Coronavirus

Provincie Zeeland. Alleen onderwijspersoneel, ouders t/m groep 2, stagiaires en pedagogisch medewerkers staat in het bericht.

Ik vind dit echt super onverantwoord van hem. Dan op de verjaardag misschien weer 2-3 mensen besmetten met corona/of verkoudheivirus die dan vervolgens door de symptomen zich weer ziek kunnen melden.

11 likes

Pas als je koorts hebt mogen we ons ziekmelden toch?

Maar mss zijn er in haar branche nog geen tekorten? Dat had iemand die hier postte en in de ggz werkte toch ook?
Mijn moeder werkt op de neonatologie en die krijgt dus nooit koorts, maar vanwege d’r medicatie heeft ze wel een verlaagde weerstand (en ze is oud). Die was bang dat ze op volwassen afdelingen ingezet gaan worden. En ik ben vooral bang dat ze niet hard genoeg aangeeft dat ze een risicogroep is…

1 like

Mijn oma heeft iMessage, zoooo fijn! We hebben bijna elke dag. Vooral smileys haha!

11 likes

Nee, je overdrijft niet.

1 like

Supermarkt was vrij wel leeg. Vooral diepvries groentes en pizza. Maar ook bijna geen bloem en melk meer te koop.
Conserven ook zo goed als leeg.

Heb wel alles van mijn lijstje, of het normale product of alternatief. Was er wel om 0800 vandaag.

Vriendinnen uit Nijmegen gingen in Den Bosch stappen gister :upside_down_face:

Ik zou ‘m opsluiten. Alsof die mensen op die verjaardag op zijn aanwezigheid zitten te wachten zo. Dit zou ik zelfs buiten corona vet aso en egoïstisch vinden.

If possible, zeer lokale lockdown doen hahaha

9 likes

Sowieso twijfel natuurlijk, ja of nee is bij mij zelden een optie :joy:

17 likes

Ik wilde hier dus net over posten. Ik ben een super luxe weekendje weg op Texel (waar nog geen positief geteste mensen zijn volgens dat kaarten van RIVM trouwens). Maar luxe als in echt Michelin-sterren luxe, en staat al maanden gepland.

Dus wij zitten hier nu in Texel maar met een raar soort schuldgevoel. Er zijn nu nog wel wat reserveringen maar 70% van de gasten heeft afgezegd. Dus na dit weekend moet dit hotel / restaurant dus ook dicht. Dus ergens ben ik een soort blij dat wij de toko hier nog ‘steunen’ maar je ziet toch niet helemaal lekker ofzo.

En nu is mn vriend’s gehele vrijgezellenfeest afgelast… wel begrijpelijk want ze zouden ook oa uit eten gaan. Maar 1 van hen heeft nu ook een nare kuch. Helaas pindakaas.

Gewoon van genieten joh, zonde om je tripje te verpesten met al die gedachtes. :wink:

2 likes

Ik vind het volgens mij vooral heel erg dat ik geen idee heb hoe lang dit gaat duren.
Geen licht aan het einde van de tunnel - dramatisch gezegd.
Kijk, dat je nu twee of drie weken niet naar horecazaken kunt. Oke. Maar wie weet duurt het wel drie maanden? Een half jaar?
En dat lijkt me dus ook de hel voor ondernemers: prognoses maken is onmogelijk, hoe wil je dan nog ergens op anticiperen.
Ook voor mensen in de zorg. Die zijn nu al kapot maar ook zij weten niet of over twee weken, twee maanden of een jaar de rust wederkeert.

Dat vind ik angstaanjagend.

30 likes

Ik ben nog een beetje verkouden maar moet toch echt even boodschappen halen. Babyvoeding is bijna op… ben alleen bang dat ik moet hoesten :scream: wat nog maar 1 of 2 keer op een dag gebeurt… maar ja zal je net zien.

Het duurde in China ongeveer 6 weken, sinds de lockdown, dat het minder werd. Dus ik denk dat het hier ongeveer 6 tot 12 weken gaat duren. En zodra het weer warmer wordt, gaan de besmettingen ook minder snel. Dus we moeten gewoon hopen dat we snel mooi en warm weer gaan krijgen en hopen dat mensen verstandig handelen.

Zoals ik gisteren postte werk ik in de horeca (ook nog omgeving Utrecht) en vind ik het nog bijzonder druk, ook met mensen die snotteren en hoesten. Ook moet ik nog contant geld aanpakken etc. Vandaag en gisteren moet ik de hele dag werken. Morgen zouden we naar mijn schoonouders gaan, maar die zijn allebei wat ouder en ik zei tegen mij vriend dat ik het risico niet wilde nemen. Hij vindt dat belachelijk want “ik heb heus geen corona en steek ze al helemaal niet aan”. Mag hij vinden, maar ik wil denk ik alsnog liever thuisblijven.

3 likes

Herkenbaar hoor. Hier precies hetzelfde. Ik wil voorlopig ook niet naar mijn ouders.
Deze staan hier ook achter
Maar in vriendenkring hoor ik dan dat ik bang ben, en voel ik dat hun het overdreven vinden.
Want ja dat leuke feestje moet toch doorgaan.

Ik weet niet eens of ik bang ben. Wel voorzichtig. Maar wat maakt het uit. Het is geen wedstrijd wie bang is of niet. We moeten gewoon goed opletten met z’n allen.

Heb er moeite mee dat de meningen zo verdeeld zijn merk ik

Vervelend maar verstandig, hopelijk kan het op een later moment!

1 like

Een collega van mij doet ook zo dat alles overdreven is. Ze pakt geld ook gewoon aan en geeft het, terwijl wij nu geld via de balie moeten doorgeven. En ze komt snotverkouden werken. Mijn manager zegt er niks van, die is bang zat dat mensen zich ziek gaan melden en we met te weinig mensen staan. :roll_eyes:

1 like