Oh trouwens, ik ging net naar Coolblue om een headset voor m’n vriendin te kopen, werd ik me toch geholpen door een jongen die het snot zo ongeveer uit z’n neus had druipen. Jongen, ik hoop dat je gauw naar huis mag want dit is voor niemand aangenaam.
Zijn jullie ook zo afgeleid door alles? Heb echt geen concentratievermogen man.
Ik werk op een MBO en ben benieuwd hoeveel studenten ik de komende week op school zie
ze worden nu allemaal ziek gemeld door ouders.
Het was trouwens niet te doen in de supermarkt, nog drukker dan met kerst.
?? Beetje raar bericht. NL neemt ook gewoon concrete maatregelen waarover een goede afweging is gemaakt door de experts.
Ik woon ook in NB en wij zouden maandag heel vroeg in de ochtend vertrekken naar Madeira, Portugal. In madeira zelf 0 besmettingen maar toch geannuleerd, hoe zuur ook. Alles is dicht en als er ook maar 1 iemand in t hotel is die ziek is, zit t hele hotel op slot, vergeet dat niet. Daarnaast gaan de maatregelen in heel veel landen nu heeel snel.
Beterschap! Kun je niet iemand boodschappen voor je laten doen en voor je deur zetten?
Ja heel erg. Ik heb wel een aantal dingen gedaan die dringend waren maar ik kan me echt niet concentreren op m’n werk. Normaal heb ik daar nooit last van als ik thuiswerk. Ik mis ook nu al aanspraak van collega’s met het vooruitzicht dat dit nog t/m 31 maart minstens duurt (en ik zou mezelf eerder introvert dan extravert noemen).
Misschien toch een slack ofzo openen voor de afdeling om te chatten (voelt wel heel erg 2002, waar is MSN als je het nodig hebt)
Uitstekend plan. Hier zijn nog het minste aantal besmettingen volgens mij. Friesland wel gescheiden van Groningen graag.
Oke, zoals ik hier lees moeten/mogen veel mensen nog naar hun werk terwijl iedereen hier moet thuis blijven (behalve zorg/school). Scholen gaan dicht, universiteiten/hoge scholen zijn al dicht. Restaurants, cafés etc ook 2 weken dicht. Dat is toch nog niet zo in NL? Ik heb het gevoel dat het hier in BE veel sneller en effectiever allemaal van kracht is.
Voor degenen die nu verplicht thuis moeten blijven/werken en al een tijdje overwegen om een huisdier te adopteren, is dit nu misschien wel een goed moment om bij het asiel te gaan kijken (mits je geen klachten hebt natuurlijk)! Dan heb je toch al snel 2-3 weken dat je verplicht thuis bent om je nieuwe huisdier te laten wennen en eventueel kun je daarna nog een paar dagen vrij nemen/thuiswerken als dat nodig is 
Postte zoiets net in het wjekw topic. 0 discipline vandaag, werk regelmatig thuis, maar vandaag is echt dramatisch. Ben alleen dit topic aan het refreshen.
Same, krijgen alle werknemers die mensen niet vertrouwen in het thuiswerken toch gelijk op deze manier

@Evenveel ik zit in een coworking space en er is echt niemand behalve de mensen van de coworking zelf. Zit ook te denken of ik niet gewoon moet stoppen en naar huis moet gaan want ik ben zzp’er dus niemand checkt of ik werk… maar ja deadlines volgende week.
Edit: ga nu het forum wegklikken, thee halen, een pomodorotimertje aanzetten en het nog even proberen!
Edit 2: bedenk me net dat ik voor 1 klant wel verplicht ben om vandaag nog dingen te doen
Ik was net even in de ah en wat een drukte joh. Ik wilde bijna weg gaan maar ik wilde even weekendboodschappen doen. Maar mensen staan ook hutje mutje op elkaar, er worden foto’s gemaakt van de lege schappen en mensen staan te ouwehoeren met elkaar over de situatie. Ik had wel medelijden met het personeel
Er zijn duidelijke richtlijnen afgegeven door het RIVM, de regels zijn hartstikke concreet. Wellicht minder streng dan in België maar wie zegt dat dat per se beter is? Vind het een beetje misplaatst om daar trots over te gaan zijn, alle overheden proberen voor hun land de best mogelijke en haalbare maatregelen te nemen.
Ja precies! Tot een paar dagen terug zeiden we dat we gingen, tenzij er een negatief reisadvies gegeven zou worden, maar door alle ontwikkelingen zou ik ook nu zeggen nee want op vakantie zoals je in gedachten had krijg je echt niet. Je zal continue op moeten letten en bedenken of iets wel open is oid. Daarnaast hoeft er maar 1 crisisoverleg te zijn en alles kan veranderen, het is gewoon ontzettend onvoorspelbaar.
Hier moet ook iedereen zoveel mogelijk thuiswerken, universiteiten en hogescholen geven geen fysiek onderwijs. Alleen horeca en lager/voortgezet onderwijs loopt wel nog itt bij jullie. Maar horeca is ook alleen in het weekend dicht bij jullie toch. Zo groot zijn de verschillen niet volgens mij, op deze dingen na
Haha ja echt hè. Ach 1 dag niet productief zijn overleven ze wel, zit toch tot de 31e thuis. Dan heb ik vast wel af wat ik af moeten hebben qua administratie omdat ik normaal klanten bezoek.
Maar hallo iedereen is half in paniek, denk ook niet dat ze hiervan opkijken.
@Briseis ja gewoon stoppen als dat beter voelt. Ik heb me er ook al bij neergelegd dat het hem vandaag niet gaat worden.
Ik ga over een uurtje boodschappen doen. Echt zin in nu