Coronavirus

Alle vestigingen van Bibliotheek Rotterdam hebben hun deuren gesloten voor publiek tot ten minste 31 maart

Beste bezoeker van de bibliotheek,

Het kabinet heeft n.a.v. de verspreiding van het coronavirus op 12 maart een aantal extra maatregelen genomen.

Bibliotheek Rotterdam heeft als gevolg van deze maatregelen moeten besluiten om per vrijdag 13 maart alle vestigingen – dus inclusief de Centrale Bibliotheek en de servicepunten - voor publiek te sluiten.

U kunt uw boeken thuis houden, uiteraard berekenen we geen boetegeld.

In onze vestigingen komen activiteiten te vervallen. Heeft u een ticket gekocht, dan krijgt u uw geld terug.

Deze maatregel geldt vooralsnog tot en met 31 maart 2020. Dit is ook de datum die het kabinet daarvoor hanteert.

Het spijt ons zeer dat we deze maatregelen moeten nemen. We vinden het belangrijk om onze maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen ten behoeve van uw en onze gezondheid.

Met vriendelijke groeten,

Bibliotheek Rotterdam, Theo Kemperman, directeur – bestuurder

P. S. Graag dit bericht delen met zoveel mogelijk mensen. Zo bereiken we hopelijk een grotere groep.

1 like

Via nu.nl kun je de landen zien, daar staat rechts een kaartje met de actuele status.

Edit: Zo actueel is die niet trouwens, daar staat bij NL nog 503

Deze is handig https://coronavirus.jhu.edu/map.html

Weet iemand of je ergens de sluitingen (bijvoorbeeld bibliotheek) kan vinden uit Utrecht-stad?

Ik heb best veel studenten die uit andere provincies komen. Maargoed misschien kunnen ze dan na morgen toch allemaal thuisblijven en genieten van frikandellenbroodjes en andere specerijen uit de vriezer. De website van mijn school lag er wel steeds uit dus mensen waren wel in rap en roer.

1 like

Lol mijn hogeschool doet weer supervaag, bijna alle andere hebben al meteen aangekondigd alle lessen tot 1 april en sommige zelfs tot 10 april te cancellen en bij mij spreken ze elkaar alleen maar tegen. In een officiële email zeggen ze morgen de situatie te gaan bekijken of ze wel echt dicht gaan, terwijl ze op de site en instagram wel hebben gezet tot 1 april dicht te gaan. Zooo typisch weer

HVA die doen raar ja. Hogeschool van Andersdoen.

5 likes

Ja, wat is daar het antwoord op? Of hebben ze dat niet gegeven? Was ik ook benieuwd naar maar niet naar het debat gekeken

Al-fucking-tijd

Het is net schoolvakantie geweest, dus ook onder leerlingen en studenten heb je geen zicht op wie waar is geweest.

Ik stond er van te kijken dat de HU een keert rechtlijnig was. Dus er is hoop dat de HVA ooit ook eens van dat gedrag geneest.

1 like

Ah, een angststoornis en hypochondrie terwijl je werkt in de psychiatrie is op dit moment echt niet fijn. Ik word 3 keer per nacht wakker om te piekeren en sluit mijzelf het liefst nu al 2 weken in mijn huis op door de angsten steeds.

1 like

Geen antwoorden gegeven nog, of ik heb het gemist (het duurde 2,5 uur en soms luisterde ik half mee). Ben ik ook wel erg benieuwd naar.

1 like

Lijkt me wel een goed compromis hier in België: de lessen worden opgeschort (dus wie thuis blijft mist niks) maar kinderen die geen opvang hebben mogen wel naar school komen.

5 likes

De Belgische maatregelen lijken vooralsnog wel verder te gaan dan de onze, met horeca en winkels ook (deels) dicht.

Het is nu nog bezig toch, althans op die livestream wordt nog steeds iets uitgezonden en daar staat live bij haha.

Ik vind het vrij bizar dat ze in Belgie veel daadkrachtiger zijn dan in NL, waar met name in Brabant de volgende fase al is aangebroken of is dat nou raar gedacht van mij?

Edit; sorry kon die knoeperd van een spelfout niet laten staan.

4 likes

400 cases volgens mij, maar wel minder inwoners

1 like

Is volgens mij vooral onder invloed van Frankrijk, daar is alles ook potdicht denk ik.

3 likes

Ik vind ik vind met dt vrij bizar, zelfs in tijden van corona

Grapje

5 likes