‘Het kan nodig zijn om een leeftijdsgrens in te stellen voor toegang tot de intensive care”, zo stelt het document. De vereniging acht de maatregel noodzakelijk „om middelen te reserveren die zeer schaars kunnen zijn voor diegenen die in de eerste plaats een grotere waarschijnlijkheid hebben om te overleven en in de tweede plaats van wie meer jaren kunnen worden gered”, zo staat verder in het document van de vereniging Siaarti.’
Wat een dystopische Telegraaf-kop.
Lombardije op slot ? Jeetje…
Ja hoor de eerste besmetting in mijn stad, nu komt het echt dichtbij
Ach ik woon in een vrij klein dorp en hier was het een week geleden “al” raak en is nog altijd bij 1 gebleven. Zelfs de mede in quarantaine gezinsleden hebben het nog niet…
(& zijn met z’n alle op vakantie geweest naar beruchte noord Italië).
Dus het kan ook langzaaaaan verlopen
Ik heb aankomende week een congres in Den Bosch, mijn werkgever heeft al betaald, ik twijfel zelf eigenlijk of ik heen moet gaan. Heb al gemaild of het wel doorgaat, nog niks gehoord, ga er vanuit van wel. Maar omdat mijn WG al heeft betaald twijfel ik of ik het niet gewoon moet cancellen. Ik werk in de zorgsector ( ook met de kwetsbare doelgroep) en zelfs dan vindt mijn WG dat ik gewoon moet gaan.
Ik maak mij niet zozeer zorgen om mijzelf maar wel om mijn cliënten, schoonvader en peuter… Hoewel kinderen er niet heel ernstig ziek van werden begreep ik…
Ik werd wakker met onwijze keelpijn en verkouden maarja geen koorts of hoesten. En ben ook niet in een risicogebied geweest. Dus ik maak me niet druk. Maar stel je hebt het toch wel en je besmet andere mensen. Dat lijkt me wel erg
Ja. Beste advies: verwijder facebook.
Maar wij zitten toch nog in een andere fase? Het is hier pas later begonnen, dus ik denk dat het hier ook nog wel exponentieel zal groeien, hoewel ik wel het idee heb dat ‘wij’ het meer onder controle hadden bij het begin van de uitbraak dan bv Italië, maar dat kan ook een verkeerd beeld zijn…
Is wel gek dat er verschillend beleid is in Brabant. Ik werk ook in de zorg en wij mogen absoluut niet meer naar congressen of nascholingen. Ook interne bijeenkomsten met meer dan 20 personen mag absoluut niet.
Triest al die reacties onder nieuwsberichten met “boeit me niet” en “handen wassen is onzin” denk aan je opa en oma. Was gewoon je handen en hou je stoere internet praat voor je ?
Ik moet volgende week (vanuit noord Nederland) met een carnavalsoptocht in Halle meelopen (B) en hoop stiekem dat die wordt afgelast.
Volgens mij is er ook iets aan de hand met de productie/export van paracetamol . Weet niet of dat nu al invloed kan hebben. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/06/tekort-aan-medicijnen-door-coronacrisis-vereist-centraal-ingrijpen-a3992953
Maak me voor zorgen om mijn omaatje die al long patiënt is en nu al een tijdje zwakker is… ze is ook echt bang, zo sneu.
Ik hoor dat hier in Brabant er nog steeds mensen schijt hebben aan het advies van de RIVM. Maakt me echt boos, dat mensen dus blijkbaar niet denken aan anderen die wel een serieus risico kunnen lopen. Hoop dat er toch het merendeel van de mensen zich houdt aan richtlijnen, verrekte gekken hiero
Kan je de tekst kopiëren? Ik kan het niet lezen en het lijkt mij wel interessant.
Als het goed is kun je dit soort links altijd lezen als je ze in incognitomodus opent
Ik snap het ook niet. Eerst mopperen dat er te weinig aan gedaan wordt, maar als mensen er zelf iets om moeten laten zijn ze daar weer boos over. Als we allemaal ons gezond verstand gebruiken verwacht ik dat het echt wel enigszins in te perken is.
Bedankt voor het gebruiken van de vertaling. Briljant gewoon.