Ja maar dit is toch gewoon een aanname, die net zo goed waar als onwaar kan zijn?
Ik heb ook zo mijn gedachtes over hoe lang het ongeveer zal duren maar ik kan er flink naast zitten.
Er is 0 zekerheid.
Ja het is inderdaad lastig dat iedereen er een andere mening over heeft. Toch denk ik, ook al is het geen corona (voor zover je weet), er wordt niet voor niks geadviseerd om gewoon thuis te blijven als je last hebt van neusverkoudheid en/of hoesten.
@J00P, vind wat je zegt heel passend, dat heb ik ook. Weet inderdaad niet of ik nou bang ben, maar ik zie niet in wat er mis is met voorzichtig zijn inderdaad! En zoals je zegt, we moeten met zijn allen opletten. En dat gaat niet wanneer mensen denken dat ze toch nog maar even naar dat leuke feestje moeten.
@Croky ah dat vind ik echt heel aso van je collega. Ook om mega verkouden naar werk te gaan en van je baas dat die er dan niks van zegt. Maarja, mijn baas liep gisteren ook gewoon blaffend van het hoesten door de zaak…
Mijn moeder heeft inmiddels 2 besmettingen op haar werk (klooster) en ik vind het niet chill. Ik heb mijn moeder ook nog gezien en een kus gegeven terwijl ze blijkbaar contact heeft gehad met een van die zusters. Ik werk nu sowieso thuis. Mijn vader vertrekt naar Frankrijk om een camping op te bouwen met een groepje mensen en ik weet niet, ik maak me zorgen om mijn ouders 
Nee, bij ons mag je zelfs pas doneren als een Corona test negatief is. Ongeacht of iemand daar aan gestorven is of niet.
Dat er nog geen nieuw leenbakker bord is uitgevonden
In dit huis.
wassen wij onze handen
eten we droge pasta met tomatensaus
Schijten wij ons helemaal het leplazerus.
Klopt! Ik werk in de ggz en binnen mijn stichting zijn er geen tekorten, nog niemand is ziekgemeld door het virus. Ik heb naar werk gebeld ter overleg en gezegd dat ik wel wil komen, maar sinds gister veel hoest etc. Mijn managers willen geen enkel risico nemen dus bij twijfel moet ik thuis blijven. Dit ook om hopelijk verspreiding binnen de stichting te voorkomen.
Ben blij dat veel kroegen hier wel dicht zijn. Blijkbaar blijven mensen anders toch niet thuis ook al wordt het dringend aangeraden…
ik heb dat ook al gehoord van een verpleegkundige (in België)
Mijn vriend en zoontje waren deze week ziek. Allebei grieperig, niet exact de symptomen van corona, maar ze hadden allebei ook heel verschillende symptomen. De dokter zei dat ze waarschijnlijk geen corona hadden, maar dat ze dat niet kon uitsluiten zonder test. Alleen zijn er dus niet genoeg testen beschikbaar…
Nu durf ik dus eigenlijk niet meer echt met anderen in contact te komen (ik moet sowieso al thuiswerken de komende weken), maar durf ook niet echt iemand hier uit te nodigen of op bezoek te gaan. Anderzijds heb ik nu al een week bijna niemand meer gezien, en begin ik nu al sociaal contact te missen. Morgen had ik eigenlijk afgesproken met een vriendin die hoogzwanger is, dus dat heb ik ook al maar afgebeld.
Van de dokter mocht ons zoontje wel nog naar het KDV (de blijven ook gewoon open) maar één van de verzorgsters daar is bvb al 65, en zorgt ook vaar haar inwonende moeder (ik zie hen vaak samen wandelen), dus vind ik het ook niet echt verantwoord om mijn zoontje volgende week te sturen.
ik wil niet paniekerig doen, maar ik wil gewoon echt niet iemand van de risicogroepen besmetten natuurlijk:)
Zou hier een kliklijn voor willen 
Voelde me gister in de supermarkt ook echt opgelaten, want zichtbaar niet fit. Maar mn vriend was werken. Heb ook nog nooit zo doelgericht alles gepakt en weer weggegaan
Dacht dat RUMAG niet erger kon, ze weten me steeds te verbazend. Wat is de overtreffende trap van verschrikkelijk?
Kreeg net een bericht dat er uiteraard ook mensen uitvallen op distributie centra van supermarkten en dat sommige winkels vandaag minder krijgen maar dan morgen als nog het ontbrekende deel krijgen.
Geen paniek dus… er zit alleen wat vertraging op
Blijkbaar is er ook al een run op babyvoeding?? Mijn schoonzusje appte net, bij haar zelf, haar ouders én schoonouders (alle drie totaal andere stad/gemeente) NIKS meer te vinden. Hier gelukkig nog wel iets. Misschien vind ik dit nog wel meer bizar, wij kunnen tenminste nog andere dingen eten maar een pasgeboren baby heeft niet heel veel opties.
Ik zag net dat iemand op facebook een plaatje met ‘je suis horeca’ heeft geplaatst. Ik snap de goede intentie (steunen van ondernemers) maar vind dit toch wel vrij ongepast 
Jezus ik kan hier inderdaad ook echt boos om worden zeg,puur egocentrisch gedrag.
Mij lijkt dat geen paniekzaaien, eerder iets wat ik/iedereen eigenlijk al wel dacht. Mensen worden amper getest, iedereen kent al wel via via iemand met corona, en toch staat de teller (in België) op slechts ‘556’.
Daarom vind ik die cijfers ook wat onzinnig, omdat ze sowieso nooit de echte situatie weergeven. Als je die cijfers serieus neemt, denk ik dat je het probleem ook wat onderschat. Toen die verpleegkundige mij vorige week vertelde dat er bij hen heel wat mensen in quarantaine werden gehouden, die volgens haar niet in de tellingen zaten, besefte ik dat het toch serieuzer was, dan gedacht
Wow ik vind dit bijna niet te geloven. Dat mensen zo egoïstisch kunnen zijn. 
Prima dat je er zelf misschien weinig last van hebt, maar denk ook aan anderen.
Ik hoop dat er wel veel mensen op haar bericht hebben gereageerd om te zeggen dat dit echt niet kan.
Ik dacht dus eigenlijk dat dat best goed gecontroleerd zou worden eigenlijk! Niet dus
Dit vind ik ook zo bizar. Ik bedacht me gisteren al dat ik heel blij ben dat dochter van de poedermelk af is en dat ze gewoon kan mee eten. Ik zou echt doordraaien als er nergens een pot poedermelk te vinden zou zijn.
Verder besefte ik me gisteren ook: mijn opa woont in een verzorgingstehuis. Uit voorzorg is het gebouw al op slot gegaan. Dit is natuurlijk prima want als die man corona krijgt, gaat hij dat zeker weten niet redden. Maar wat nou als hij het toch krijgt, zou mijn vader (het is zijn vader) hem dan nooit meer kunnen zien? Ik weet niet goed hoe dat dan in zijn werk gaat…
Maar dat zeggen het RIVM en de overheid zelf toch ook? Niet iedereen wordt getest dus exacte aantallen weten we niet en ook mensen die niet getest/postief zijn (bijv huisgenoten van mensen met corona) moeten in quarantaine. Dat staat gewoon op hun websites en is echt geen geheim.
Als we nu gaan doen alsof de overheid dat allemaal stiekem doet, ‘maar ik heb van een verpleegkundige de echte waarheid gehoord hoor’, vind ik dat wel onnodig paniekzaaien.