Goede adviezen van Italiaanse oma 
Ook wel een boeiend artikel dit
Wauw, het siert je echt, om zo te denken. Ik zou ze bellen/mailen, beetje helpen in deze crisis. Desnoods een uurtje per dag vanuit huis. Beetje rustig inkomen ook, straks val je er middenin en is het meteen AAN!
Ik dacht wel gewoon door te kunnen gaan met mijn uitwisseling naar Australië. Boy was i wrong, ik heb ernstige voedselvergiftiging met koorts gekregen aan boord van het vliegtuig en lig nu in quarantaine in een ziekenhuis in Sydney vanwege het uitsluiten van corona. Dus de komende dagen mag ik niet naar buiten of mijn kamer uit 
Een collega van mij appte dat hij zich geen zorgen maakt en “gewoon naar kantoor” komt. Maar daar gaat het toch helemaal niet om? Alsof iedereen nu bang is en dit een wedstrijd is wie het stoerste is. Nou veel succes in je eentje.
Kids zijn niet verkouden/hoestend/ziek dus ze mogen in principe naar kdv, maar mijn werkafspraak is afgezegd dus ik ben thuis en kan wat om ze heen werken. Moet ik ze nou gewoon laten gaan of thuishouden?
Sterkte en beterschap!
Voor mij precies hetzelfde. Ik zit wel in een heel kleine sportschool, sowieso geen 100 mensen. Ik ga nog zolang het kan!
Wow, beterschap, wat naar!
Nee,ik vind er eigenlijk niks van? Iemand vroeg om wat de mening precies was van de dwdd juf en ter uitleg stuurde ik deze tweets.
Juist omdat ik er niet zoveel van vond, zei ik: oordeel zelf
Echt schandelijk hoe sommige werkgevers reageren. Mijn zus komt op haar werk in contact met honderden mensen en heeft keelpijn en is verkouden. Ze heeft zichzelf dus netjes afgemeld. Krijgt ze een passief agressief bericht van haar baas terug dat hij ook al weken verkouden is dus dat het eigenlijk geen reden voor afmelding zou zijn. Grrrrr
Gisteren is er vanuit werk een mail rond gegaan en mag nu gelukkig thuis werken. Scheelt toch weer 2,5 uur OV. Mijn collega van een andere afdeling die moet nog wel naar werk komen, ook met het OV, die vertelde dat er maximaal 20 mensen op een perron stonden en met 4 mensen in 1 coupe zat.
Dan zou je toch hopen dat die nu ook thuis zit 
Wij mogen en kunnen allemaal thuis werken en jk zou dat ook wel fijn vinden want zit normaal twee uur per dag in het ov. Mijn vriend valt in een risico groep maar gisteren maakte mijn leidinggevende een soort grapje dat mijn collega die niet lekker is en ik het zouden gebruiken als excuus om lekker thuis te werken. Terwijl het advies er nu toch landelijk is om thuis te werken? Snapte het niet zo maar voelt nu ook niet helemaal chill om thuis te werken ofzo.
Ik moet nu ook m’n werk bellen en voel me echt een aansteller, vooral omdat ik de hele week al ben komen werken/net terug ben van twee weken vrij, dus ik ga het gewoon zeggen van dat het niet mag ipv dat ik me niet lekker voel :’)
@Merel heeft eerder deze week in dit topic uitgelegd waarom het niet altijd verstandig is om met handschoenen aan te werken. Ik heb er zelf geen verstand van en kan haar post ook zo snel niet meer terugvinden, maar wilde het toch even tegen je zeggen! Misschien iets om even uit te zoeken.
Ik zit al een uur in het ov en ik heb nog geen kuchje gehoord. Dat geeft toch wel het gevoel dat mensen wel luisteren. Gisteren was het namelijk nog een snotterende, kuchende bende in het ov.
Ik vind het eigenlijk raar dat ik vandaag gewoon naar werk moet want ik kan mijn taken makkelijk vanuit huis doen en mijn baas is super paranoïde over corona… Maar we gaan gewoon door op kantoor?? Ik denk dat ik er vandaag wat van ga zeggen en dan maandag vanaf huis ga proberen te werken.
Wij hebben vanuit de raad van bestuur eindelijk ook bericht gehad. Thuiswerken als het kan en met de minste klachten uberhaupt niet komen. Vind het alsnog niet heel concreet, dus hoop dat mijn teamleiders ook met iets komen. Ik heb namelijk dagelijks gesprekken met cliënten, kan wel iets thuis doen maar kan dan niets afmaken en eigenlijk komt er alleen werk vanuit die gesprekken. Ben er dus nog niet echt helemaal over uit.
Vind het wel zo onwerkelijk allemaal.
Hier ook thuiswerken tot verdere berichtgeving… gelukkig kan mijn werk goed thuis, we hebben ook monteurs dus die moeten wel door. Ook werkt mijn afdeling in principe 24/7 door dus ik hoop dat dat allemaal lukt maar het is een groot bedrijf (3000 man) met een goeie buffer, geldt helaas niet voor alle bedrijven 
Ik ben sinds woensdag ook nog meer aan t hoesten dan normaal en keelpijn dus anders was ik ook wel thuis gebleven vanaf vandaag, collega aan de tafel naast mij is vd week ook naar huis gestuurd ivm zeer sterke vermoedens. Niet bevestigd nog maar zekere voor t onzekere