal, maar je hebt wel gelijk
@Monstertruck mijn werkgroep is met 13 + docent dus ik hoop eigenlijk dat ze voor elke werkgroep iets van een locatie kunnen regelen zodat we gewoon met de werkgroep een vervangende opdracht kunnen maken. Thuiswerken zonder structuur zou ik echt vervelend vinden.
Een IC-verpleegkundige uit onze vriendengroep heeft het zeer dringende en licht dwingende verzoek gekregen om buiten werktijd geen contact met anderen te hebben enzoveel mogelijk thuis te zitten.
Sportschool van mn schoonmoeder is sinds vandaag officieel gesloten, denk dat er nog veel meer gaan volgen…
Bij ons komen alle lessen te vervalen en wordt begeleiding bijvoorbeeld voor een scriptie telefonisch gedaan.
Ik werk in België in het onderwijs en naar ons is er gecommuniceerd, vanuit het ministerie van onderwijs, dat de kans zeer groot is dat de scholen sluiten vanaf maandag. De enige reden dat de persconferentie uitloopt is omdat mensen anders hun kinderen morgen ook al zouden thuishouden. Want logisch is het niet he, morgen allemaal naar school en vanaf maandag thuis. Ondertussen is er ook een collega en een leerlinge (met broers, zussen, neefjes, nichtjes,…) op school besmet. Dus de kans dat het groots gaat uitbreken is zeer groot bij ons
Je kunt toch ook zelf met de werkgroep afspraken maken voor online/telefonische sessies om structuur te behouden/aan te brengen als het wel wordt geannuleerd?
Ja dat ga ik denk ik ook doen. Ook omdat ik wat eigenwijze familie heb, die oa net chemo of longontsteking achter de rug hebben en eh, die weigeren om “niet” te komen zegmaar…
Die wil ik ook beschermen.
Daarbij heeft onze zoon flinke verkoudheid, dus die kan ik moeilijk thuislaten?
Ah shit zeg… Ik snap het heel goed, maar ik zou zo hard balen. Denk wel meer mensen
Ja ik hoop het. Volgens mij ben ik de enige paniekkont en geniet de rest lekker van zn vakantie 
Mijn boksen gaat ook niet meer door, omdat ze de sportbond volgen. Erg netjes, want het groepje is helemaal niet groot.
Ik lees net een mail van een school waar ik voor werk dat er een ouder van een leerling positief is getest. Kind wordt nu ook thuis gehouden. We mogen ons ziek melden als we symptomen hebben.