Coronavirus

@Monstertruck thanks :yellow_heart:

Ja alleen. Mijn vader is gelukkig een vitale (veel hardlopen en gezond eten, veel buiten ook) nuchter man, die gek is op bonus aanbiedingen dus altijd hamstert haha. Hij heeft altijd voorraad hihi.

@Kaassoufle
Ik heb idd geappt dat als ie iets nodig heeft we het voor z’n deur zullen zetten. En dat we dagelijks even de kleinzoon zullen laten zien hihi. Hij ziet onze zoon om de dag normaal, en dat is echt zijn opleef moment normaal, dus nu lekker FaceTime als opa wil :slight_smile:

8 likes

ja daar ben ik ook bang voor. Voor mij persoonlijk wel gewoon ronduit kut. Aangezien ik pas betaald krijg als ik werk, en dan dus geen inkomen meer heb. Maargoed, alle nodige maatregelen inzetten is natuurlijk het allerbelangrijkste!

Omg nu is het echt nood

Ik vind het ook lastig. Het liefst blijf ik gewoon werken omdat ik dan aan de doelen kan werken en de kinderen goed onderwijs kan bieden. Maar wat als er groepen naar huis moeten? Of als er steeds een halve klas zit? Dan is het misschien het fijnst om dicht te gaan & kinderen bepaald materiaal mee te geven zodat ze wel blijven herhalen. Als ze nu thuis zitten (voor een normale verkoudheid) doen ze niks en dat is ook zonde al helemaal als het nog weken duurt.

Zeker waar! Ik zag dat jullie school daar ook al wel voorbereidend werk op aan het doen is? Hopelijk gebeurd dat meer!

Ik moest vandaag werken (horeca), maar vraag me af hoe lang de horeca nog open blijft. Ik verwachtte dat het heel rustig zou zijn, en nou was het wel minder druk dan normaal op vrijdagmiddag, het was ook niet leeg. Mijn baas was lekker aan het hoesten (echt why) en meerdere niesende klanten gezien :+1:t2: Ook mochten mensen gewoon contant betalen en duwden ze dat geld zo in mijn handen. Nog nooit zo vaak op een dag m’n handen gewassen.

:heart:

1 like

Ja maar ook dat blijft lastig en zit nog met veel dingen.
Hoe gaan ouders het begeleiden? Daar ben ik nu een handleiding voor aan het maken.
Er zijn ook gezinnen voor wie Nederlands niet hun moedertaal is. Zij spreken slecht Nederlands en deze hebben school juist nodig. Hoe kan ik het voor hen zo zinvol mogelijk maken?

Ik heb in ieder geval dit weekend nog om hierover na te denken :sweat_smile:

1 like

Bij de worldometer staat bij Nederland 1 kritiek geval in het ziekenhuis.
Maar er zijn er 115 opgenomen las ik net.
Weet iemand hoe dit werkt? Is de worldometer accuraat?

Jeetje, wel bizar hoor! Welke groep heb je?

Love dat lachje hahahha

1 like

mis de optie weet ik niet voor mensen die niet getest worden! haha

3 likes

Weet niet maar ga dr maar van uit van niet

1 like

Moet je klikken op toon stemmen ofzo dan kan je het nog aanpassen

1 like

Hahah die manische lach ook erbij :joy:

1 like

Of zijn van die 15% ernstige die worden opgenomen niet meteen kritiek? Kan iemand dit nuanceren voor mij? :blush:

kaartje van Europese landen die scholen gesloten hebben!

Groep 3! Dus nog niet zelfstandig genoeg om bijvoorbeeld iets online te doen qua Google Hamgouts oid. Overigens heeft niet iedere ouder de digitale middelen voor een digitale leeromgeving.
En hoe de kinderen iets aangeleerd krijgen is in dit jaar bij bijvoorbeeld het leren lezen best belangrijk. Als ouders ze dan spellingsregels op een andere manier aanleren, dan ben ik na die 2 weken meer tijd kwijt aan het corrigeren dan dat ik het zelf zou moeten doen. Dus dan maar inzetten op herhalen & leeskilometers maken.

2 likes

Maar we hebben wel allemaal plee papier om tot het einde van het jaar onze kont af te kunnen vegen.
Goed dat je dit zegt, tot hoe lang gaat dit gelden?

Man man man, ik had vandaag bij een ongeluk begaan. Een ouder zei ‘Hoe overdreven allemaal, mijn kinderen komen wel 2 of 3 dagen per week naar school, dan blijven ze in het ritme’
Hij is gewoon thuis dus kan zijn kinderen perfect thuis opvangen. Sommige mensen zien nog steeds niet in dat er een probleem is denk ik. Ik heb ook lang gedacht dat het niet ‘zo erg’ was maar toch liever 3 weken je kinderen thuishouden dan je vader/moeder/tante/… met een zwakke gezondheid eraan zien sterven? Ik snap het echt oprecht niet.

1 like