Heel Catalonie nu in quarantaine gezet.
Ho nee fake news iets te snel sorry, Catalaanse president heeft dat aangekondigd en toestemming gevraagd aan de Spaanse president, maar het is nog niet definitief.
Heel Catalonie nu in quarantaine gezet.
Ho nee fake news iets te snel sorry, Catalaanse president heeft dat aangekondigd en toestemming gevraagd aan de Spaanse president, maar het is nog niet definitief.
En voor de rest zijn kinderen, vooral hele jonge, super hygiënisch…
Bah niet fijn, hopelijk knapt hij snel op! Misschien een tijdschrift/puzzelboekje en wat te snacken erbij doen?
Ahh wat sneu
Woont hij alleen? Misschien kun je nog wat te eten bij de deur zetten, wat soep koken ofzo? Zielig, hopelijk knapt-ie snel op
Ik vind de ‘onderwijssituatie’ nu ook zo tegenstrijdig. Aan de ene kant wordt er dus gezegd dat kinderen minder vatbaar zijn en minder besmettelijk. Dat kan ik me aan de ene kant voorstellen, maar aan de andere kant zijn ze inderdaad niet mega hygiënisch ofzo. En wat denk je van alle gedeelde deurklinken, toiletten, noem maar op?
Ik hoop aan de ene kant echt van harte dat de scholen openblijven. Wanneer er waardevol onderwijs gegeven kan worden. Maar tot hoever is dat mogelijk als drie kwart van de kinderen en leerkrachten straks thuis zit? De berichtgeving hierin vind ik ook vooralsnog waardeloos. Scholen mogen het nu zelf bepalen, maar voor mij als invaller krijg ik hier dus niks van mee. Alsnog onzekerheid dus.
Hahahahaha 
@Monstertruck thanks 
Ja alleen. Mijn vader is gelukkig een vitale (veel hardlopen en gezond eten, veel buiten ook) nuchter man, die gek is op bonus aanbiedingen dus altijd hamstert haha. Hij heeft altijd voorraad hihi.
@Kaassoufle
Ik heb idd geappt dat als ie iets nodig heeft we het voor z’n deur zullen zetten. En dat we dagelijks even de kleinzoon zullen laten zien hihi. Hij ziet onze zoon om de dag normaal, en dat is echt zijn opleef moment normaal, dus nu lekker FaceTime als opa wil 
ja daar ben ik ook bang voor. Voor mij persoonlijk wel gewoon ronduit kut. Aangezien ik pas betaald krijg als ik werk, en dan dus geen inkomen meer heb. Maargoed, alle nodige maatregelen inzetten is natuurlijk het allerbelangrijkste!
Omg nu is het echt nood
Ik vind het ook lastig. Het liefst blijf ik gewoon werken omdat ik dan aan de doelen kan werken en de kinderen goed onderwijs kan bieden. Maar wat als er groepen naar huis moeten? Of als er steeds een halve klas zit? Dan is het misschien het fijnst om dicht te gaan & kinderen bepaald materiaal mee te geven zodat ze wel blijven herhalen. Als ze nu thuis zitten (voor een normale verkoudheid) doen ze niks en dat is ook zonde al helemaal als het nog weken duurt.
Zeker waar! Ik zag dat jullie school daar ook al wel voorbereidend werk op aan het doen is? Hopelijk gebeurd dat meer!
Ik moest vandaag werken (horeca), maar vraag me af hoe lang de horeca nog open blijft. Ik verwachtte dat het heel rustig zou zijn, en nou was het wel minder druk dan normaal op vrijdagmiddag, het was ook niet leeg. Mijn baas was lekker aan het hoesten (echt why) en meerdere niesende klanten gezien
Ook mochten mensen gewoon contant betalen en duwden ze dat geld zo in mijn handen. Nog nooit zo vaak op een dag m’n handen gewassen.

Ja maar ook dat blijft lastig en zit nog met veel dingen.
Hoe gaan ouders het begeleiden? Daar ben ik nu een handleiding voor aan het maken.
Er zijn ook gezinnen voor wie Nederlands niet hun moedertaal is. Zij spreken slecht Nederlands en deze hebben school juist nodig. Hoe kan ik het voor hen zo zinvol mogelijk maken?
Ik heb in ieder geval dit weekend nog om hierover na te denken 
Bij de worldometer staat bij Nederland 1 kritiek geval in het ziekenhuis.
Maar er zijn er 115 opgenomen las ik net.
Weet iemand hoe dit werkt? Is de worldometer accuraat?
Jeetje, wel bizar hoor! Welke groep heb je?
Love dat lachje hahahha
mis de optie weet ik niet voor mensen die niet getest worden! haha
Weet niet maar ga dr maar van uit van niet