Coronavirus

Ja ik ben ook benieuwd!

Wtf blijkbaar zijn alle supermarkten bij mij leeggeplunderd. Waarom zijn mensen zo idioot bezig? Ik heb serieus alleen maar boodschappen voor de week gedaan, en nu raak ik in paniek, omdat ik dadelijk niks meer in huis kan halen vanwege dit stomme gedrag.

3 likes

Ook een dubbel statement hier van mijn werkgever.
Ze willen natuurlijk allemaal de “maatregelen opvolgen” maar het moet vooral niet nóg meer problemen opleveren voor de business. Dus meld je ziek, maar niet te lang, werk thuis als het kan, maar laat afspraken door gaan enz.

Geld geld geld … onze wereld draait erom.
Het is een continue afweging van economie vs gezondheid vs risico’s.
Heftig deze outbreak.

7 likes

Volgens mij zijn alle verse dingen nog volop verkrijgbaar.

Dat punt ben ik nu dus. Ik heb niets in huis en moet zo weekbooschappen doen :thinking:
Hopelijk is er nog wat…

1 like

Ik hoop het echt haha. Ik wil eigenlijk gewoon boodschappen voor de week blijven doen, maar je zou bijna mee gaan doen met de gekte om dit soort praktijken :sweat_smile:

Hier in de Lidl waren alle schappen van vlees en vleesvervangers leeg. Er lagen nog enkele groentes en fruit maar echt alles was bijna leeg. Zo stom, zo wordt er natuurlijk paniek gezaaid en gaan mensen nog meer kopen uit angst.

1 like

Hij vindt het een topplan en snapt niet waarom ik om toestemming vraag. Helemaal eens.

25 likes

Ik zou even in het centrum gaan kijken (als je nog steeds woont waar ik denk dat je woont) want ik ben sinds 2 uurtjes terug van de AH en hij was nog goed gevuld! Geen echte hamsterpraktijken gezien. Van bepaalde artikelen was huismerk op maar je kon nog wel gewoon een ander merk kopen dus je hoeft niet zonder te zitten.

1 like

En ik werk in een voedingsproductiebedrijf en wij/onze sector werken ook gewoon door.

(Voor de volledigheid: misschien wel op iets verminderde capaciteit als veel mensen thuis zitten, maar we zullen mogelijks ook minder vraag hebben van horeca-bedrijven en prioriteit geven aan de supermarkten, vermoed ik.)

We zullen echt niet zomaar zonder eten vallen.

2 likes

@anon31495790 @Wonderland dank je! Dat is wel even geruststellend om te horen haha.

1 like

Klopt, sowieso zing ik het wel even uit denk ik, maar Ik ben een beetje bang dat dadelijk de Lidl helemaal leeg is wanneer het weer tijd is voor mijn wekelijkse boodschappen :frowning:

Het viel mij vanmorgen juist op dat veel groenteschappen leeg waren, er was amper keuze. En het wc-papier was op natuurlijk, maar ja waar niet…

Ik heb ook de weekboodschappen maar vandaag gedaan ipv op zaterdag.

1 like

Ja ik ben heel erg benieuwd wat er gezegd worden over de economie in deze situatie. Is een noodfonds bijvoorbeeld al besproken of is dit nog te vroeg?

1 like

Aargh wat erg! Sterkte :heart:

1 like

Ik wilde 1 pak rijst kopen… En dit is een AH XL. Mensen moeten echt even kalmeren en stoppen met inslaan. Online boodschappen doen is nu ook bijna onmogelijk.

35 likes

What the actual fuck

5 likes

Sterkte!

1 like

Snap ik! Zat het zelf ook te overwegen, maar ik zit er alleen zo mee dat ik nogeneens de ruimte zou hebben om te hamsteren in mijn koelkast vriezer etc :sweat_smile: ik moet echt ruimte economisch boodschappen doen altijd.

3 likes