Coronavirus

Ik ben net terug van weekboodschappen doen en het was echt chaos in de AH. Ik dacht dat het hier in Friesland wel een beetje mee zou vallen, maar niet dus… Waren allemaal volle karren en mensen die dingen snel weggristen :scream:
Houdbare zuivel, afbakbroodjes, groente, rijst en pasta was bijna allemaal op en bij het wc papier ging het ook super snel.

Ik heb geen extra boodschappen gedaan, maar was wel een stuk duurder uit omdat veel huismerkproducten op waren of alleen nog maar in kleinverpakking.

Ik vind het vooral raar dat daar zoveel maatregelen genomen worden, maar dat er woensdagavond wel 2800 supporters van Atletico Madrid in het stadion van Liverpool zaten. Why??

2 likes

Ik sta hier toch iets anders in, merk ik. Is het iets wat je eigenlijk liever wilt vermijden? Ik kan me een beetje van jouw situatie herinneren en als je zegt dat het om een doorverwijzing gaat kan ik me voorstellen dat het ook vermijding zou kunnen zijn (sorry dit zijn allemaal aannames…) maar als je dan nu de moed hebt verzameld zou ik eigenlijk wel ‘gewoon’ bellen. Jouw gezondheid is ook belangrijk!

1 like

Oh lekker handig nu. Maar de UK doet echt weinig

Zelfs de markt is geschrapt? Ik had dat niet gezien als “evenement”, maar onder die noemer gaat het niet door. Shit, nou moet ik wel naar de supermarkt
Edit: en uiteraard medelijden met de marktlui, 2 weken geen markten hier :frowning: dat zullen ze merken

Ik zit nog te twijfelen. Heb een (grote, maar wel <100 man) familieverjaardag, waarvoor ik zelf met de trein moet. Ik weet niet of ik dat wel moet doen of niet.

1 like

Komende week heb ik een afspraak bij de fysio en tandarts staan. Had gisteren al contact gezocht met de fysio en die waren nog druk bezig met protocol bepalen, dus komen er op terug. Was van plan straks de tandarts te bellen maar heb al bericht gekregen dat zij alles afzeggen, behalve hun spoeddienst. Ook wel logisch als je in mensen hun mond werkt.

Was gister aan het oppassen bij familie en vandaag blijkt een van de ouders (die ik kort heb gezien) te hoesten & keelpijn en verhoging te hebben… en die werkt in een ziekenhuis, hoewel er geen direct contact met patiënten is. Dat wordt dus thuis isolatie op aanraden van de huisarts, maar de kinderen en andere ouder mogen wel gewoon naar buiten etc. omdat ze geen verhoging hebben (wel veel hoesten en één met keelpijn) :thinking: Heb zelf gelukkig nergens last van en hoop ook niet dat ik besmet ben geraakt aangezien ik gister met het OV terug naar huis ben gegaan…

Dat denk ik niet toch? Misschien een rustigere plek opzoeken en alleen afspreken als de rest van je gezelschap zich ook fit voelt. Dat zou ik doen.

1 like

Ja vind ik ook. Ik zal maandag horen hoe we het aan gaan pakken, ben benieuwd!

Oh een app bericht van mijn werkgever, goed de handen wassen.

:+1:

28 likes

Ja, juist! Zij hebben het echt zwaar nu. Als je zelf geen klachten hebt is er geen reden om thuis te blijven.

Ja, ik moet eigenlijk ook even naar de markt (poelier) maar ben bang dat het niet doorgaat. Veel contact met klanten natuurlijk en marktlui zelf ook met voedselproducten etc. Kan online niets vinden en niet in de stemming om er vandaag uit te gaan. Misschien dat ik morgen even kijk.

Ik ga morgen wel oppassen op het kindje van een vriendin en zondag met 5 vrienden spelletjes doen thuis. Dus wel wat sociale dingen maar redelijk low key.

1 like

Ik moet werken dit weekend, maar letterlijk alle sociale activiteiten die ik voor de komende 2 weken gepland had, zijn al afgeschaft/uitgesteld (door de andere partij). Enkel werk en examen gaan nog door.

Ik ga morgen uiteten met 3 vriendinnen. Wij hebben allemaal nergens last van. Restaurant is klein (echt max 40/50 man passen er in als dat het al is. Relatief weinig besmettingen hier in de buurt ook. Is niet stom om te gaan toch? (Ok omg op mezelf, nooit gedacht dat ik iemand zou worden die dit zou vragen)

1 like

Mijn hoofdvraag begin februari was " Is het al lente ??" Nu is het " Is die corona al voorbij?!"
Ik snap dat er dingen worden afgelast enzo maar vins het onderhand zo irri en ook eng worden. Alles lijkt uitgestorven.
En nu ben ik zelf verkouden doordat ik in de regen heb gelopen en door mn allergieen ( ben eogenlijk een soort van chronish verkouden) maar ik durf bijna niet meer mn neus op te halen in het openbaar. Ben bang dat ik word opgesloten ofzo pff.

3 likes

Nee, het is prima zoals je redeneert en je probeert zorgvuldig te zijn. Als je geen klachten hebt hoef je vooralsnog niet thuis te blijven.

1 like

32 likes

Fuuuuuuck. Ik ben zó duizelig en benauwd. Ik bel de huisarts, bij koorts mag je weer bellen. Collega zegt, bel GGD, ggd zegt we testen niet op particulieren (wtf) moet via werk want zorg, werk zegt wtf ggd moet dan doen. Wat enorm adequaat handelen. Vooral dat de GGD niet bereikbaar en dat ik door drukte opgehangen werd na een automatisch bandje.

Ik moet hier wel een beetje om lachen. Straks is dat virus voorbij zit je dan met al je tomaten saus en je droge pasta…

19 likes