Coronavirus

Zo twee weken binnen zitten is gewoon ook best wel saai. Ik doe het met liefde voor Rutte en de maatschappij, maar ik verveel me echt intens.

1 like

Ik vond het vandaag ook allemaal vrij adhoc & chaotisch met het voorbereiden voor thuiswerken. Het was redelijk ieder voor zich en geen gezamenlijke vergadering. Klinkt wat fijner en doordachter bij jou op school!

Ouders mochten bij ons vanaf groep 5 niet meer naar binnen. Kleuters en groep 3/4 gescheiden qua ingang. Ik had vandaag een verjaardag van een leerling. Het was wel zielig dat er wat meer traktaties overbleven maar ja, ik kan er ook niks aan doen. We hebben maar extra hard hoera geroepen zodat haar ouders ons ook konden horen :wink:

1 like

Mensen verliezen echt hun gezonde verstand…
112 in Noord-Holland overbelast
De veiligheidsregio Noord-Holland Noord roept mensen op om alleen 112 te bellen bij levensbedreigende situaties. Het alarmnummer raakte vanavond overbelast door mensen die belden met vragen over symptomen van het coronavirus.

9 likes

Pfffff echt Jezus zo dom

1 like

Dankje hiervoor, na een dag stress om corona is het fijn om ook te kunnen lachen om alles :joy:. Ik hoop dat alle maatregelen er voor gaan zorgen dat ik hier volgende week ook nog om kan lachen.
Ik merk aan alles de druk op de gezondheidszorg hier in Brabant vandaag. Pijnlijke situaties zijn aan het ontstaan. Het vervelendste nieuws vond ik toch wel dat de dagbesteding hier dicht gaat waardoor een heleboel cliënten die eigenlijk al niet meer thuis kunnen wonen, nu 100% thuis komen te zitten. Dat verzacht toch wel mijn eigen pijn dat ik dit weekend mijn sociale plannen in het water zijn gevallen. Voor mij voelt dit alles nog als stilte voor de storm, maar ik hoop echt, echt van niet.

5 likes

Wij laten op 't werk ook altijd bezorgen twee keer per week (moeten 13 mensen van eten) en als we die boodschappen allemaal moeten halen zelf wordt dat ook een dagtaak

Ik was nieuwsgierig wat hier de eerste optie zou zijn maar ik kom er niet eens doorheen, krijg een melding dat bezorg en ophaalmomenten eerder vol zitten maar kan nergens een bezorg moment ‘kiezen’

Je wordt al niet meer getest toch? Enkel als je op de seh belandt en ze het zeker moeten weten.
Hoop dat het voor een relatief gezond mens hetzelfde voelt als een griep en die hebben de meesten wel eens gehad denk ik. Ook heel naar, maar paar dagen flink afzien en het komt weer goed.

Ah fuck, Jumbo heeft online bestellen uitgezet en nu kan ik voor mijn werk geen boodschappen bestellen.

Ja heel naar inderdaad :frowning: ik hoop maar dat zij alvast een beetje een voorraadje hebben en anders mensen om zich heen hebben die een handje kunnen helpen

1 like

He, mbo’ers moeten kinderen gaan opvangen? Die volg ik ff niet.

zo klote, ik wil ff zeiken hier. Ik werk in een sector als zzp waarin het nog niet nodig is dat we dicht zouden gaan, maar ze hebben er toch voor gekozen. Ik kan wel janken, mis nu gewoon bijna 3 weken inkomen.

Ohja geen idee, ik bedoel ook “ik zou niet getest willen/hoeven worden”

Mijn bericht is inmiddels meer dan 130 keer gedeeld. Voel me een influencer

14 likes

Ik heb ook 60 rollen wc papier thuis nu. En ik gebruikte hiervoor ook al wc papier, en dat wil ik graag zo houden. Daarom heb ik nu meer gekocht dan normaal.

1 like

Omdat er alleen genoeg is als iedereen normaal gaat doen

8 likes

Er is genoeg aanvoer voor de normale boodschappen, niet voor hoarden. Supermarktbevoorrading is er niet op ingesteld dat 17 miljoen Nederlanders op dezelfde dag 1 extra pak wc papier, rijst en pasta halen.

6 likes

Omdat ik vanmiddag brood moest hebben zodat ik ontbijt heb voor m’n zoontje morgen en er in het hele fucking dorp geen brood meer te krijgen was. Niet eens een afbakbroodje :triumph:

Misschien kan iedereen voor zichzelf meenemen? Dat scheelt ook weer

Mag ik vragen welke provincie? En wat valt er precies onder externe? :slight_smile: