Coronavirus

Moet je klikken op toon stemmen ofzo dan kan je het nog aanpassen

1 like

Hahah die manische lach ook erbij :joy:

1 like

Of zijn van die 15% ernstige die worden opgenomen niet meteen kritiek? Kan iemand dit nuanceren voor mij? :blush:

kaartje van Europese landen die scholen gesloten hebben!

Groep 3! Dus nog niet zelfstandig genoeg om bijvoorbeeld iets online te doen qua Google Hamgouts oid. Overigens heeft niet iedere ouder de digitale middelen voor een digitale leeromgeving.
En hoe de kinderen iets aangeleerd krijgen is in dit jaar bij bijvoorbeeld het leren lezen best belangrijk. Als ouders ze dan spellingsregels op een andere manier aanleren, dan ben ik na die 2 weken meer tijd kwijt aan het corrigeren dan dat ik het zelf zou moeten doen. Dus dan maar inzetten op herhalen & leeskilometers maken.

2 likes

Maar we hebben wel allemaal plee papier om tot het einde van het jaar onze kont af te kunnen vegen.
Goed dat je dit zegt, tot hoe lang gaat dit gelden?

Man man man, ik had vandaag bij een ongeluk begaan. Een ouder zei ‘Hoe overdreven allemaal, mijn kinderen komen wel 2 of 3 dagen per week naar school, dan blijven ze in het ritme’
Hij is gewoon thuis dus kan zijn kinderen perfect thuis opvangen. Sommige mensen zien nog steeds niet in dat er een probleem is denk ik. Ik heb ook lang gedacht dat het niet ‘zo erg’ was maar toch liever 3 weken je kinderen thuishouden dan je vader/moeder/tante/… met een zwakke gezondheid eraan zien sterven? Ik snap het echt oprecht niet.

1 like

Wij hadden 54 zieke leerlingen vandaag (van de 130) Sommigen waren heel verdrietig en bovenbouw leerlingen met laptop hebben thuis ingelogd en zaten aan Snappet te werken…

1 like

Wij hadden er 19/180 thuis en 3 moeten verplicht thuisblijven volgende week.
Ik werk ook bij een grote kinderopvang koepel en in totaal 300 kinderen afgemeld vandaag.

RTL 4 nu extra corona update!

Fantastisch, ik ga stuk :joy:

1 like

De rest is een grotere groep dan? In verhouding?

In het bericht staat dat het sowieso voor morgen geldt. Denk dat het voor de rest afhankelijk is of mensen nog gaan hamsteren. De omzet van vandaag is zo een €25000 hoger dan de zaterdag voor kerst. Niet normaal.

6 likes

Ahhh dat is sneu! Kinderen zijn er bij mij ook best mee bezig. Soms ook met grapjes tussendoor. We waren aan het papier-macheen en voordat een meisje haar handen in de bak met lijm doet, zegt ze met een big smile: ohhhh lekker met mn handen in de corona! Ik ging stuk en zij zelf ook :joy:

Snapper zou ook een mooie oplossing kunnen zijn voor thuiswerken. Hebben jullie al enig idee wat jullie maandag gaan doen?

1 like

Zouden ze ook in Madrid moeten doen, de Madrilenen zijn nu en masse naar Valencia en Murcia gegaan om ‘vakantie te vieren’, voordat de stad op slot gaat. :rage:

Ik ben geen arts, en weet ook niet in hoeverre de worldometer klopt. Dat even als disclaimer. Maar wat ik nu heel vaak heb gelezen is qua cijfers is dat het over het algemeen zo is dat gemiddeld 80% milde klachten heeft, 15% ernstig, en 5% kritiek. (Maar nogmaals heb geen exacte cijfers voor NL.) Dus het is niet zo dat 15% kritiek is inderdaad. Die 115 patienten is het totaal aantal patienten dat in NL opgenomen is (geweest) voor coronaklachten. Het kan dus zo zijn dat een deel daarvan alweer ontslagen is uit het ziekenhuis is, en niet het aantal is dat er nu ligt.

1 like

Eerstvolgende bezorgmoment bij Appie donderdag 26 maart. Jeetje.

1 like

We draaien gewoon, afhankelijk van hoeveel leerkrachten en leerlingen er zijn zal ik groepen samenvoegen en worden programma’s zoveel als mogelijk gedraaid. Proberen ritme en structuur vast te houden, maar we verwachten nog meer zieken, omdat ouders aangeven heel erg bang te zijn. Met het MT kijken naar een programma voor groep 8 de komende periode, voorbereiding eindtoets. Met het bestuur kijken we ook naar mogelijkheden voor thuisonderwijs, het kan maar klaar liggen…
Verder is er vandaag met het hele basisonderwijs in de provincie afgesproken dat er geen enkele externe de school meer in mag en vanaf groep 3 ook geen ouders. We hebben alle afspraken moeten afzeggen, ook alle cursussen etc. Jullie?

Maar er zijn toch maar een paar honderd mensen positief getest op het virus? Zou wel heel toevallig zijn als iemand daarvan op het forum zou zitten. We zijn over het algemeen jong met een prima weerstand (als je griep hebt en weet dat je corona hebt lig je denk ik eerder te slapen, uit te zieken) + zo heel veel mensen zitten er nou ook weer niet op dit forum dat een poll echt iets laat zien.

Ja dat is in Nederland ook zo. Heel veel mensen weten het dus gewoon niet zeker, en moeten idd het zekere voor het onzekere nemen en thuisblijven. Hoop dat je zus snel opknapt.

Als ik nu ziek zou worden zou ik me ook niet laten testen eigenlijk. Ik “weet” dan al wat het is en wil het zorgstelsel niet verder overbelasten.
Ik zou gewoon thuis blijven en weer beter proberen te worden door uit te rusten en te blijven eten en drinken

3 likes