Wij hebben gisteren op kantoor te horen gekregen wat de impact is op het bedrijf. Toen werd er nog verteld dat werken op kantoor het beste is. Half uur later was de persconferentie van Rutte. Met het verzoek zo veel mogelijk thuis te werken. We hebben nog geen communicatie vanuit het bedrijf gehad. Ben benieuwd. Ik kan gewoon thuis werken namelijk. Vele delen van het bedrijf niet. Maar ik verwacht iets van wisseldienst. Alsin steeds 1 iemand aanwezig ofzo?
Heb gisteren wel aan collega uitgelegd hoe je een via Teams kunt chatten en een verbinding kunt opzetten met scherm delen e.d.
Ik moet gewoon werken in de winkel (geen levensmiddelen). Gelukkig hoef ik niet met OV. Ben benieuwd of het rustiger is vandaag.
Zijn hier meer mensen die in retail werken? Ben echt benieuwd hoe het gaat zijn vandaag. Of de stad uitgestorven gaat zijn met shoppende mensen. Ben ook zo benieuwd of er maatregelen gaan komen om winkels te sluiten. Misschien ook niet als de maatregelen deze maand goed genoeg werken om verdere verspreiding tegen te gaan.
ik ga mij nu klaarmaken voor de laatste werkdag van het seizoen. zo fucking bizar… ben er echt een beetje kapot van 
Ik ben me aan het klaarmaken voor een nieuwe shift op de spoedafdeling. Ben benieuwd hoe het vandaag zal zijn, met alle nieuwe maatregelen sinds gisteren…
Mijn vriendin werkt in Den Bosch in een winkel, nul maatregelen. Echt raar.
1 collega lichte griepverschijnselen en mag niet naar school komen, 2 collega’s een kind met snot die werden geweigerd bij de opvang en terug naar huis konden… hoe moet ik mijn (kleine) basisschool nog draaiende houden dan? 
Ik vraag me af hoeveel ziekmeldingen er onder de leerlingen zullen zijn, denk vrij veel. Dus je zou in het uiterste geval klassen samen kunnen voegen.
In België hebben heel wat scholen normaal over een week ook examens. Nu wil de overheid dat we dus wel opvang gaan voorzien voor de kinderen en jongeren waarvoor geen oplossing is (werkende ouders in de zorg, of enkel opvang bij grootouders). Ik ga vandaag waarschijnlijk alle praktische richtlijnen doorkrijgen want ik geef les op een middelbare school.
Gewoon zoveel mogelijk thuis houden.
Ja heb ze afgemeld
Ja ik! Vanuit mijn bedrijf nog helemaal niks gehoord, wat dan ook niet verrassend is aangezien het een schijtbedrijf is. Gister ook helemaal niet in de winkel gezien, €0,- omzet ook.
Ouders krijgen geen boete als ze hun kinderen thuishouden, dat is nu officieel bevestigd. Ben benieuwd wat dat gaat doen voor klassengrootte!
Zal bij mij wel gekkenhuis worden vandaag.
Werk in supermarkt.
Positief is dan wel dat niemand je kan aansteken als je aan het werk bent
Bij ons is het ook nooit super druk doordeweeks en mijn baas is ook zo iemand die echt niet uit voorzorg de winkel gaat sluiten. Het is al een lastige branche. Persoonlijk heb ik wel taken die ik thuis kan uitvoeren maar ik ben de enige dus ze gaan me echt niet thuis laten werken als verder andere collega’s wel op de vloer moeten staan. 
Als het fysiek/logistiek mogelijk is om thuis te werken zou ik dat zeker doen. Ik vind eigenlijk dat iedereen dat gewoon kan aankondigen in plaats van dat je er toestemming voor nodig hebt van je baas. Het is toch niet voor niets het advies van het rivm.
Ik erger me nu al dood aan kantoorpipo’s die hun werk zó belangrijk vinden en dingen roepen als ‘Ja face to face contact is toch gemakkelijker dus voor ons is het eigenlijk niet mogelijk om thuis te werken.’
Volgens mij bedoelen ze daar meer banen als docent en zorgpersoneel mee en niet ‘Ik werk op een kantoor en kan wel thuis werken maar vind het handiger om elkaar te zien.’
Ik heb nog nooit in zo een lege trein gezeten tijdens de spits… Best bizar om mee te maken!
Thanks! Ben benieuwd naar alle “klachten” die ik vandaag naar m’n hoofd geslingerd krijg
Ik neem het mezelf echt kwalijk dat ik me zo rot voel omdat ‘vaste dingen’ gaan wegvallen komende weken. Voelt zo egoïstisch en doet me beseffen hoe weinig flexibel ik ben in bepaalde dingen, zoals sporten etc.
Ohh wat erg! Beterschap en sterkte daar.