Coronavirus

Nee, maar mijn hele sociale leven is daar wel zo ongeveer. :joy: En dat terwijl ik er nooit gewoond heb ofzo.

Overigens in de trein en op Utrecht CS geen mondkapjes gezien. Ook niet in Brabant trouwens.

Is er enig idee waarom er zoveel doden zijn gevallen in Italië?
Is dit omdat er heel veel oude mensen wonen of?

Het was een Engelstalig journal artikel volgens mij.

@HvO Ik kan hem niet vinden tussen de links bovenaan. Toch bedankt want ik wist dit helemaal niet. Handig!

1 like

Ja, ging het even hierboven ook over. Naast veel besmettingen natuurlijk is die regio ook extreem vergrijsd, dus veel bejaarden die daar wonen.

1 like

Ja klopt inderdaad, dat blijkt uit de cijfers

Ohhh ja, dat kan ook nog. Ga gelijk daar even zoeken.

1 like

Hier is het toiletpapier opeens overal uitverkocht. Mensen met karren vol bijna vechten om het laatste pak. Ik vraag me echt af, waarom?

Yes, dit is hem! Dank je!

1 like

Ik vroeg me dit ook af idd… Op Facebook allerlei (spook)verhalen van mensen die (zeggen dat ze) in Italië wonen en zeggen dat het ook veel kinderen betreft blabla. Maar dat er nergens officiële cijfers zijn over hoe die verdeling is qua leeftijd in Italië.

Dan denk ik altijd…
A) stop met dit angst aanjagen
B) transparantie in de “grote getallen noemende” nieuwsberichten zou zoveel schelen! Ipv alleen de roepen: ”300 doden :cold_sweat::scream:

Mensen worden helemaal gek lijkt het :woman_shrugging:t3:

1 like

Ik snap die magische werking van toilet rol niet ? Er zijn zoveel dingen waar ik mee kan afvegen als de nood aan de man komt. Ik bedoel, we hebben niet voor niks een abonnement op de Donald duck?

18 likes

Anders heb je altijd nog gordijnen

19 likes

Precies. Ik snap het hamsteren sowieso niet, maar ALS ik het zou doen dan zou ik eerder vechten voor andere dingen. Niet voor wc papier.

Haha geweldig. Ik zei gister avond ook tegen m’n man; gooit die serveerster het bord dan op tafel van een meter afstand haha

Bij de Hoogvliet hier was vanmorgen ook opeens het hele schap leeg.

Haha nee, ik woon in Canada. Ze zijn in Nederland veel nuchterder.

1 like

Ik snap dit ook niet met handzeep, ik heb nog liters shampoo, douchegel, groene zeep, afwasmiddel, allesreiniger en weet ik veel wat staan. Als de nood aan de man is voldoet dat ook prima.

4 likes

Voor mensen die zich veel zorgen maken: verhaal van besmette familie die er nauwelijks iets van merkten.

14 likes

Een vriendin van mij woont in NB en zit binnen. Ze heeft velerlei longproblemen en ze wordt echt gék van het binnenzitten. Echt sneu.

EDIT: kreeg ook een mailtje van een feestje, dat al je niet lekker bent en al die eisen van het RIVM, of je niet wil komen. En je kan je geld terugkrijgen.

Sjonge jonge, was net in de Kruidvat, moest kinderparacetamol hebben. (zoontje heeft koorts, van de bmr prik vorige week denk ik)
Mensen waren echt pakken vol paracetamol in hun mandjes aan het gooien, medewerkers waren briefjes aan het ophangen dat je niet meer dan 3 pakjes mocht pakken maar iedereen had daar schijt aan. En ondertussen hoorde ik door de winkel schreeuwen ‘NEE ER IS GEEN HANDGEL MEER!!!’ Doe eens normaal… :woman_shrugging:t3:

2 likes

Doordat al die mensen gaan hamsteren denk ik moet ik dat ook doen ? :rofl:

1 like