Coronavirus

Oh daar kom ik niet, sinds de opening nog nooit geweest terwijl ik echt een supermarkt fanaat ben. Ik ga het liefst elke rij af. Heerlijk ook om gisteren na de persco uitgebreid rond te struinen. Ik ga dan uitgebreid boodschappen doen hahaha. :stuck_out_tongue_winking_eye:

(Verder dan 20, max 30 euro kom ik alleen nooit)

Ik ben in de sportschool en er is hier al haast niemand te bekennen. Op straat ook stukken rustiger dan normaal

1 like

Op Facebook wordt een document gedeeld dat je zou kunnen ophangen in de buurt.

(Staat wel een gigantische dt-fout in :joy:)

12 likes

Pb

Koningslied!

2 likes

Vraagje: zouden jullie nog naar de kapper gaan vandaag?

Ik ben eigenlijk wel trots op België dat ze snel zo’n concrete en strenge maatregelen nemen in tegenstelling tot Nederland.
Hamsteren is hier ook enorm haha zoveel lege schappen.

Wel kut want ik zit sinds 14 februari in gips en het is al behoorlijk isolerend geweest en normaal gaat ie er volgende woensdag af (als mijn afspraak doorgaat…) en dan kan ik nog steeds niet echt leuke dingen doen :sweat_smile:
2020 is al zo raar geweest

4 likes

Als jij je verder goed voelt en geen verkoudheidsklachten hebt zou ik gewoon gaan denk ik.

Ja, ik heb nergens last van. Het is geen grote zaak en ik ga ervan uit dat de kappers en andere bezoekers ook hun verantwoordelijkheid nemen. Maar toch… is qua contact natuurlijk wel heel dicht op elkaar dus ik twijfel ergens een beetje.

Ik heb echt een beetje stress of ik vanmiddag nog brood kan halen in de supermarkt. Niet om te hamsteren maar omdat het echt op is

Moest stiekem wel lachen om dit filmpje. Die arme man helemaal verontwaardigd dat alle pasta op is :joy:

(Wel absurd dat hij de situatie vergelijkt met WOII en het toen minder erg gesteld was volgens hem)

Edit: minder erg gesteld qua paniek

3 likes

Was ook op het nieuws gister of eergister. De dt-/gebiedende wijs fout, bedoel ik. Echt zo gênant.

Ja sorry dat bedoel ik, foute woordkeuze

1 like

Ze zijn hier gek geworden. Dit was een uurtje geleden in de supermarkt. Wel tegen de Belgische grens dus gok dat veel mensen uit België die normaal hier boodschappen doen even snel de supermarkt geplunderd hebben.

Er waren hier ook alle kassa’s open en mensen met 2 volle karren. Zelfs op 24 december waren hier niet alle kassa’s open in de ochtend.

Dat ben ik ook al sinds maandag en ik woon alleen, best wel saai. Maargoed wel prima aan het werk hier! En thank god voor facetime de hele tijd voor wat gezelligheid. Ik mocht begin van de week gelukkig nog wel voorzichtig boodschappen doen.

Ik heb deze (dat WA advies van Stanford) al twee keer gekregen vandaag, zelfs van een collega vanuit de zorginstelling waar ik werk :o_o:
Ik heb aangegeven dat het fake news was, reageert nog 1 meisje erop dat ze het wel goeie tips vind
like lol het is geen mening? haha zo dom

3 likes

Ja, maar dit is natuurlijk situatie afhankelijk! (Ik ben geen risicogroep en woon niet in besmet gebied)

Edit: de financiële gevolgen van alle annuleringen kunnen kleinere bedrijven (zoals kappers) de das om doen. Als de situatie het toelaat zou ik daarom het dagelijks leven zoveel mogelijk door laten gaan

In Griekenland zijn ook alle scholen dicht. De ouders krijgen om en om verlof om kinderen niet bij grootouders te laten (dit postte ik gister trouwens ook dus sorry voor herhaling!). Anyway, wat ik eraan toe wilde voegen is dat ik vanochtend van mijn moeder hoorde dat de politie ook surveilleert bij speeltuinen en parkjes, juist om dus te voorkomen dat iedereen dan en masse daarheen gaat. Je wordt terug naar huis gestuurd als ze je daar treffen (in GR dus).

7 likes

Ik woon ook niet in een gebied met veel besmettingen en ben geen risicogroep :slight_smile: Ik ga toch maar gewoon.

1 like

Mijn man moet nog steeds naar kantoor komen (in Brabant)… 3x raden wie vandaag zelf wel thuiswerkt? Juist, zijn baas.

12 likes