Ik zit een beetje in twijfel wat ik moet doen… Een collega van m’n schoonmoeder is besmet en m’n schoonmoeder is vanochtend getest en moet nu minimaal 24 uur in thuisisolatie tot er bekend is of ze het heeft of niet. Nu ben ik zelf ook al een week flink aan het hoesten. Moet ik nu ook de huisarts bellen om dit aan te geven of
Alleen als je ook koorts hebt hoger dan 38.0
Heb je contact gehad met je schoonmoeder afgelopen week? Ik zou denk ik haar testuitslag afwachten tot morgen en op basis daarvan actie ondernemen.
Ik kom uit Den haag en er is hier echt vrij weinig te merken van alles rond om corona. Ik moest vanochtend naar de tandarts en zij gaf geen hand meer en ik moest mijn handen desinfecteren voor ik verder mocht. Dit is het eerste wat ik er van merk.
Op mijn werk leeft het wel heel erg. Ik werk in de ggz, en stel een bewoner zou corona hebben en in thuis isolatie moeten dan is dat op een groep met nog 3 andere bewoners. Daarnaast lopen er meerdere collegas in en uit op een dag. De stichting heeft ook nog niet bekend hoe zij dit willen gaan vormgeven, dus ik ben erg benieuwd.
Bij ons op de uni hebben ze nu doorgestuurd dat als je uit Brabant komt en hoest/verkouden bent je niet “mag” komen. En af moet melden voor tentamens etc. Dit was/is echt mijn grootste angst :’)
Ik heb ook een hoest sinds dit weekend, moest de HA sowieso bellen dus even nagevraagd of ik me zorgen moest maken. Maar zij zeiden ook, tenzij je koorts krijgt is er niks aan de hand. Maar aangezien ik in Brabant woon, geen grote bijeenkomsten bezoeken e.d. Ben er toch een beetje para voor merk ik
Valt mij ook op. Soms rondom centraal wel wat mondkapjes, maar verder niets.
Hier in Brabant heb ik er ook nog 0 gezien
Je bent gewoon jaloers
Wat denk je dan dat in Limburg ligt??? Beledig ons niet he
hallo dit vraagt om een poll
omdat het info over je woonplaats betreft mag het wel anoniem toch
kom jij uit Noord Brabant?
- ja
- nee
0 stemmers
binnen 2 minuten 36 stemmers
snap nog steeds niet waarom merken niet samenwerken met ons voor promoties
Ik kom uit Friesland en hier merk je nog niks. Geen mensen die hamsteren of met mondkapjes lopen. Het enige wat je hier merkt is dat die desinfecterende handgel op is overal en dat er in mijn school van die machines staan waar zeep uitkomt als je je hand eronder houdt.
Ik doe best wel wat zaken met China en daar begint ook langzaamaan de productie en transport weer te lopen. Sommige bedrijven zijn helemaal niet dicht geweest maar anderen weer wel (zal streekgebonden zijn verwacht ik). Hopelijk kunnen we China nemen als soort van testvoorbeeld, en is het bij ons over een paar weken ook ‘onder controle’ en kunnen we ons weer druk maken om andere dingen (of juist lekker genieten op een terrasje/ vakantie in de zon)
Kan dat de brabanders hier dit topic meer checken
Ik ben thuis omdat ik verkouden ben en koorts had. Moet van het RIVM (Brabo hier dus)
ik kom uit brabant en ben deze week in 3 verschillende steden geweest maar heb nog nergens iets van het virus gemerkt. ook in het openbaar vervoer is het gewoon super druk
Nee, maar werk er wel 40u per week
Kan iemand nogmaals die link delen naar dat artikel waarin goed wordt omschreven hoe we het virus kunnen terugdringen? Stond ook een stuk in over een vaccin.
ik ben het hier zo hartstochtelijk mee eens he. gezonde, sterke mensen die gaan hamsteren zijn niet alleen kortzichtig maar ook egoïstisch bezig. niet mooi.