Coronavirus

Go Mark! Hopelijk gaan de tokkies luisteren.

13 likes

Wauw het verbaasd me echt dat iedereen gaat hamsteren, gênant net in de supermarkt. Al het wc papier, brood, afbakbrood op. Rijst en pasta nagenoeg op. Ik was wel blij dat het een oud mevrouwtje was die het laatste wc papier meenam🙌

2 likes

Maar dit is toch niet hamsteren? Wij hebben nu ook ietsje meer in ons mandje gegooid omdat we liever een keer minder naar de supermarkt moeten.

11 likes

Zijn er ook vrijwilligers organisaties die boodschappen halen voor ouderen? Lijkt mij dat zij niet snel op twitter zitten om hulp te vragen met de #coronahulp actie.

De apotheek vroeg of ik een gewone dosis insuline nodig had. Toen ik vroeg om misschien wat meer mee te nemen dan wat noodzakelijk zou zijn kreeg ik deze reactie. Echt ze heeft volkomen gelijk, ik was toch ook wel eventjes in paniek terwijl dat niet verstandig of nodig is.

Ja maar er is ook een verschil tussen ik neem even iets extra mee dan hoef ik niet zo snel terug naar een drukke supermarkt, of ik moet alle mini pizza’s meenemen en alle borrelnootjes.

1 like

Oh, daar weet ik dan weer niks over, sorry! Maar lijkt me dat als zelfs de horeca daar dicht gaat dat je werk toch ook liever heeft dat je dan thuisblijft?

Ik had vanmiddag een sollicitatiegesprek, eerste wat we doen is elkaar een hand geven whawha. Oops

1 like

Ja las t net in mijn mail :cry: Was wel te verwachten… gelukkig wordt t verplaatst maar november duurt nog zo lang

Interview in supermarkt met een klant in het NOS nieuws.

Verslaggever: Heeft u ook extra dingen gekocht?
Mevrouw: Nee, gewoon mijn wekelijkse boodschappen. Beetje extra toiletpapier. We zijn een gezin dus toiletpapier gaat er snel doorheen.

Camera zoomt in op winkelwagen: 3 pakken toiletpapier à 20 rollen… :sweat_smile: :joy:

35 likes

Maar niet iedereen pakt dezelfde extra’s mee. Wij hebben nu gewoon boodschappen gedaan voor 3 ipv 2 dagen. Dus één maaltijd meer.

Het zijn mensen die een kartonnen doos met 12 pakjes spaghetti meenemen waardoor winkelpersoneel niet tijdig kan bijvullen, niet zij die één pakje meer meepakken.

5 likes

Wie was die FF’er met een oom die onderzoek deed in Wuhan naar het virus?

Was het nou bekend dat het niet kan overleven boven de 27 graden?
Ben hier wel erg benieuwd naar

Dit breekt echt mijn hart :pleading_face: (en maakt me extra kwaad op mensen hier die volkomen onnodig gaan hamsteren en ruzie maken om wc papier)

4 likes

Net stond er een genie voor me in de supermarkt met 8 pakken rijst en tyfusveel blikken, die vervolgens wel per se contant wilde betalen en het wisselgeld uit de hand van de caissière griste ipv van het planchet.

Zo krijg je dus Corona mongool

52 likes

Zegt Rutte nou pleepapier hahaha

edit: oh lol ja dus @HvO

3 likes

Plee is juist chiquer dan toilet dus het verbaast me niet.

5 likes

Ja, hij is zo lekker gewoon gebleven. :roll_eyes:

Dankjewel Gierige Gerda, fijn dat je hier nog zit.

32 likes

ja kijk normaal pak ik 1 emmer yoghurt, omdat ik 100 procent zeker weet dat er morgenochtend als ik naar de winkel ga ook nog yoghurt is. Mijn vriend lust twee smaken: aardbei en stratiatella.
Omdat ik nu gewoon niet zeker weet of er morgen nog yoghurt is in de winkel of dat de winkels open blijven of dat andere hamsters komen en alles inladen, heb ik toch maar 1 emmer aardbei en 1 emmer stratiatella meegenomen.
Ja misschien is het niet nodig, en staat het er morgen nog en het is sowieso overdreven want als precies deze varianten op zijn kan hij heus wel een keer een ander merk, of andere smaak eten of uberhaubt een ontbijtje overslaan maar toch… heb het wel meegenomen… het is ook weer niet dat ik ALLE emmers heb meegenomen.

ik snap dus echt wel hoe hamsteren werkt en waarom mensen het doen, dat is ook meermaals hier gedeeld maar specifiek toiletpapier begrijp ik dan weer niet haha

4 likes

Sowieso word ik opeens geconfronteerd met de ware aard van mijn omgeving. Heb hoogintelligente vrienden (or so I thought) die ineens beginnen te raaskallen over complottheorieën en cover-ups om het zwakke deel van de bevolking uit te roeien. Que? Ben echt teleurgesteld in sommige mensen.

5 likes